Új hozzászólás Aktív témák
-
aujjobba
addikt
Eleve nem ertem Budapesten belul miert kell barmilyen autoval kozlekedni, mikozben a BKV szerintem kifejezetten jo. Amig Budan laktam az autonk hetekig allt a parkoloban a panel elott, utolag meggondolva teljesen felesleges volt tartani (vetelar + uzemanyag + fenntartasi koltseget szamolva jobb lett volna taxizni amikor epp kellett a kocsi valamiert).
Agglobol bejarasra a busz/vonat remek alternativa, szemelyes tapasztalat busszal kb. 30 perc beerni a fovarosba nekem, ami autoban ulve se sokkal kevesebb, de legalabb stresszesebb.
Videken nincsenek olyan napi tavolsagok, amit nem lehetne egy ilyen elektromos csodaval megoldani, anyosomeknal kb. mindenki benzines autoval megy gyakorlatilag a budira is, de a ket utcara levo boltba mindenkepp. Miert?
Nem ott van az igazi dilemma, hogy benzines/dizel/eletromos, meg hogyan alakul a hatotav, hanem hogy miert ragaszkodunk egyaltalan ennyire az autohoz.
En megtartom a benzines oreg automat, mert nagy a csalad es neha videkre kell menni, de ezen kivul szinte sosem hasznalom, mert van biciklim, rollerem, jar a vonat, busz.
Szerintem ez kornyezetkimelobb, mint megvenni egy elektromost (amit ugye le kell gyartani, majd egyszer szemetre kerul) az oreg melle masodiknak, es azzal jarkalni mindenhova.Persze mindig lehet a pontjaimra egyedi eseteket felhozni ellenervkent, okes ok jarjanak amivel meg tudjak oldani az eletuket, de a tobbsegre azert szerintem igaz amit irtam.
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Jartam en is egy ideig bringaval dolgozni (Budapesten belul), valojaban nehany dolog miatt letettem rola.
Tobb szakaszon forgalmas uton autok kozott kellett mennem, ez stresszelt erosen, raadasul a kipuffogogazok kozvetlen belelegzese sem volt kedvemre.
Aztan amikor beertem sok idot elvett a zuhany, atoltozes, de a rakovetkezo munkahelyen pl. nem is volt erre lehetoseg kialakitva, igy nyaron nem bringaztam emiatt mert leizzadtam.Most aggloban lakok, itt nyilvan tobbszor eloveszem, rovidebb utakra teljesen jo a labbal hajtos roller, egyebkent meg a bicikli.
A nagyfaluba gyorsabban bejutok vonattal/busszal. -
aujjobba
addikt
válasz tordaitibi #55 üzenetére
Erre lehetne megoldas a berleses rendszer, az a gyartot is erdekeltte tenne a tartossagra torekvesben, csak sokan idegenkednek tole.
Peldaul, nem mosogepet veszel, hanem a gyarto ad neked egy gepet, te pedig fizetsz mosasonkent X forintot, vagy havidijat, amiben benne van a szervizeles ha valami tonkremegy, vagy a komplett csere ha ledoglik, stb.
Neked nem kell folyton a szerelessel, cserevel foglalkoznod, a gyartonak pedig erdeke lesz tartos, konnyen szervizelheto strapabiro gepeket gyartani, mert onnantol az o felelossege a fenntartas. Erted, sajat magaval cseszik ki, ha a berbe kiadott gepek folyton elromlanak.szerk.:
Volt egy cikk amiben le van irva az eset, amikor valamelyik onkormanyzat atallt erre, marmint nem villanykorteket vesz es szervizbrigadot tart fenn, hanem 'kozvilagitas szolgaltatast' fizet.
Vegso soron alacsonyabbak lettek a koltsegeik, es nincs is azota annyi problema.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz Felesbandi #121 üzenetére
Nem kifejezetten az auto kora hatarozza meg a kenyelmet, menetzajt, hanem a kategoriaja.
Az elso 15 eves automban kizarolag zaj volt palyatemponal, a masodik 15 evesben legalabb a radio hallatszott mar, a mostani 15 evesben beszelgetni is lehet a hatul ulokkel.
A legelso alsokategoria volt, a masodik also-kozepkategoria, a mostani felso-kozepkategoria.
Ahogy lepsz feljebb ugy lesz egyre kevesebb a kopogos/recsegos muanyag, tobb a hangszigeteles, vagy gondolok itt a csavarok elrejtesere ami szinten ad egy pluszt pedig filleres dolog, hogy nem hagyjak a csavarfejet a latoteredben.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen