Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz szebe #50 üzenetére

    "Prius-téma: érdemes számolni cw értékkel is, ha már autópályás fogyasztás."

    Nem "is", hanem elsősorban azzal. Tartósan nagyobb tempónál az alacsonyabb fogyasztás nem a hibrid rendszer érdeme. A hibrid rendszer autópályán holtsúly, ezen egy picit kompenzál az e-CVT működés.

    Tudna keveset fogyasztani akár egy Golf is, ha mondjuk az (normál, ma kapható) autók között nem annak lenne az egyik legmagasabb a légellenállási együtthatója (a megszokott forma fontosabb, mint a gazdaságosság).

    A Prius esetén ez az érték akkora, mint egy Tesla Model S-é és hajszállal nagyobb, mint egy Model 3-é, egy hajszállal rosszabb mint a batár Model X-é, és 2/3-a, mint egy Golf-é... (ezért is eszik annyit egy e-Golf, mint egy sokkal nagyobb és sokkal nehezebb Model S).

    Persze ez csak egy együttható összevetése, valósabb arányokat hasonló méretű jármű esetén lehet kapni, de a Prius és a Golf már jól összevethető: a Golf esetén 1,5x akkora motorerő (és kb. üzemanyag) kell a légellenállás leküzdéséhez.

    Csak azért Golf, mert az eléggé népszerű, sokaknak kívánatos.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák