Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #13 üzenetére
"A gumi, fékbetét, féktárcsa közel ugyan olyan ütemben kopik mint a hagyományos társaiknál."
Regeneratív fékezés mond valamit? Egy elektromos autón alig fogy a fék.
"A nagyvárosokban a tömegközlekedés drasztikus javítása az egyetlen megoldás"
A mostani értelemben vett tömegközlekedést nem nagyon lehet érdemben továbbfejleszteni annál, mint ami mondjuk Bp-n van (mármint a járatsűrűséget meg hasonlókat értve, nem azt, hogy ne ezeréves, füstokádó koszfészkek közlekedjenek). Ezzel a sűrű belvárosi részeket teljesen jól ki lehet szolgálni, de a külsőbb kerületeket már nem olyan jól - itt majd az önvezető autók hozhatnak áttörést, mert akkor hirtelen értelmessé válnak a sokkal kisebb járművek is meg akár a valós időben optimalizált dinamikus útvonalak is jöhetnek a tök statikus menetrendek helyett.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #18 üzenetére
"Ezért írtam, kb ugyanolyan mértékben. Városról szól a történet és nem előre számolható fékezésről."
A motorok generátor üzemmódban nagyon durván tudnak lassítani, tényleg szinte csak a padlóig taposott fékpedálnál kell a rendes fék. Ebből nem tudom, hogy jön ki a "kb ugyanolyan mértékben".
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #23 üzenetére
"A nemzetközi vonat, nem tömegközlekedés."
Nem is a vonatról volt szó, hanem a buszról/villamosról, ami a pályaudvarra megy.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #47 üzenetére
"A bolyogómű nem fordulatszámot optimalizál."
Hanem mit csinál? Teljesen elválasztja a benzinmotor fordulatszámát az autó sebességétől, így azt mindig a szükséges teljesítményhez való optimális fordulatszámon lehet járatni.
DRM is theft