Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsoleszhun
addikt
Gratulálok hozzá, szép barkács Azt a hibát Én is elkövettem mikor laptop akksit bontottam mindig levágtam a pontheggesztéseket pedig később jól jött volna forrasztó fülnek így nem kapna kritikus hőterhelést a cella.
¯\_(ツ)_/¯
-
Sanyi.mTs
addikt
mekkora a súlyod? jó lenne ezt is tudni a távolságok értékelésénél.
-
vamzi
őstag
válasz Zsoleszhun #1 üzenetére
Köszönöm.
Nem hiba. Mérlegeltem és mivel biztosíték huzalt szerettem volna mindenképpen használni, így meg kellett szabaduljak a nikkelszalagtól teljesen. Egyik cella sem kapott 3mp-nél hosszabb forrasztási időt. Előzőleg rossz cellákon gyakoroltam és kísérleteztem ki a technikámat.
(#2) Sanyi.mTs
80kg a saját súlyom, amihez rendszerint tartozik egy ~4kg-os táska, tehát a teljes súlyterhelés valahol 84 kg körül van.[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
Gratulálok az eredeti ötlethez és a megvalósításhoz!
Egy ismerősöm ilyet vett és nagyon meg van vele elégedve.
[ Szerkesztve ]
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Somatom
veterán
Hivatalosan ez milyen járműnek minősül?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Atyus
tag
Gratula a szakszerű upgrade-hez!
A hőterhelésre kíváncsi lennék a mostani kora nyári időben. Más nulla fokban, ahol a környezet hűti, de az akkuk minél nagyobb terhelést kapnak, annál nagyobb hűt is adnak le, s ahogy látom, túl sok hőelvezetés nincs a dobozban. Vagy gondoltál a léghűtésre valamilyen formában?A programok csak algoritmusok, mint ahogy az emberi lények is csak vegyi anyagok halmazai.
-
#16939776
törölt tag
Ezt bontott cella újra hasznosításra nagyon jó ötletnek tartom, de nem biztos hogy ár/érték arányban megéri ezeket tuning cellákra cserélni, azért hogy 20%-al messzebb lehessen vele jutni.
Mielőtt bármerre tovább mennél, akár +kapacitás, akár túlfeszelés irányába, nézd meg, hogy milyen hőmérséklet növekményt produkál a motor tekercselése, csapágyazás és a vezetékezés, megszakító.
Mert előfordulhat, hogy nem ilyen hosszú üzemre, fokozott igénybevételre vannak "méretezve".A biztosíték szálak mekkora ellenállást képviselnek, mérted-e, akár feszültségesésből, akár műszerrel?
[ Szerkesztve ]
-
klambi
addikt
Brutál jó lett!
Szerintem ne feszegesd tovább, ez már így is baromira jó. Csatlakoznék a fenti véleményhez, nem biztos hogy a gyártó is felkészítette erre.
(max még az jutott eszembe, hogy ha megszorulnál akkor vezess ki egy csatlakozást és a régi akksit rátud kötni, de ez csak hirtelen jött.)[ Szerkesztve ]
"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
kmisi99
addikt
Hogyan mérted ki a bontott akkukat? Mindet lemerítetted és valami kapacitás mérővel kimérted? Gondolom akkor az összes cellát úgy választottad ki, hogy mindegyik nagyjából 2500mAh körül legyen.
Azért mennyi akkut bontottál ehhez? Én kb 20 laptop akkut bontottam eddig, és átlagosan 6 cellából 4 ami működőképes azok pedig jobb esetben 1000-2000mAh körül vannak, nagyon ritkán fogok ki 2500mAh környéki cellát.
-
tntmax
aktív tag
Érdekes és hasznos cikk. Köszönöm.
Milyen teherbírású ez a bringa? Vajh egy 2 méteres 130 kilós hobbitot is elbír? :-)
-
big-J
őstag
Forrasztas nelkuli, legos megoldas:
https://www.kickstarter.com/projects/1354698863/diy-li-ion-battery-building-kit-make-your-own-1865
V1.5 felejtos, tul keves Amper, V2.0 az igazi.
-
ncc1701
veterán
Azért idővel leesett nekem, h mi az a 10S5P.
Ötletes a dolog, faja lett.
-
big-J
őstag
Az elektromos roller nem minosul jarmunek.
Jateknak minosul, jardan mehetne, vagy meg ott se.
http://www.jogiforum.hu/forum/34/36750
Amugy van itt PH-n roller topik.
-
energy4ever
addikt
Egy ilyen mennyivel megy? Alapbol mekkora a teljesitmenye(watt)?
-
Szajkop
csendes tag
Ha a 10S5P topológiában zárlatos lesz egy cella, akkor nem védi a biztosíték a 4másik cellát és zárlat lesz azokban is, és az már elég hogy az egész kigyulladjon...
Vagy valamit félre értettem?
Mekkora a valószínűsége hogy egy cellában rendeltetésszerű használat mellett zárlat lesz? -
Nem semmi mik vannak...sokszor csak ámulok és bámulok
Grat hozzá, szép darab és köszi a cikket!MD
L◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
.mf
veterán
Szép upgrade (elég szellős volt az eredeti). Én mondjuk inkább egy kempingbringa-kialakításút vettem volna, ha lemerülne, azzal még lehet tekerni, nem csak tolni / rollerezni.
Egy tipp:
"42 V maximális feszültség"
Ha 41 V-ra korlátozod, jelentősen megnő a várható élettartamuk. 1-2 éve, amikor elektromos bringa építésén gondolkoztam, akkor merültem én is ezekbe bele, és találtam egy cikket, amiben azt vizsgálták, hogy a cellák élettartamát milyen tényezők mennyire befolyásolják. A 41 V-ról 42 V-ra töltés között kapacitásban már minimális volt az eltérés (pár százalék), ellenben sokkal több ciklust bírt így. Utána olvastam, hogy a Teslánál is csak 41 V-ra töltik őket.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
vince
őstag
5 amperes biztosítékhuzal, tudatosan választotta: "a cellák egyesével 1-1 biztosítékhuzallal kapcsolódnak a pakkra. Erre azért volt szükség, mert bizonytalan eredetű, használt cellákat használtam fel. Ha egy cella meghibásodik és átmegy zárlatba, akkor így egyszerűen csak leoldódik a pakkról, nem gyújtja ki azt."
[ Szerkesztve ]
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
carr
őstag
Ezt lájkolom! Király a DIY akkupakkolás!
Grat hozzá!360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
big-J
őstag
Nem ebike mert nincs rajta pedal amivel hajtani lehet, rollernek "kicsit" nagy, ami onmagaban nem baj, de elektromos hajtasa is van.
Segedmotorkerekparnak a kotelezo felszerelesei ezen nincsenek rajta.
Szoval akinek olyan kedve van igyis ugyis megbuntet, akarmit hazudsz ra.
[ Szerkesztve ]
-
vamzi
őstag
Ez egy jó kérdés, mert eléggé szürke zónában van. Ha lenne rajta pedál, akkor kerékpár lenne. Ha 300W-nál nagyobb motorja és/vagy 25km/h sebességnél nagyobb sebességgel tudna közlekedni, akkor segédmotoros kerékpár, amihez már ugye kell sisak meg jogsi. 250W-os motorja van és 25km/h-nál nem tud önerőből gyorsabban menni, szóval passz, hogy jogilag ez pontosan mi. Valahol a roller és a kerékpár között van. Én utóbbinak tartom.
-
energy4ever
addikt
Ekkora teljesitmennyel roller sem mehetne forgalomban.
Kerekparnak szabalytalan.
Segedmotorkerekparnak szabalytalan.Maganteruleten lehet hasznalni, es ennyi. Vagy kozteruleten tolva.
Ezt nemcsak bentetik, de elis tiltjak utana. Akar elkobozzak, akkor meg zsebbe kell nyulni rendesen.
-
vamzi
őstag
(#6) Atyus
A mostani kellemes időben 50°C-ra megy fel a vezérlő hőmérséklete. Az akupakkon nincs hőmérséklet emelkedés és a motor is éppen csak langyos. Szerencsére van visszajelzője, amin látom a vezérlő hőmérsékletét, így ha kell, akkor majd kitalálok valami hűtést neki. Valószínűleg plusz borda elég is lenne, annak még van hely bent.(#7) Duracellm...
Megfontolandó amit írsz, a jelenlegi teljesítménye is teljesen kielégítő.(#8) klambi
Gondoltam rá én is, akár még táskában tartható pótaksira is, de azt már kicsit extrémnek tartom(#10) kmisi99
Van egy töltőm (LiitoKala Lii-500), amiben van beépített NOR teszt, ami előbb feltölti 100%-ra, majd elkezdi meríteni és közben méri a kapacitását, majd ismét fullra tölti. Minden esetben 250mA-rel merítem a cellákat, a gyári adatok is ilyen merítés mellett vannak megadva.
A kiválasztás úgy történt, hogy excelben vezetem a cellákat és a nekem fontos értékei alapján kap egy pontszámot majd sorba rendezem pontszám alapján és a top 50-et vettem. Volt olyan cella, ami hiába volt nagy kapacitású, túl nagy volt a belső ellenállása és emiatt kiesett. Átlagosan 10%-a kuka a celláknak.(#11) tntmax
120kg-ot írnak a gyári adatokban, de nem lennék nyugodt ilyen terhelés mellett.(#17) energy4ever
A valóságban 24km/h a végsebessége (üresen kipörög 30-ig és ott leszabályoz). Erős leejtőn egészen megközelíti a 25km/h-t A motorja 250W-os.(#18) Szajkop
Félreértettél valamit, mert minden cella biztosíték huzalon keresztül csatlakozik egymáshoz. Azaz képes arra, hogy ha zárlatos 1 cella, akkor fizikailag leválassza a pakkról magát. Összerakás közben volt is szerencsém tesztelni, mert párszor mellé nyúltam.(#21) dugesz77
Papíron 5A, a valóságban picit nagyjából 6A-nél olvad el. Maximum 9A-t enged át magán a vezérlő, tehát max terhelésen 1,8A szalad át a huzalon. Hosszútávon sincs melegedés ekkora áramnál a huzalokon.(#23) dugø
Tekerj az apró betűs részhez. Úgy 350W-os a motor, ahogyan 30km/h-t és 15km-t tud megtenni. Sehogy. 250W-os motorja van és nem képes 25km/h-nál nagyobb sebességre. Tehát nem éri el a segédmotoros kerékpár szintjét. -
Snowy_owl
őstag
válasz energy4ever #29 üzenetére
Ha vidéken jársz kisebb városban vagy faluban, akkor menj végig valamelyik főúton és csodálkozz rá a tornádó kerékpárokra és a robbanómotorral hajtott kerékpárokra. Elárulom előre hogy egyiken se látsz majd bukósisakot sem, illetve átlagban mindegyik tudja a 30at de van amelyik a 40et is, és sok van belőlük.
[ Szerkesztve ]
régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.
-
big-J
őstag
válasz Snowy_owl #31 üzenetére
Ez nekem is furcsa amugy. Az oregek itt is hajtjak telepulesek kozott bicikliuton a tornadokat, es nem is pedaloznak vele. Hogy az egben nem tiltottak ki innen az egesz ceget... En nem merek e-scooter-el kimenni a telepulesrol, e-bike-on is van rasegites. Ezeken szerintem nincs is rasegites, full illegal.
Amugy az egy masik dolog hogy mindent lehet. Azon belul van egy kisebb reszhalmaz, ami illegal, es megkisebb, amiert ki-ki buntet.
-
Snowy_owl
őstag
Nem csak tornádó(cég) van csak kb. ha valamit ismer valaki akkor az a tornado, vagy ha azt mondom elektromos bicikli akkor a tornado jut eszebe.
Amúgy nem túl biztonságos, sőt szerintem érdemes lenne rá a sisakot kötelezővé tenni. Mondjuk van olyan ismerősöm aki sima bringával törte össze az állkapcsát. Azóta állkapocsvédős sisakban nyomja kizárólag.
[ Szerkesztve ]
régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.
-
energy4ever
addikt
válasz Snowy_owl #35 üzenetére
A tornado nekem nem remlik, en Z-tech vagy mi a retket szoktam lattni.
Mas:
Itt a cegnel is van valamelyik hulyegyereknek ilyen szarja. Behozza ha esik az esso, nem szolnak ra. Volt, hogy valaki behozta a robogot. Kivitettek vele, hogy benzines, es gyullekony.
Szerintem egy megbizhato(pl aprilia) motor nem fog csak ugy meggyulladni, de egy ilyen sello/tornado/z-tech retek telepakolt mindenfele akksival, kinai minoseget nem ismero gyartmany... Hat... -
Snowy_owl
őstag
válasz energy4ever #36 üzenetére
De mi baj a kínaival? Ma már az nem eredeti ami nem kínai. Minden kínai kb. Vagy legalábbis ott gyártják.
régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.
-
.mf
veterán
Az "e-bike" valóban nem jogi kategória, de 4 kW-ig smkp-nak számít az összes nem-rásegítéses, és 250 W névleges + max 20% (300 W) felett a rásegítéses is (s-pedelec sem kerékpárnak számít már). Tehát hivatalosan azok és ez is smkp, tehát első-hátsó lámpa, bukósisak, és B vagy tetszőleges A jogosítvány is szükséges, ha a forgalomban részt vesz.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
veterán
-
Teréz Atya
senior tag
Amikor megláttam a jól ismert XT60-at, akkor elkezdtem emelgetni a szemöldököm, hogy ez biza kevés lesz. Aztán, amikor megláttam a kisütési áramot, pislogtam, hogy csak 2C.
Szoktam mondogatni a haveroknak, kollégáknak, hogy a koptereim többet esznek, mint egy elektromos robogó, erre itt a bizonyíték!
Csak a miheztartás végett, nekem a nagygépem, a KGB Project V2.0 nyélgázon 97A-t nyal be kb. 14V mellett, ami így kicsit kevesebb mint 1,4kW, azaz a robogód elméleti teljesítményének a 4X-e.Nem mellesleg grat az akkupakhoz! Szerintem ritka sziszifuszi munka lehetett bontani, majd kiválogatni és felforrasztani az akkukat.
Az akkupakk mekkora tömegű? Mivel töltöd, balanszolod? Valami hobbytöltő, vagy a gyári is elég megbízható?
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz energy4ever #29 üzenetére
Engem tegnap egy kínai LiPo pack gyíkká változtatott. De már szerencsére elmúlt.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
big-J
őstag
válasz Teréz Atya #43 üzenetére
En meg akkor, amikor lattam hogy minden masodik cella mas szinu.
Ilyenkor csak azt a terhelest van ertelme ratenni, amit a leggenygebb cella is elbir.Ez az elmeleti teljesitmeny csak elmeleti. Nekem 350w-os e-scooterem van, 36v*17A-os controller van benne gyarilag. Megy is olyan 35-38at.
Amiket boltban lehet kapni jobbfele pedelec-eket, amikor radugnak egy amper es volt merot, 250w helyett 500-600-at mernek. Amikor a sebesseg korlatozast kiveszed 45 korul mennek, ami szintugy kb 40 lenne ha leszamitjuk a tekeresed.
Nem lehet osszehasonlitani a nevlegeset a valodival.
-
vamzi
őstag
válasz Teréz Atya #43 üzenetére
Az XT60 az gyári csatlakozója és azt akartam, hogy szabadon cserélhető legyen a gyári aksijával. Egyébként én is ezt választottam volna. Ez azért az 1,4kW-tól elég messze áll. Ha befogom a kereket teljesen feltöltött állapotban, akkor vesz fel kb 370W-ot. 1 cella teljes vizsgálata nagyjából bruttó 1 hónap, nettó kb 12 óra. Egyszerre 4 cellát tudok csinálni. A leghosszabb folyamat a pihentetés, mikor 3 hétig le van téve, hogy ellenőrizzem a feszültségvesztést. 2,5 kg az új pakk, azaz 1,5kg-ot ad hozzá pluszban a bringához. És van a pakkon egy 40A-es 10S balanszer, ami teszi a dolgát(ellenőrizve).
[ Szerkesztve ]
-
-
klambi
addikt
-
Grat, ez hatalmas
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
félisten
A gyári aksikkal mi lett?
A szövegből úgy értem, mintha teljesen másik darabokból készült a mostani. -
PDA_FAN
tag
Szép munka! Én a következő upgrade-nek a cserélhető komplett akkupakkot céloznám, ha ilyen projektbe vágnék. Egyikkel megyek, másik töltődik, másnap csere. Illetve hosszabb útra a tartalék a hátizsákban.
-
Napi 30km-t tekerek munkába, és már vagy 1-2 éve gondolkodom az elektromos bringán vagy rolleren, de egyik sem volt jó.A rollernek kicsi a hatótáva, az elektromos bringa meg drága. Ez a cikk (még nem olvastam végig) után remélem lesz vmi meogldásom)
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
big-J
őstag
válasz FireFox1996 #60 üzenetére
Probalj hasznaltat venni. Joval 300 alatt is van mar markas darab. Jofogas vagy bike bolha.
[ Szerkesztve ]
-
kinaicuccok
csendes tag
válasz FireFox1996 #60 üzenetére
A Decathlonos elektromos bringa elmegy 25km-t és 300 ezer alatt van. Az aksija is cserélhető, külön is vásárolható hozzá.
[ Szerkesztve ]
http://kinaicuccok.blog.hu - Ami nem Kínából származik, az hamisítvány :)
-
tomazin
veterán
Volt olyan cella, ami hiába volt nagy kapacitású, túl nagy volt a belső ellenállása és emiatt kiesett. Átlagosan 10%-a kuka a celláknak.
Én nagyon voodoonak találtam azt amit ő ott kiír és nem is találtam összefüggést aközött és a látható belső ellenállás között. Én is ugyanúgy mértem mint Te (bár én 1A-el mértem, hiszen nagyobb áram alatt jobban kijön ha valamelyik kapa), viszont a kiírt belső ellenállás helyett hagytam állni egy hónapot és utána megnéztem a feszt. Ha beesett 4,15alá akkor kuka, 4,15 és 4,19 között ment a gyengébb minőségűek közé, 4,2 feletti pedig a használható.
közben látom, hogy te is pihentettedDe ez a 250 honnan jött amúgy? Mert ahogy nézegetem 420-2500 között vannak a standard discharge ratek.
Illetve láttam a pakkban ilyet. (ha nem ez akkor sry, de nagyon jellegzetes ez a 18650) Ez tudta a 2500at? (csak mert annyi az új max kapacitása, ami nekem van ilyen 1-1,2Ah tudott 1A discharggal.
Mellesleg honnan jött az ötlet? Mert nem sok ember tudja, hogy ezt meg lehet szemétből oldani. Mellesleg én már arra várok, hogy végre találjak valamit ahová el tudom lőni a 18650-jeim, mert én csak véletlenül rátaláltam jehugarciára és tökre ráfüggtem, de realizáltam, hogy arra soha nem lesz időm, hogy egy powerwallt csináljak, mint ahogy H(ome)B(rew)Powerwall tette. Szóval azóta csak a 3dbAA/AAA cuccokat építettem át 18650-re, meg vettem elemlámpát, de ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
vamzi
őstag
A kiírt belső ellenállás tényleg voodoo szerűnek tűnik, egészen addig, míg nem kezded a cellákat sorba kötni. Ugyanis a nagyban eltérő belső ellenállású cellák más feszültségre töltődnek fel emiatt pedig szétcsúszik a pakk.Ezt persze ki lehet játszani, ha beépítünk balanszert, ahogyan én is tettem.
Igazából ez a töltőmből fakad, mert az fele árammal meríti, mint tölti(500mAh-val töltöm a cellákat). Igazából kicsit időpazarló, de mivel úgy is 8-10 órás ciklusokban tesztelem a cellákat, így mindegy nekem.
A Sanyókon én is meglepődtem, mert az eddigi bontások alapján (van kb 150db bontott sanyóm) messze a legrosszabb cellák. Kapacitásukat nézve a nagyja 2000 feletti, nem is ez a valódi baj velük. Hanem, hogy töltésnél 4V-tól irgalmatlan módon elkezd melegedni (50 fok felett kukázok minden cellát). Ez a pár sanyó a pakkban különös elbánásban részesült, hogy tuti ne okozzon gondot. Ez a 3 se nem melegszik és a kapacitása alapján is befért a pakkba.
Jehu meg HBP úgy gondolom, hogy alap személyek a 18650 világában. Én is velük indultam el. Az ötlet pedig már korábban felmerült, csak nem tudtam magamnak megindokolni, hogy miért kezdjek egy cellákat bontani. A bringa adta meg a hiányzó lökést. Attól függően, hogy mennyit sikerül összeszedni úgy alakul a projekt további sorsa. A következő mérföldkő egy 1500W-os teljes értékű bringa építése lesz.
-
tomazin
veterán
Eddig még nem építettem pakkot, szóval erre nem is gondoltam. De akkor érdemes lehet a belső ellenállásokat is feljegyeznem.
Azt elfelejtettem írni, hogy töltőm nekem is ugyanaz van, ezért furálltam hogy a legalacsonyabb terhelést adtad neki.
Nekem egyetlen akkum volt amiben Sanyok voltak és rendre mind alacsony kapacitású volt, de mégsem dobtam ki őket, mert az adatlap szerint ők szívesebben adnak nagyobb áramot, mint a többiek.
(2,5A-re írja ennek a standardját, míg egy samunál 420-520ma-re)Szóval azért vetted a bringát, hogy el tudd lőni az akksikat?
-
Teréz Atya
senior tag
Köszi, ez kimerítő válasz volt.
@tomazin - egy hónapig max. feszen hagyni nem tesz rosszat a LiIon akkuknak? RC LiPo-knál már egy hetet sem ajánlják h feltöltve maradjon. Bár azoknak nagyságrendekkel több áramot kell leadni.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
big-J
őstag
válasz Teréz Atya #69 üzenetére
De, nagyon rosszat tesz.
-
jimpo
aktív tag
válasz Donki Hóte #41 üzenetére
5-6 ezer alsó hangon a Panasonic NCR18650B cellából 4 darab. Tehát durván 60-70 ezer ha nem több...
Stryd Next Gen
-
big-J
őstag
Ja, a Tesla autok is defaultba csak 90%re toltenek (Es ott meg a 100% sem biztos, hogy 4.2v).
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_store_batteries
-
vamzi
őstag
válasz Teréz Atya #69 üzenetére
Elvileg kapacitás csökkentő hatása van, de 1 alkalomról van szó minden egyes cella esetén, ami elhanyagolható. Hogy mennyire rossz a valóságban? Itt egy videó, amiben 3 évig lett letárolva 100%-ra töltött cella:
https://www.youtube.com/watch?v=jAcgld6gtyo -
big-J
őstag
Ja, a videoban is vesztett kapacitast, jo par %-ot. Elhanyagolhato? En nem akarok a 200'000Ft-os pakkombol kidobni 5%-ot (10'000Ft) egy megelozheto baromsag miatt. De kinek mi.
100%-on tarolni minden egyes nap(kepen) vs 1x 100%ra feltolteni es ugy hagyni(a videon) ket kulonbozo dolog, mert a cella onkisulese miatt par honap mulva mar 80% alatt van.
Ezert rosszabb, ha valakinek lenne a szokasa, hogy mindig feltolti 100%-ra, esetleg a tolton is hagyja ejjelre, mert igy tobb idot tolt el magasabb feszen, es megtobbet veszit a kapacitasbol.
(Es ugynezert felhalottak a laptop akksik 3 ev utan, hiaba alig van rajta ciklus.)[ Szerkesztve ]
-
vamzi
őstag
Azért azt ne felejtsük el, hogy ez mind használt, bontott, bizonytalan előéletű cella, ahol inkább bukjak néhány százalék kapacitást, mintsem rám gyújtsa a pakkot. Egy ilyen bontott cellás pakk ritkán éri el a 200.000 ft-os árat, az már hatalmas mennyiségű cella. Az eddigi költéseim alapján kb 150-300 ft között jön ki egy bontott cella (amit meg is tartok), szóval ekkora összegnél legalább 600 cellás pakkról beszélünk.
Egyébként én sem 100%-ra töltve használom a bringát 39,5-40V környékére töltöm, de a tesztnél leteszem pihenni 100%-os állapotban 3 hétre. A vezérlő pedig 32V-nál vágja el, így hosszú élettartamra számítok.
-
big-J
őstag
https://prohardver.hu/tema/re_elektromos_rasegitesu_kerekparok/friss.html
Itt fogom dokumentalni az epiteset, egyelore minden egyidejuleg a postan van, mar szallingoznak az alkatreszek.
Egy ilyen vazat vettem, ezt fogom felepiteni. Ha az elejere teszel egy univerzalis szelvedot(amit csak ritkan tennek fel), egy 125cc szintjet hozza, csak 100kg-al konnyebb, es kulsore megmarad biciklinek, vonatra, kocsiba pakolhato, jardan, bicikliuton enezik, meg hasonlok.
Tul nagy hirverest nem akarok adni neki, mert pont az a lenyeg hogy radar alatt legyen(nem ugy, mint a dirt bike-nak kinezo stealt bomber vazak), gondolom ertheto.
[ Szerkesztve ]
-
#88470784
törölt tag
Amúgy azt tudja vki melyik biztosítónál lehet kötni biztosítást elektromos kerékpárra? Felmentem néhány nagyobb biztosító honlapjára, de kizárás az elektromos kerékpár a feltételek között.
Azért jó lenne vmi ha esetleg én okozok kárt vkinek (nyilván nem szándékosan) ne zsebből keljen fizetni a saját pénzemből. -
big-J
őstag
válasz #88470784 #82 üzenetére
Mindenhol kizarjak.
Amugy biztositokon kivul nehany kerekpar lakat cegnel is van ilyen biztositas, ha megveszed a lakatot, pl kryptonite(csak akkor mukodik, ha a tolvaj ott hagyja a lakatot a helyszinen), de ez is kizarja elektromosokat.Ha atepitesz egyet akkor megkotheted ra amielott atepitened, en ugy csinaltam.
[ Szerkesztve ]
-
tomazin
veterán
Ő felelősségbiztosításról beszélt, érzésem szerint Te meg maga a bringa értékbiztosításáról. (legalábbis abból asszociáltam erre, hogy nem elektromosra kötöttél biztosítást, amit átépítesz)
Bringás felelősségbiztosás a magyar kerékárosklub tagsággal jár, bár ez nem tudom rajtad segít-e. (érdemes elolvasni/megkérdezni)
btw mi az a "pf cella"?
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Ja tenyleg, az utolso mondatig barhogyan lehet erteni. Az a vicc, hogy a helyzet igazabol hasonlo.
Igy hivjak az epito korokben az akksikat, a hosszu nev 90%a fix, a nehany betu meg valtozik, pl 30Q, GA, 25R.
https://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-size/panasonic-ncr18650pf-3-7v-2900mah.html[ Szerkesztve ]
-
vamzi
őstag
Jól érted, villámgyorsan elolvad az a biztosítékhuzal.
A forrasztást egy saját kezűleg épített, szabályozható 50W-os pákával csináltam nagy méretű heggyel és folyékony fluxszal. A felületeket persze előtte letakarítottam gondosan.
Azóta építettem szabályozható ponthegesztőt, amivel csupa móka és kacagás az aksik összeszerelése (de tényleg )
-
vamzi
őstag
Nem igazán. "Szemétből" építettem, így a költségem valahol 10-12.000 Ft körül tetőzött. Kell egy mikróból való trafó, aminek a szekunder oldalát újra kell tekerni (én 50mm2-es kábelből tekertem 2 menetet, így 1,8V lett a kimenő feszültség és kb 700A az áram). Ha ez megvan, akkor kell egy vezérlő, amit aliról meg lehet venni olcsón ([link]). Ehhez a vezérlőhöz kell egy 9-12V-os trafó. Ezt az egészet beszereletem egy PC-s ATX táp házába és lényegében kész, már csak egy lábkapcsoló kell meg fejek a hegesztéshez.
-
klambi
addikt
hu bakter jól felment a bringa ára
"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen