Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Érdekességképpen linkelem csak Handras tesztjét a Super Soco-ról: [link]

    Robogónak minősül így simán B jogsival is vezethető (bár azért sokkal agilisabb egy robogónál, de psszt). Ennek már kivehető akkucellái vannak és fent a lakásban/irodában is tölthető. Ha valaki csak külső kerületből ingázna vagy városon belül kavarogna, szerintem jobb céleszköznek tűnik (és sokkal olcsóbb is).

    Esetleg erről is lehetne egy hasonló tesztet csinálni, élvezettel olvastam. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz d@vee #22 üzenetére

    Igen, már a videóban is elhangzik, hogy a Super Soco esetén nem kell halál komolyan venni ezt a 45 km/h limitet, azért rakták bele, hogy rendszám nélkül futkosó, B kategóriás (ennek hiányában AM) jogsival vezethető segédmotoros kerékpárként lehessen eladni, de a felhasználó simán megkerülheti ezt.

    Persze ez ilyen szürkezóna, hiszen a nagybetűs definíciónak megfelelő segédmotoros kávédarálókkal is átléphető a rájuk megengedett sebességhatár, így a járművezető felelőssége minden körülmények között a rá vonatkozó szabályok megtartása, de a jogszabály úgy (is) fogalmaz, hogy a segédmotoros jármű önerőből nem lehet képes 45 km/h-nál gyorsabban haladni, na ez már ezen a ponton. Meg aztán amikor a rendőr kiszed, hogy a nagyon nem robogónak kinéző paripádon miért nincs rendszám és miért mész vele bőven 45 km/h felett, akkor győzzed kimagyarázni magad egy szabálysértési eljárás alól. :)

    Én is gondolkoztam rajta, hogy néha milyen mókás lenne egy ilyennel ide-oda elmászkálni, de aztán mindig oda lyukadok ki, hogy igazából csak nagyon sok pénzt (egymillió is sok, még ha jóval olcsóbb is, mint az Evoke) arra, hogy néha mókázzak vele. Akkor már ott van az E-ON kölcsönzős elektromos robogó szolgáltatása alkalmi használatra.

    ---

    (#39) nyisziati: Bár én linkeltem Handras videóját, de én sem csípem, van egy tenyérbemászó stílusa és eddig bármit csinált "újságírás", "blogolás" vagy "vlogolás" alatt, az mindig valami ordas fanboykodás volt. Eddig ő volt Steve Jobs magyar szinkronhangja, az Apple földi helytartója, az almás életérzés püspöke, persze főleg addig amíg ehhez üzleti érdeke főződött. Most épp az elektromos autózáshoz fűzik ilyen érdekek és most erre fanboykodik és játssza a bolygó kapitányát, ha bárki egy kicsit is próbálná nem annyira fekete-fehérben látni a világot, mint ő, akkor csípőből hülyézi le. Szerintem aki nem kedveli őt, inkább emiatt és nem azért mert a PH-n szokás a közösségi médiával híressé lett megmondóembereket nem szeretni (én ilyenről amúgy nem is tudtam eddig).

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Somatom #43 üzenetére

    Igaz már évek óta, de készül a jogszabály, ami műszaki vizsgát és rendszámozást ír elő segédmotorosra is, akkor ér majd véget a jó világ. :)

    Most még nem érdekli a rendőrt, de amikor hatályba lép a jogszabály ez egy fenséges bevételi forrásként szakad majd a nyakukba.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DigitXT #96 üzenetére

    "Türelmet és önfegyelmet azoknak a bringásoknak kéne gyakorolni, akik reflexből zúznak át a piroson"

    Az autósok is ezt csinálják állandó jelleggel. A piros eleje az új sárga. De akkor már ne is beszéljünk az irányjelzés teljes hiányáról, sokan úgy váltanak sávokat, úgy állnak ki a forgalomból vagy csatlakoznak be, hogy csesznek használni, kedvencem amikor a jobbkezes kereszteződésben sem használják sokan, aztán megy az anyázás, hogy kinek van elsőbbsége.

    "És hát van, aki ezt autóval is előadja. Elvileg papírral a kezében"

    Már rögtön ellent is mondtál magadnak, hiszen jogsihoz kötnéd a bringázást, közben leírod, hogy a jogsisok is szabálytalankodnak. Az általános közlekedési kultúránk van túlságosan keletire hangolva és ez ivódik bele az emberekbe gyerekkoruktól fogva. Aztán persze mindenki a saját közegét tartja a közlekedés morális csúcsának, te talán éppen az autósokat. De aki gyalogol, bringázik és autózik is, az pontosan látja, hogy mindegyik tábor tökegyforma, ahol meg kulturáltabb a közlekedési morál, ott az összes tábor egyformán kulturáltan viszonyul egymáshoz és végül mindenki gyorsabban, hatékonyabban, idegbaj nélkül jut el a céljához.

    "Épül bicikliút, azt meg basznak használni."

    Sok helyen a kerékpárút életveszélyes, akár a frissen átadottak is. Olyan huplik, gödrök, kátyúk vannak rajtuk, hogy kiverik alólad a bringát és a frissen átadottak is ilyenek lesznek egyetlen szezon után. Hajtottam már akkora kátyúba kanyarban, hogy az egy dolog, hogy kivágódtam a bokrok közé, de az első villám is eldeformálódott, nem mentem többel 30-nál. Ugyanez igaz arra is, mikor nincs kerékpárút vagy sáv és a bringás nem hajlandó az út legszélére lehúzódva tekerni, pokoli ott az útminőség és ami fontos: Sok autóst csábítja ez arra, hogy megfelelő oldaltartás nélkül, sávon belül előzzön, veszélyesen megközelítve a bringást.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DigitXT #111 üzenetére

    "És ez felmenti a biciklistákat?"

    Senkit nem mentek fel, te kezdtél bele litániákba a bringások szapulásával. Én mindenféle közlekedési formát használok és nem látok különbséget a mentalitásokban, legfeljebb a szabálytalankodások módja és súlya változik a lehetőségek függvényében.

    Aztán ez a "nekem jogsim van, neked meg nincs" érv nagyon sokszor előkerül, de közben közlekedési mentalitásban ez egyáltalán nem mutatkozik meg morális fölényként (bár úgy lenne). Érdekes megfigyelni egy kocsmai beszélgetésben, hogy az autósok simán előadnak életveszélyes, hajmeresztő sztorikat más autósokról, de a bringások/gyalogosok sokkal kisebb kihágásain jobban fel tudják b*szni magukat, mint azon, hogy a minap is majdnem belé szállt szemből egy Q7-es, aki záróvonalon próbált kielőzni egyszerre két kamiont. Az csak egy sztori a sok közül, na de az, hogy a bringás átcsalinkázott előtte a piroson az aztán égbekiáltó, főbenjáró bűn, azonnal össze kéne fogdosni az összeset, KRESZ vizsgaközpontokba kéne zárni őket és rendszámot is viseljenek.

    Teljesen jogos érv a számonkérhetőség (ez a segédmotorosokra is igaz), amiben a rendszámtábla viselése nagy segítség, de közben az egészet valahol a közlekedési kultúra felépítésénél kellene elkezdeni. A jogosítvány előírása pedig nem teremt közlekedési kultúrát, ahogy a rendszámtábla sem igazán.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Somatom #121 üzenetére

    "Ugyanakkor, a németek igénylik a szabályokat. Szabályok nélkül sztem lélegezni sem tudnának."

    Több német céggel/vállalattal is üzleti kapcsolatban vagyunk, imádom amikor a németek egymásnak ellentmondó szabályokkal találkoznak és egyszerűen lefagynak. Szinte érzem a telefonvonalon át az agytekekervényeikből sistergő zárlat füst szagát. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Somatom #154 üzenetére

    A közúti forgalomban a kelleténél hangosabb sportdobról volt szó.

    Engem is rohadtul zavar (mindegy amúgy hogy autó vagy motor, de a motorosoké általában még fülsiketítőbb).

    Nincs még gyerekem, de sokszor utazok ilyen barátokkal/családtagokkal és egy-egy ilyen alaposan fel tudja verni a békésen szunyókáló kicsiket, aztán jöhet a nyűgös sírdogálás.

    Elhiszem, hogy mások zavarása, felidegesítése a hangos dobbal neked biztonságérzetet ad, de ez is csak addig tart amíg nem jár mindenki ilyennel, aztán már nem lógsz ki a sorból. Utána mi lesz? Légoltalmi szirénát szereltetsz fel?

    Az előrecsorgó motorosok akadályozásával én sem értek egyet, de a hangoskodással sem.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Somatom #156 üzenetére

    Na de a forgalomban is lehalkítod, amikor lehúzott ablakú autó mellett mész el, neadjisten még alvó gyerek is ül a kocsiban? Mi van amikor valaki szűk utcában, épületek között megy el és dong az egész utca? Egy alagút meg aztán végképp rávisz a csábításra. Neked a bukód egyben fülvédő is, de a környezeted nem rendelkezik vele.

    Tudom sportdob és sportdob között is van különbség, ahogy motoros és motoros között is. De nem a csendesen közlekedni tudók miatt örvend közutálatnak. Na meg amikor valaki azt mondja, hogy a zajos közlekedés életet ment, akkor gyanítom ezt lehet úgy érteni, hogy a zajos közlekedés nála az alapfelállás.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #167 üzenetére

    "Egyébként az egész közlekedésre jellemző, hogy rettenetesen alulértékeljük az emberi gesztusok, a kapcsolatteremtés jelentőségét, ami pedig a közlekedési kultúra egyik nagyon fontos jellemzője."

    Teljesen egyetértek, de csak azzal egészíteném ki, hogy én társadalomtudományos szemszögből kettőt hátralépve is nézném a nagy képet: Ez nem csak a közlekedési kultúra sajátossága, hanem tágabb értelemben a társadalmaké. A szolidaritásra, egymásba vetett bizalomra hajlamosabb társadalmak és az egymással szemben bizalmatlan, frusztrált társadalmak közlekedési kultúrája is alapvetően eltér és sokszor az azonos célokat is eltérően közelítik meg (például a vigyázzunk egymásra, hogy mindenki hazaérjen és a mindenki vigyázzon magára, hogy mindenki hazaérjen elég más mentalitás és máshol vannak a buktatóik is).

Új hozzászólás Aktív témák