Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Chapel
addikt
Ez a hsz - tiszteletben tartva a saját véleményed jogát - totál useless.
Mintha azt mondanád, hogy dobjanak kukába minden ízt ami Neked nem ízlik.
Mi a fenét akarunk még benne vagy átéled, minden real, minden fogható...ha satitkus game tetszik semmi gond, de sokan mint én is a realizmusra hajtanak.
Ez meg az. Nem 2D, nem 3D hanem benne vagy. Ha ez kuka mert videón láttad - semmi köze a valós élményhez - oké, de ne szidjuk már "csak mert"Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
Dyingsoul
veterán
Az a probléma, hogy full komolyan vettél egy vicces videót. Neked nem ment át, van ilyen.
DE a VR nem erről szól, hanem erről is szól. Tolhatod full komolyba is ha neked az az irány tetszik. Pont ezért jó: ugyanúgy cselekedhetsz adott keretek között, mint a való életben. Ha ilyen vicces figura vagy akkor a legkomolyabb játékokban is leállhatsz poénkodni. Ha nem vagy az, az sem gáz mert bujkálhatsz fedezékek mögött és lőhetsz szép headshotokat. Úgy, hogy a kezedben lévő fegyvert a szemed elé emeled és becsukod az egyik szemed. Pont, mint a valóságban. Erről szól a VR.
Egyszer egy rendőr hadnagy haverom jött át kipróbálni a Robo Recallt meg pár címet. Még nézni is hátborzongató volt... Minden mozdulatán látszott, hogy nagy gyakorlata van a lőfegyverek használatában és az akciókban. Contractorsban a mozgásban még a guardian-nel is nehéz volt korlátozni annyira kereste a fedezékeket. Neked mondjuk lehet az ilyen videók jönnének be, biztos vannak ilyenek is a neten.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
nkmedve
őstag
Nekem a videó helyenként vicces volt, de abban egyetértek, hogy egyáltalán nem alkalmas sem a HL sem a VR promózására. Így szerintem nem is érdemes egyikről sem bármilyen messzemenő következtetést levonni az ilyen videók alapján.
Rengeteg játék van amiben lehet bohóckodni különböző módokon akár VR nélkül is (HL2-ben is lehetett), de egy átlag gamert ez nem köti le 10 percnél tovább. Ezért nem fog pénzt adni, inkább megnézi valamelyik youtuber videóját (ahol is inkább a beszólások a viccesek, nem maga az amit csinál a játékban), mosolyog rajta kicsit s aztán megy vissza hentelni vagy folytatni a sztorit.
Még talán az első Rift idejében volt nagy szenzáció a Job Simulator, sokan azzal demózták a nagy VR élményt. Az értékelései legtöbb helyen most is olyan magasak, hogy sok "Év Játéka" is megigyelné. Én pedig amikor az erről szóló videókat néztem akkor csak az motoszkált a fejemben, hogy vicces ez a bohóckodás ideig-óráig, de ha ezt jelenti a VR élmény akkor tőlem ne számítsanak pénzre még néhány évig, mert még legalább annyi kell, hogy a kontent is kiforrja magát. Közben pedig már akkoriban is lehetett rengeteg jobb példa is amivel népszerüsíteni lehetett volna a VR-t, de valamiért mindenki csak az ilyen bohóckodásokat nyomta.
3-4 évvel később az Alyx-el legalább annyival előrébb vagyunk, hogy már nem csak kizárólag a bohóckodás részét mutogatja mindenki (még ha itt pont egy ilyen videó is volt linkelve), hanem lehet taláni egészen hangulatos bemutatókat is róla. Látszik, hogy ez talán már nem csak egy techdemó és olcsó szórakozás, hanem tényleg van benne valódi "anyag" is (még akkor is ha ez inkább a HL világ érdeme).[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Nem, nekem a történet, a világ minden...
Amit pont a VR-el kapsz meg sokkal sokkal immerzívebben, mert "benne vagy". Tegnap sikerült kipróbálnom a Skyrim VR-t, ami messze nem egy világformáló valami a VR világban (próbáltam mást is), sőt lényegében teli van immerziót romboló dolgokkal és hibákkal, de azért basszus nem kicsit más érzés úgy "befogadni a világot", úgy interakcióba lépni a környezeteddel, úgy először szemben állni egy sárkánnyal, hogy ténylegesen "ott vagy". Sajnos sok időt nem tudtam eltölteni vele, de az a kevés nagy élmény volt a játék nyilvánvaló hibái ellenére is (amik nagy része az alap játékban is benne van)...Sőt, inkább a fantázia elcsökevényesítése felé hat...
Tehát ha egy játékot billentyűzet egér kombóra kell megírni, akkor szabadabban lehet használni a fantáziát, mint ha ugyanazokat a megoldásokat, ötleteket, egy 100x nagyobb szabadságot adó eszközzel és egy 100x realisztikusabb és összetettebb interakciókra képes világgal kell megtenned... Értem...Szerintem a VR realisztikusságát összekevered a "világ" realisztikusságával. Attól hogy valami VR még simán lehet korszakalkotó a beleölt fantáziamennyiség területén.
Milyen komoly lenne, mondjuk 20-50 év múlva, ha az Elder scrolls 154-ben odasétálsz a megszelídített sárkányodhoz a társaiddal, megsimogatod a sárkány nyakát (amit akár érezhetsz is, valamilyen haptikus visszajelzésen keresztül), félrefordítod a fejed a társadra nézve, miközben a sárkányt simogatod tovább, és az ő feltett kérdésére, hogy indulhattok-e a csatába egy odabiccentéssel "válaszolsz", hogy "kezdjünk bele...". Ekkor előveszed a tatyódból az egyik varázstekercset és azt felolvasva a varázsigéknek köszönhetően a szemed előtt a földből előszivárgó fémdarabkákból felpáncélozódik a "lény", hogy együtt mehessetek csatába. Miután felültél a hátára és együtt felrepültök a levegőbe a csata fölé, fentről alaposan szemügyre véve a csata helyszínét ki tudod választani, hogy hol is lenne a legjobb becsatlakozni a harcba. Amikor földet értek a sárkányt elküldöd "portyázni" te pedig a kezed különböző mozdulataival különböző varázslatokat használsz az ellenségen...
Azt ne mond, hogy egy ilyen lehetőségekkel teli világban kevesebb a fantázia, mint egy bill. egér vezérlésűben...
Új hozzászólás Aktív témák
gp Nálunk járt HTC Vive Cosmos Elite egy villámteszt erejéig.