- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Lassan időszerű lenne ezeknek a cikkeknek valami új kategóriát találni, mert a "Navigációk" nem ideális. Főleg, hogy navigációs cuccok mint olyan kb ki is haltak a személyautózásból az okostelefonok óta.
Az a tervezett 900 ezres szállított mennyiség elég tekintélyes már. Akik még azzal jöttek korábban, hogy micsoda kamu cég ez, hogy jóval magasabbra értékelik mint amit a gyártás alapján érne, kíváncsi vagyok milyen kifogást találnak, ha pár éven belül majd szépen beérik vagy lehagyják a nagyobb hagyományos gyárakat.
-
#16820480
törölt tag
Eladási számokban. Az egész PSA 3,5 millió autót adott el 2019-ben. Ha le tudják gyártani, akkor a 900 ezer simán elmegy Teslából idén és már pedzegetik, hogy a jövő évi kapacitást is előrendelésben elviszik. Ilyen növekedés mellett már nem lesz hova bújnia a hagyományos gyártóknak. Technológiailag már most sincs nagyon.
Somatom: Egy Model Y árából, nem arról volt szó? De legalább a LW-nek nincs traktorhangja
-
#16820480
törölt tag
Ez így van, nem is mondtam, hogy vennék, csak érdekesebb. Amúgy visszatérve a Teslára, Musk mondta, hogy nem célja a hatótáv egekbe növelése, mert nem tartaj igazán reálisnak (sem a lehetőségét, sem az igényt rá), hanem azt célozzák meg, hogy elérjék az autók stabilan az 500km-es (ha jól emlékszem) hatótávot, és onnantól az akku súlyát és méretét csökkentenék, illetve a töltési időt.
-
#16820480
törölt tag
Ja, csak a tiéd városi használatban teljesít rosszul, mert megnő a fogyasztás és gyorsabban elhasználódnak az alkatrészek, plusz pár év alatt fekete füsttel gazdagítja a levegőt.
Amúgy amennyire utána olvastam, az autópályás gyengébb hatásfok a váltómű hiányából fakad, hogy a magas fordulaton pörgő motor nem olyan hatékony. Ezt előbb-utóbb biztosan tudják orvosolni azért, ha lesz rá igény. Akár váltó beiktatásával, akár több kisebb motorral, ami mind megfelelő áttétellel dolgozik megfelelően. De ez persze bonyolítaná az egészet és drágítaná is nyilván.
Az egyszerűbbnek tűnik, hogy megengedett sebességig optimalizálják az autókat, és nem fogsz 150-et menni, mert egyrészt tilos (a világ nagy részén), másrészt mert nem jó a hatékonyság. Illetve olyasmik is segítenek, hogy mondjuk nem egy szál pólóban ülsz a tökig fűtött kocsiban -20 fokban (ezt egyébként amúgy sem értettem soha, én belsőégésűben sem szoktam kabátot levenni, hiába viccelődnek ezzel sokan hogy az EV tulajokra jellemző, illetve nyáron is szívesen mennék sokszor leengedett ablakkal, ha nem kéne folyton felhúzni, mert valami füstölő dízel miatt nem kapok levegőt). Ez belsőégésűnél elmegy, mert a rossz hatékonysága miatt annyi felesleges hőt termel, hogy fel lehet használni fűtésre (amikor már bemelegedett persze, ami városban nem túl reális, hacsak nincs valami segédfűtés benne). Szóval például lehet használni ülés vagy kormányfűtést is, ami hatékonyabb, mert lokálisan téged melegít, nem a rossz hőszigetelésű utastér levegőjét, és így tovább. -
#16820480
törölt tag
Ez nem egy batár SUV, hanem a Model 3 hatchback/crossover változata. A Model X a nagy autó. Egy Smarttal az a gond, hogy a bevásárlókosár sem fér el bele, akkor meg nagyjából értelmetlenné válik mint autó, mert egy robogó is elvisz egy személyt jóval olcsóbban.
Ja, hagyjuk is, nem tudom te merre járkálsz, de én rendszeresen látok olyan autót-buszt-teherautót, ami mellett nem lehet közlekedni. De lehet csak megszoktad már a dízelfüstöt és nem tűnik fel annyira. Engem zavar. -
#16820480
törölt tag
A Tesla termékpalettáján ez nem számít nagynak attól még, a Model 3 alapjaira épül (ami a legkisebb Tesla jelenleg). Nem lehet kis városi autónak hívni, de ha meg az lenne, akkor jönne a sok sirálom, hogy csak másodautónak jó, használhatatlan városon kívül.
8th: Hozol valamikor valami forrást is a nézeteid alátámasztására, vagy ezt hiába várom? Kezdjük az alábbiakkal mondjuk: indokolatlan büntetőadók, mesterségesen drágított ICE autók, hátszél nélkül piacképtelen elektromos.
Amúgy nem kell fél lábon állniuk, majd ha kitiltogatják városokból a belsőégésűt, vagy nem lesz benzinkút 100km-es körzetben, akkor hajadra kenheted a tartalék motorod.Noukoum: Hát igen, ezt még repülővel sem tudod megtenni, hiszen ott is egy átszállás legalább egy óra Sokkal jobban megéri a Budapest-Phuket autóval, fél óra megállóval be lehet húzni és még a tájat is látod
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Egy Passat 4775mm, egy Octavia 4690, Audi A4 az 4762, Mondeo 4871mm... Nem tűnik annyira kirívónak, mert hát ezeknél kisebb autót egy magára valamit adó férfiember nem vehet
#36: Olyan szempontból mindegy, hogy attól nem fogsz kevésbé elfáradni vezetés közben, ha időre kell menned és nem leszel biztonságosabb sem az úton, szemben mondjuk a nyaralással.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
És azért, mert van pár száz/ezer ember, akinek ez rutin, abból következik, hogy mindenki általánosan erre termett, és tökéletesen tudja kivitelezni?
Bár még akik hivatásból csinálják, azok is tudnak hibázni, mivel nem nulla a vezetés közben elalvó kamion- és buszsofőrök száma sem. -
#16820480
törölt tag
Hoztam neked elemzéseket, tanulmányokat, videókat, amiket szépen figyelmen kívül hagytál ahogy vannak, pedig azok megcáfolták az állításaidat. Szóval igen, "LOL" valóban.
Nem mondtam, hogy nem büntetik a benzineseket, én az indokolatlanra vártam volna valami megerősítést. Mert ez így úgy hangzik, mintha szerinted a jelenlegi benzinpöfögés teljesen rendben lenne és nem befolyásolná a környezetet, az emberek életét, egészségét, stb. Az, hogy kezdik korlátozni és tiltani a belsőégésű járműveket, az nem indokolatlan, kicsit hasonlóan ahogy a dohányzás korlátozása/tiltása sem volt indokolatlan ("Aki ezt tagadja az vagy szándékosan hazudik vagy szimplán csak hülye" - ugye?). De végül is lehet az olajlobbi pártját is fogni.
Ha jelentősen csökken a belsőégésűek aránya az utakon, akkor egyre kevésbé fogja megérni benzinkutat üzemeltetni, szóval nem azért fognak bezárni, mert betiltják őket, hanem mert nem fogják tudni fenntartani magukat. -
#16820480
törölt tag
Részemről ennél nagyobb a pánikhangulat sajnos, ezért nem tartom jó megoldásnak az LPG-t. A semminél jobb, de ugyanúgy zsákutca lesz nagyon hamar és arra meg nem annyira olcsó. Még pár évtizede működhetett volna, de manapság nem a kevesebbet, hanem a konkrét nullát kell célozni (nem csak személyautóknál, hanem úgy általánosságban), mert úgy talán megússzuk +2°C-kal. Ami még mindig katasztrófális lenne a jelenlegi emberiségre, de legalább véges mértékű romlás. És ha ennek az az ára, hogy nem lesz elérhető annyi embernek az autó, az azt hiszem még talán a kisebbik rossz.
-
#16820480
törölt tag
Két dolgot szerintem helytelenül feltételezel. Az egyik az, hogy 2035-ig megmarad a jelenlegi választék, és utolsó pillanatig még tolongani fognak az emberek ICE-t venni. A Stellantis például 2028-tól már nem tervez ilyet gyártani és értékesíteni az EU-ban, így jóval hamarabb ki fognak futni szerintem (főleg ha több nagyobb gyártó is követi őket még). A másik pedig hogy itthon (vagy bárhol) csak új autó vásárlással futnak ki a mostani használtak. Aki most 10-15-20 éves autóval jár, az esélyesen nem fog csak úgy hirtelen egy újat venni, hanem vált egy másik, kicsit fiatalabb használtra, és így tovább. Szóval van rá esély, hogy használt EV-t vegyen, egyre nagyobb. Főleg ha nem akar már majd kifutó technológiára pénzt költeni.
Szóval amit te mondasz, hogy 2035+15 év, az egy pesszimista kimenetel, gyanítom a valóságban ennél gyorsabban fog menni azért.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Tartok tőle, hogy ha szabályosan közlekednél azzal a bringával, akkor nem kellene autókat kerülgetned.
#57: Ja, ha már átlag, mennyien vontatnak az autójukkal? Szökőévente egyszer látok utánfutót manapság, az is kb a cirkáló zsiguli után kötött ócskavas gyűjtő láda.
Ha szabályosan közlekedsz, akkor nem akkora a különbség, a világ nagy részén 130 a max sebesség, de sok helyen 120, és ha nem autópályázol éppen, akkor még kevesebb. Fűtésre már írtam korábban példát, azt is ignoráltad.
De persze, lehet az átlag igény valójában a télen 30 fokra fűtött utastérrel pályán 3 tonnát vontató autós, aki egyhuzamban akarja megtenni a Bp-München távot.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Napi ingázással egy elektromost is kb hetente egyszer rádugsz a töltőre és el van intézve. Akár otthon, akár valahol egy publikus töltőn egy bő fél órára (mondjuk miközben bemész a bótba vásárolni). Egy hét alatt mennyien vezetnek le 500km-t? Az évi 25 ezer lenne, szerintem (és a statisztikák szerint) az ingázók ennél jóval kevesebbet mennek (ennyi km amúgy évi két olajcserét jelent, az is jó környezetbarát).
Közel 4 millió autó van itthon. Az, hogy ebből néhány ezer időnként beáll az M7-en nyilván azt jelenti, hogy az átlag az autópályát használ -
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz Luck Dragon #65 üzenetére
Jó, az necces, de persze attól függ mennyit ingázol, ha ilyen napi 20-25km-t akkor bírnia kellene egy hétig azért.
Somatom: Motorra, váltóra, fékekre, olajcserékre, gyertyacserékre, hűtőre, meg egyéb cuccokra. Illetve amúgy nem lehet, hogy azért megy valami alkatrész gyorsabban gallyra, mert a motor folyamatosan rázza ide-oda percenként több ezerszer?
Amúgy mennyi 10 éves akkupakk szervizelésről tudsz? Bár a 10 évvel ezelőttieket ne hasonlítsuk ahhoz amikor majd 10 év múlva lesznek, mert elég sokat fejlődött azóta a technológia.szerk.: az a Gmaps forgalom infó amúgy nagyon megbízható és tévedhetetlen dolog, amikor ennyire egyszerű átverni
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk ha egyszer megtankolsz, aztán mész tempomattal 100km-t, és újra rátankolsz, akkor megkapod pontosan mennyit fogyaszt, ezt pályán egész jól meg lehet csinálni gondolom, én legalábbis ha mérni akarnék, akkor valami ilyet csinálnék. Jó, legyen 200km, mert lehet 5 litert nem szolgálnak ki, ha tényleg annyit fogyaszt.
-
#16820480
törölt tag
Szerintem ez azzal is összefüggésben van, hogy amikor még a boomer meg gen-x generációk vállaltak gyereket, akkor egy családban volt akár 3-4 gyerek simán, és kellett a sok ülés meg alakítható belső. Manapság meg inkább 1-2 gyerek van, de azokat nagyobb biztonságban akarják tudni, arra meg látszólag jobb egy megemelt tank. Én is utálom amúgy őket, belül semmivel nem tágasabbak, kívül nagyobbak és nehezebbek és többet is fogyasztanak, terepre alkalmatlanok, városba nagyok, szóval worst of both worlds.
Amúgy még a Mercinek van a a V-osztály, ami hasonló (illetve a Vito volt korábban), ennek van az EQV az elektromos változata, csak mercisen drágán és relatív kis hatótávval. -
#16820480
törölt tag
Amiben én ültem (valami Audi Q5 talán) majdnem klausztrofóbiám volt, annyira túlzsúfolták a belteret, plusz a morcos kinézet miatt viszonylag kis ablakok, stb.
De egyébként ezt nem én találtam ki, hogy emiatt lett népszerű, valami autós műsorban hozták fel, hogy ez a nézet terjedt nagyon az ilyen "soccer mum" körökben például.Somatom: Igen, nyilván pont a te életviteledről kapta a nevét a boomer generáció Annyira jó, amikor képtelen vagy elvonatkoztatni attól, hogy más is létezik, sőt többségében más létezik.
Amúgy sem tudsz benne egyszerre aludni is és bringát is szállítani. Tudom, olyat sosem akarnál. De Józsi itt mellettem meg igen, akkor vele mi van? Á mindegy, hagyjuk, úgyse megy át azt hiszem amit írni akarnék, úgyis csak azt hajtogatod, ami neked kell és bármi más megoldás szar.k-adi: A megemelt nézőpont amúgy addig működik, amíg nem emelkedik meg mindenki, onnantól az lesz a normális. Amúgy meg pont emiatt is utálom őket, mert ha előttem megy egy SUV, akkor nem látni át rajta, nem tudom olyan hatékonyan átlátni a forgalom alakulását, ami az ő számára persze mindegy, számomra viszont balesetveszélyesebb közeget csinál.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- LEGO klub
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Formula-1 humoros
- Formula-1
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest