Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz #16820480 #25 üzenetére

    Igazad van, 30000 mérföldenként van jelenleg beavatkozás, ami évente 20darab épp.
    Tesla erről még max. álmodik.

    #27 PuMbA: Mi az emberkísérlet és a felelőtlenség között. Ja gen ugyan olyan felelőtlenség, csak az egyik megakadályozható lenne.

    #31 worxland: Hát elvileg az első 5éve alatt sikerült a sávkövetést és az adaptív tempomatot kifejleszteni (aka. Autopilot) a FSD fejlesztése csak a HW2-vel kezdődött mivel épp akkor arra hazudták, hogy képes rá, addig HW1-re hazudta azt Musk. Most épp a HW3-ra hazudják, ami szintén nem lesz képes rá. Tehát te azt mondod, hogy majd a HW4-gyel képes lesz rá? :U Akkor eddig miért fizettek az emberek egész pontosan?
    Hol működik 99%-ban? Egyenes úton kanyarok nélkül? Szerintem nem abból áll a vezetés 99%-ka...

    Hol írtam, hogy nem lehet? Sőt azt írtam hogy mások megcsinálták. Azt írom, hogy a Tesla HW-ja képtelen rá. Ezt meg nem én mondtam hanem a Tesla mérnökök... Biztos tök vételen, hogy azt össze Autopiloton dolgozó felsővezető és vezető mérnök mind felmondott, az utóbbi 4 évben.

  • vicze

    félisten

    válasz #16820480 #40 üzenetére

    Nem teljesen értem amúgy ezt. Első körben akkor döntsd el, hogy Waymo rendszere egy szar és a Tesláé jó, vagy mindenkető szar és alkalmazatlan közlekedésre. Csak mert a mennyiben a Waymo nem jó akkor a Tesláé egy rakás ***** konkrétan.
    Waymo megy 30000 mérföldet beavatkozás nélkül = teljesen alkalmatlan.
    Tesla tud menni 10 mérföldet beavatkozás nélkül = Musk az Isten!!!
    1 videó amiben a Waymo hibázik vs. az összes FSD videó amiben kivétel nélkül mindegyik ben 1 vagy több beavatkozás szükséges. Az arányok egy "kicsit" mások

    Ami az én mondandóm lényeg, hogy Tesla HW-ja 100%-osan alkalmazatlan önvezetésre még HW3 is Tesla saját mérnökei alapján. És a userket egyrészt Tesla hazugságokkal lehúzza, másrészt veszélyezteti az életüket és embereket öl.
    Azt hogy ezt hogyan lehet támogatni, sose fogom megérteni.

    Továbbra se az önvezetés ellen vagyok, hanem elsősorban Tesla felelőtlen és veszélyes módszerei ellen.

    #36 worxland: Első videó első 10percben 2x kell belenyúljon. Mi a jó istenről beszél? Meg is nézed ezeket a videókat és figyeled mi történik vagy csak értelmetlenül isteníted?
    "A HW3 szerintem sem lesz elég"
    Ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy Tesla és Musk folyamatosan hazudik megtéveszti a vásárlókat és ráadásnak lehúzza őket.

  • vicze

    félisten

    válasz #16820480 #45 üzenetére

    Egyáltalán nem kirohanás, hanem kérdések.

    "De nem lehet, mert by design ilyen korlátozott."
    Egyáltalán nem korlátozott ilyen szempontból, hanem engedélyt teljes önvezetésre csak adott kontrollált területre adnak, pontosan meghatározva hogy mi csinálhatnak és mit nem. Ők a szagszabályi kereteket betartva üzemeltetnek. Jelenleg a fizetős taxi szolgáltatásuk Phoenix és San Francisco-ban érhető el, még egyszer azért mert itt kaptak engedélyt erre. Phoenix-ben 2017-óta volt teszt üzemben a taxi szolgáltatás, és 2018 óta normális kereskedelmi. Idén indították ugyan ezt a kereskedelmi szolgáltatás San Francisco-ban. A tesztelés több másik városban is zajlik, de ott nem kereskedelmi. Mivel még egyszer teljesen vezető nélküli járművekről van szó, így erőteljes törvényi szabályozás alá tartozik, így nem küldheted csak úgy ki bárhova, amire nyilván képes lenne.

    Azt se értem, hogy miért jön folyamosan az "előre leprogramozott környezet", mert kvázi azt mondod hogy egy statikus térkép van és nincs szó szerint több millió változó a forgalomban. Konkrétan szó sincs arról hogy előre leprogramozott környezetben mozog, hisz a valós forgalomban megy emberek között nap mint nap, ebben az ég világon semmi statikusság nincs.

    "Nem tökéletes az FSD"
    Megint csak, ha párpercenként át kell venni egyfolytában korrigálni, hogy ne okozzon balesetet, abban, mi egyáltalán a működő? Jelenleg FSD nem működik, hanem egy konstans baleset forrás ha nem figyel a sofőr és semmi más. Mindezt úgy, hogy 10000$-t fizetett a vásárló egy képességért ami soha nem fogja azt tudni amit ígértek. Régebbi modellek, amiknél meg csak ígérve lett meg se kapják.

  • vicze

    félisten

    válasz #16820480 #55 üzenetére

    "okoz(ott?) gondot a rendszernek például egy olyan lámpa, ami nem volt benne az adatbázisban, például ha útjavításnál kitesznek egy lámpát."
    "a potenciális útvonalon előre naprakészen tartott közlekedési szabályok kellenek neki, mert esetleg nem fog felismerni egy táblát vagy lámpát"
    Ez egyszerűen nem igaz és nem olvastam semmi ilyet. A Waymo Driver egy L4-es autonómiával rendelkező SW. Level 5 lenne a Full Self Driving, amikor 0 felügyelet kell és nincs semmilyen korlátozás.
    A térkép készítést maguk az önvezető kocsik csinálják, tehát új területen egyszerűen ráengedik a területre és szépen feltérképeznek mindent maguktól, és abban a pillanatban minden "új" nekik.
    Az se igaz hogy nem tudnak útlezárásra vagy egyéb új dologra reagálni, mert tudnak. Pont ahogy az ember új a gép is újratervez és megpróbál új útvonalat találni. Ahogy az ember úgy a gép is dönthet rosszul, és egyszerűen ilyenkor segítséget kér. Sőt lehet olyan szituáció ami nem egyértelmű és nem lehet megfelelő döntést hozni, ez előfordul emberrel is, Ilyenkor legtöbb esetben az ember áthágja a szabályokat és többnyire csinál valami hülyeséget, de az AI nem fog hanem leáll/félreáll és segítséget kér.
    2020-ban 600000+ mérföldet mentek, és 30000+ mérföldenként kellett beavatkozás, ami azt jelentené, hogy ha a te állításod igaz lenne hogy pusztán 20 alkalommal fordult elő útépítés, ideiglenes lámpa stb. Valahogy kicsi esélyt látok erre.

    Tesla FSD annyit csinál, hogy bepánikol és eldobja az irányítást legyen az bárhol út közepén szakadék szélén neki mindegy, egyszerűen egyszer csak eldobja a felelősséget és csá. Na most ilyenkor neked van időd reagálni, vagy belefutottál a vonatba.

    Egészen mellesleg az eset mit linkeltél és szinte minden hivatkozik egy csávó aki kifejezetten azzal foglakozik a YT csatornáján, hogy próbálja a kocsikat minél leehetetlenebb helyzetbe hozni és hogy olyat csináljanak amiből videót tud feltölteni. Nem hiszem, hogy ez az átlagos használt és reprezentatív, nyilván nagyon jó hatásvadászatot lehet belőle csinálni.

    Tesla FSD konkrétan kevesebb mint 12hónapja képes arra hogy egyáltalán táblákat és lápákat felismerjen. Ekkor a Waymo már rég fizető taxizást csinált, nem hogy fejlettebb de konkrétan 2 autonómia szinttel lejjebb van.

  • Fritz Teufel

    addikt

    válasz #16820480 #55 üzenetére

    Nos, az a Tesla attól gyulladt ki, hogy megsérült a balesetben a akkumulátor csomag. A solid state meg még olyan messze van, hogy nem is érdemes vele számolni... nem is teszi senki. Egyébként a gyártás is brutálisan veszélyes éppen az olthatatlanság miatt, már itthon is volt baleset, csak nem szerepelt a hírekben. Szerencsére (tényleg szerencse kérdése volt) nem lett belőle nagyobb baj.
    A probléma majd akkor jön elő, amikor majd a baleset egyik résztvevője egy ilyen autó lesz. Minél több ilyen autó van az utakon, ennek a lehetősége annál jobban nő. És tapasztalatból mondom, hogy az elektromos autó vezetői is szeretnek száguldozni. Azt is elfogadhatod tényként, hogy nem 130km/h sebességes becsapódásokra vannak tervezve az autók és így az akkupakkok sem és még csak hozzá sem adtam a lehetséges másik fél sebességét.
    És akkor ezeket a guruló, olthatatlan gyújtóbombákat szereljük fel önvezető képességgel. Persze, ha valaki ekkora barom, akkor égjen bent. Viszont ha egy ilyen barom 'önvezet' nekem, és én is elájulok vagy beszorulok, akkor a tűz nem áll meg az elektromos autó kasztniján.

    Nem ide: Vajon az önvezetést is lehet majd "tuningolni"? Nem azért vesz senki drágább autókat, hogy ugyan azzal a sebességgel haladjon mint bárki más. El tudok képzelni egy Self-Driving Sport Mode- ot a Modde ról nem is beszélve.

    Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

Új hozzászólás Aktív témák