Új hozzászólás Aktív témák
-
ribizly
veterán
válasz zoltszalay #117 üzenetére
Jaja. Ha jól emlékszem, akkor pl. fizika terén akkor kezdtek elkurvulni a fejlesztők, amikor az első PhysX kártya megjelent. Majd szép lassan a feledés homályába merült ez az egész kérdés onnantól, hogy megkapta az nVidia hype-ot. Pedig pl. Borderlands 2-ben, Batman: Arkham Asylum-ban igen szépen teljesített. Ugyanakkor nem kevés helyen volt komoly fizika, ami a játék szerves része volt (HL2, Red Faction, BF BC2, BF3, ...), csak valahogy ez is kikopott (I love Havoc :) )
Legjobb példa erre a mai világra a Valorant lesz. 0 fizika, 20 éves grafikai színvonal, "varázslatok", stb. és mindeközben egy már a mai szemmel elavultnak mondható játék ellen küldik, amiben mindez azért nagyjából rendben van. Csak azért, mert a competitive játékhoz szükséges szempontok rendben vannak, még nem kellene elengedni azokat az elemeket, amelyekkel a mai kornak megfelelő lehetne. De ez kb. csak minket zavar, akik végignézték real-time, hogy lett a Wolf3D-ből DOOM, Duke3D, Quake, Unreal, ... Crysis, ... Half-Life: Alyx, Minecraft RTX, Metro Exodus, stb.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
edward2
addikt
válasz zoltszalay #117 üzenetére
Huh ezt a videót most láttam először.
Azt hittem csak én képzeltem be, hogy ezek a régi agyonhypeolt fizikai effektek eltűntek a játékokból.Amúgy erről lehetne filozófálni mi lehet az okuk. Az igény sincs meg rájuk vagy a devek lusták lettek.
-
Shing
őstag
válasz zoltszalay #117 üzenetére
Az FC-s dolgon én is gondolkodtam és arra jutottam, hogy sok mindenben viszont összetettebb a játék, amitől sokkal jobban terhelt a hardver.
Alapból nagyobb terek, sokkal több modell, tárgy, sűrűbb növényzet, több gameplay elem, random előforduló eventek. Most emellé képzeld el hogy bedobsz egy gránátot és a tízszer több, részetesebb tárgy és sűrűbb növényzet interakcióba kezd. Ott olvadna le a hardver.
A konzolokban tényleg gyenge a proci, ez nem ilyen fanboy duma. Látni hogy az FC5-nek is elég egy Q9650, egyszerűen erre a szintre vannak belőve a játékok. Ezért nincs fizika sem, pedig meg lenne a lehetőség, csak a mai processzorok szintjére kellene belőni a játékot.Én 13 évvel a Crysis után elvárnám, hogy a teljes növényzet pusztítható legyen, ha már néhány az volt az eredetiben. Benne van a motorban a lehetőség, de nem fogják aktiválni, a fent leírt okokból. Ilyen dolgokért sajnáljuk sokan, hogy erre a genre jött.
Szerintem megfogtok lepődni a nextgen játékokon páran, már túl nagy lett a pesszimizmus, pedig szerintem nem lusták a fejlesztők, csak le vannak limitálva. (A profik azért próbálkoznak, lásd Battlefield V, RS Siege, War Thunder)