Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ribizly

    veterán

    válasz zoltszalay #117 üzenetére

    Jaja. Ha jól emlékszem, akkor pl. fizika terén akkor kezdtek elkurvulni a fejlesztők, amikor az első PhysX kártya megjelent. Majd szép lassan a feledés homályába merült ez az egész kérdés onnantól, hogy megkapta az nVidia hype-ot. Pedig pl. Borderlands 2-ben, Batman: Arkham Asylum-ban igen szépen teljesített. Ugyanakkor nem kevés helyen volt komoly fizika, ami a játék szerves része volt (HL2, Red Faction, BF BC2, BF3, ...), csak valahogy ez is kikopott (I love Havoc :) )
    Legjobb példa erre a mai világra a Valorant lesz. 0 fizika, 20 éves grafikai színvonal, "varázslatok", stb. és mindeközben egy már a mai szemmel elavultnak mondható játék ellen küldik, amiben mindez azért nagyjából rendben van. Csak azért, mert a competitive játékhoz szükséges szempontok rendben vannak, még nem kellene elengedni azokat az elemeket, amelyekkel a mai kornak megfelelő lehetne. De ez kb. csak minket zavar, akik végignézték real-time, hogy lett a Wolf3D-ből DOOM, Duke3D, Quake, Unreal, ... Crysis, ... Half-Life: Alyx, Minecraft RTX, Metro Exodus, stb.

    |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

  • edward2

    addikt

    válasz zoltszalay #117 üzenetére

    Huh ezt a videót most láttam először.
    Azt hittem csak én képzeltem be, hogy ezek a régi agyonhypeolt fizikai effektek eltűntek a játékokból.

    Amúgy erről lehetne filozófálni mi lehet az okuk. Az igény sincs meg rájuk vagy a devek lusták lettek.

  • Shing

    őstag

    válasz zoltszalay #117 üzenetére

    Az FC-s dolgon én is gondolkodtam és arra jutottam, hogy sok mindenben viszont összetettebb a játék, amitől sokkal jobban terhelt a hardver.
    Alapból nagyobb terek, sokkal több modell, tárgy, sűrűbb növényzet, több gameplay elem, random előforduló eventek. Most emellé képzeld el hogy bedobsz egy gránátot és a tízszer több, részetesebb tárgy és sűrűbb növényzet interakcióba kezd. Ott olvadna le a hardver.
    A konzolokban tényleg gyenge a proci, ez nem ilyen fanboy duma. Látni hogy az FC5-nek is elég egy Q9650, egyszerűen erre a szintre vannak belőve a játékok. Ezért nincs fizika sem, pedig meg lenne a lehetőség, csak a mai processzorok szintjére kellene belőni a játékot.

    Én 13 évvel a Crysis után elvárnám, hogy a teljes növényzet pusztítható legyen, ha már néhány az volt az eredetiben. Benne van a motorban a lehetőség, de nem fogják aktiválni, a fent leírt okokból. Ilyen dolgokért sajnáljuk sokan, hogy erre a genre jött.

    Szerintem megfogtok lepődni a nextgen játékokon páran, már túl nagy lett a pesszimizmus, pedig szerintem nem lusták a fejlesztők, csak le vannak limitálva. (A profik azért próbálkoznak, lásd Battlefield V, RS Siege, War Thunder)

Új hozzászólás Aktív témák