Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
Köszönöm!
Padam: A DFM-ről akkor tudtam meg, hogy mi lesz a tartalma, amikor ezzel a cikkel már kész voltam... Végülis az ő cikkeik ebben a témában teljesen mást feszegetnek (hiszen profi esküvőfotósokról írnak), így nem ütközik a kettő.
Sok sikert a sulihoz, kíváncsi lennék egy beszámolóra majd, hogy mit és hogy tanítanak
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Gyertyafénykeringő + vakuzás: tény, hogy a vendégek szeretnek vakuzni, én is vakuzok, csak erősen vissza van fogva a vaku (kb 3FÉ-vel), hogy épp csak derítést adjon. Sokszor a videós miatt nincs is teljes sötétség (ha nem ruháztak be pro videokamerára, akkor az 1db gyertya fénye már nem elég a videónak sem).
Vaku nélkül is meg lehet oldani, ha nagyon jó fényerővel rendelkező objektívünk van (F1,4 körül, nyitott blendével). Ekkor van esély, hogy 1/20-s körül maradjunk ISO1600 körül záridővel, ami holtpontoknál elég a táncoló párnak, de nem biztos, hogy a pár mindkét tagja éles lesz az igen kis mélységélesség miatt... de fullframe gépen egy 24/1.4 (35/1.4)-el működhet a dolog ISO3200-6400 környékén (megkötésekkel természetesen APS-C-n is, ahol ez az érzékenység már kőkeményen követeli a zajszűrést, és erőteljesen roncsolódnak a részletek alapból is).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Most épp egy 70-200/2.8L IS van helyette ideiglenesen... beállított képeknél jól jön, de nem kötelező, ahogy a 10-20 sem...
Egy 85/1.8-al símán kiváltható (és mellé esetleg egy 135/2.8-al), mert azért a 17-55-ös gépe nem túl jó portrézásra.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Sir Riccio #13 üzenetére
Optiform? Lumiquest termékek...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Én nem igazán... a munkatársaimmal és a vőféllyel szoktam legtöbbet beszélgetni, persze, előfordul, hogy a násznépből valakinek beszélgetni van kedve, azt természetesen nem zavarom el, viszont a beszélgetés könnyen elterelheti az ember figyelmét a fotózásról.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Én, ha lehet, viszek magammal valakit (még ha nem is munkatárs, de amúgy eléggé összeszokott csapatban dolgozunk, sőt, gyakorlatilag teljes a szolgáltatás a menyasszonyi ruhakölcsönzéstől a dekoron keresztül az esküvőszervezésig, valamint a fotó és a videó).
Jól jöhet, ha derítőlapot kell tartani (erre mondjuk felkérhető egy rokon is az esküvőn, de mire elmagyarázod neki mit akarsz...), vagy rohangáltatni kell valamiért, esetleg cuccot cipelni, vagy felügyelni rá...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ígyvanferi #38 üzenetére
Volt némi gyakorlatom, az igaz... de nem ezen a területen, bár rendezvényeken fotóztam már előtte, de a kettő nem ugyanaz.
Az első fotózás csak ismerősnek ment, jó hangulatban. Kapásból mély víz volt, mert nem volt rajtam kívül más fotós (de nagyon még kompaktos családtag sem). Az események sodortak magukkal, és bizony több olyan hibát is elkövettem, amit ma már nem tennék... pl. JPG-ben fotóztam végig az egészet, így az utólagos korrekciók lehetőségét teljesen elvettem magamtól, pedig néha jól jött volna, a beállított képekre túl kevés idő lett szánva és hasonló dolgok. Az élmény viszont meghatározó volt számomra, a pár tökéletesen meg volt elégedve a munkámmal.
Rá nem sokkal egy rádiós műsorvezetőnek fotóztam az esküvőjét, ez volt az első "hivatalos" megnyilvánulás, ott viszont keményen beszólt Murphy: az esküvő alatt elszakadt az objektív szalagkábele, ami azt eredményezte, hogy csak nyitott blendés képeket tudtam csinálni (elszállt a rekeszvezérlés). Az első ilyen eset után tanulja meg igazán az ember: mindent - legalább - kétszeresen biztosítani: vázat, objektívet, vakut, memóriakártyákat, háttértárakat, mert ami elromolhat az bizony el is fog romlani, a lehető legrosszabb helyzetben, és ha nincs vészterv, akkor kellemetlen lehet a magyarázkodás...
Nem nagyon tudnék olyat mondani a felszerelésben, ami ne romlott volna már el nálam: volt már zárhibám, IS hibám, több vakuhiba, az említett szalagkábel-szakadás, akkumulátor hibák, fényképezőgép-lefagyás a legrosszabb pillanatban...
Kötözködni lehet - abból tanul az ember, ha jogos, márpedig itt az -, javítani fogom a hibákat. Köszönöm az észrevételt.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ha nálad nem hallatszik, akkor gond van a kameráddal (puskamikrofon? esetleg más hasonló erősen irányfüggő megoldás nem játszik?)... Mert bár én akkor exponálok amikor kimondják (és igen, szeretik, ha épp abban a pillanatban van megörökítve a dolog), ráadásul folyamatosan mennek az expók, de a videón is kristálytisztán hallatszik a szöveg (és csak halkan a tükörhang - mivel a zárnak gyakorlatilag minimális a zaja). Ezek szerint nálad az is ordítóan hangos, ha valaki egy Tamron 17-50/2.8 objektívet használ, és akkor kezd el fókuszálni, mert az garantáltan hangosabb, mint a gép kioldási hangja... Tudom, mert együtt dolgozok a videóssal jó hosszú ideje, és még soha nem volt ilyen gondja, mint neked, és láttam is a kész termékeket...
Mondjuk nem is állok be a kamera mellé, hanem legalább 2-3m-re vagyok tőle, más szögből fényképezek, mint ahogy videóznak, tehát a hang sem arra vetődik elsődlegesen.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ez amolyan se füle-se farka átfogást ad... beltéren sok az alja... sokszor APS-C-n a 17mm is szűkös tud lenni.
APS-C-n pont a leggyakrabban használt tartományt vágnád el vele, ez a legfőbb gond (a képminőségét nem ismerem, de nem egy mai darab lehet, szóval ellenfényben lesznek gondjaid a fátyolosodással).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Na én ezért nem szoktam a videós mellé állni Elég sokat hangosítok rendezvényen, szóval tudom mi fog belecsattogni a videóba és mi nem. Viszont az elég érzékeny mikrofon sokszor nem megfelelő eszköz erre (mert minden zajt összeszed, amit nem is kellene), ezért kérdeztem az irányított mikrofont. Gondolom cserélhető a Canonodon is (van XLR bemenete)... Sok problémától mentene meg. Pl. teljesen kizárná a felvételből a melletted álló tükrös gép hangját. Akikkel dolgozok, Sony DSR-PD170-et használnak, 2 mikrofonnal, amit cserélnek a helyzettől függően.
Azonkívül a fényképezőgépek sem egyforma hangosak. Pl. egy fullframe gépnek nagyobb a tükörhangja, mint egy APS-C-snek, főleg, ha nagyobb visszatérési sebességre képes (rövidebb black-out-al rendelkezik a kereső).
A fotóst azért fizetik, hogy képeket készítsen, a videóst meg azért, hogy filmezzen. Mivel a videósok el vannak kényelmesedve az óriási mélységélességük miatt (és a kis képfelbontás miatt, valamint az alacsony záridők sem okoznak fennakadást), nekik könnyű dolguk van az AF-el, ami egy fotósra nem mondható el, amikor fényszegény helyen próbál a minimális mélységélességével kihozni valamit. Ilyenkor sok expót meg kell ismételni, hogy egy sikerüljön, mert ha a "célpont" vagy a fotós akár 2mm-t is mozdul, oda az élesség, kuka a kép, vagy ha alacsony záridőt használ, akkor bemozdul akár a fotózás tárgya, akár a fotós...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Na igen, csak a videónál az F1.6-F1.8 más mélységélességet jelent még teljes zoomnál is, mint pl. fotónál... kb. 5-6x akkora mélységélességről beszélünk...
Na igen, használhatunk vakut, csak éppen akkor nem kapunk szép képet. Írtam is a cikkben, hogy lehetőleg ne legyen több a különbség 2FÉ-nél az előtér és a háttér közt. Tehát vakut használunk, de lehetőleg ésszel.
A fent említett mélységélességi viszonyok miatt (és mert a fotón nem nagyon néz ki jól, ha minden bemozdult) gyakran nem mehet le a záridő 1/60-1/125s alá. Ez pedig komoly megkötés... a mélységélesség minimális lesz, tehát mire az AF beáll, a tükör felcsapódik, jó eséllyel a fényképezendő dolog már ki is mászott az élességi síkból és készült egy kukába való kép... ismétlés jöhet. Persze buliban hamarabb odadurrantok én is, mint a szertartásokon... ha végképp nincs fény, kénytelen vagyok csinálni, hiszen a fényképezéshez, mint a neve is mutatja fény kell első sorban... (akárcsak a videóhoz).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Szerencsére a fekete/fehér ruha mostanság nem olyan vészesen nagy gond... annyit fejlődött a digit technika, hogy az újabb szenzorok már jól veszik ezt az akadályt. Persze jó fénymérés esetén, ha tudja az ember, mikor mennyit kell korrekciózni. Persze tény, hogy még mindig ez az egyik legnehezebb feladat technikailag...
De egyetértünk: mindkét területen vannak óriási szívatások.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...