Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    igazabol ez a Far Cry szeria Just Cause 2je, 10 evvel kesobb. mechanikailag kb ennek a kettonek a kevereke, az AI szinten.

    a dinamikus LoD es a zonazas kicsit bugos, a gyakorlatban viszont ez eleg orult spawn hibakat okoz, meg azt, hogy a texturak egy resze neha ugral a tueles es a Far Cry 2 szintje kozott.

    explicit eroszak vissza lett egyebkent fogva a szeriahoz kepest, bar ilyen teljesen random hiperveres jelenetek vannak. nemiseg mutatasat teljesen kilottek (Far Cry 3, valaki?), drogfogyasztast illetve "spiritualis utazast" (Far Cry 3 es 4) szinten. a sztori amiatt nem hangsulyos, mert igazabol Castillo kivetelevel senki nem kap eleg kepernyo idot, hogy barminemu dimenziorol lehessen beszelni barki eseteben. amilyen jol epitkezett a Far Cry 4 sztorimeselesben, ez annyira gyenge. a humor hullamzik, az a jol felepitett abszurd ami a negyedik reszre volt jellemzo (pl a Combat couture szal vagy a crab rangoon) itt eltunt par kiveteltol eltekintve. Cserebe nincs Hurk sem.

    bonuszkent ennek mar csak [SP]1+1[/SP] lezarasa van, nem meri meglepni amit a 2-3-4, [SP]avagy hogy a forradalom vegul mindig felfalja sajat gyerekeit. [/SP]kar, mert ezzel melyseget veszt.

    ha jol hangzik a Just Cause 2 (3) csak Far Cry New Dawn mechanikaval, akkor jol fogsz szorakozni. ha nem, keruld. marmint szo szerint a terkepet nezve egy ponton elgondolkodtam, hogy akkor ez itt most a legujabb Just Cause, csak elsonezetbol. a fohos spanyolja pedig erre csak raerositett. meg a hawai inges segitotars is stimmelt, meg a humor is.

    viszont a Cyberpunk2077hoz hasonlitva kb minden elemeben gyenge: gyenge a fizika, gyengebb a gunplay (!), osszehasonlithatatlanul gyengebb a tortenetvezetes, gyengebb a kidolgozasa (olvashatatlanok az iratok a falon!). bugossag tekinteteben jobb a helyzet, mint a korabbi Far Cryoknal megjeleneskor, de igazabol ez itt meg mindig egy X a Cyberpunkkal.

    egyebkent persze jo moka meg elvezetes a felreertesek elkerulese vegett.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Grath #47 üzenetére

    [kép] PCn nalam a LoD volt neha kritikan aluli, avagy neha egy cutscene kozepen az egyik modell atment Far Cry 2be. mielottmeg: ultra felbontas ultra texturakkal, legfrisebb driverrel es eleg Vrammal, stabil fps mellett (3900X / 32GB / 5700XT / minden SSDn). ujratoltes megoldotta, de ez az visszatero volt es nagyon latvanyos, amikor egy fontos NPCnel felejt el a jatek utanallitani a detailre. [link] hogy ertheto legyen, annak az aligatornak igy kene kineznie.

    az AI PCn kb rendben volt Just Cause mercevel. ahhoz kepest, hogy mit tudott valaha a Dunia (Far Cry 2 - 4), ahhoz kepest persze visszalepes, de ott ugye nem kellett tankot meg helikoptert vezettetni az AIval ket jatekossal szemben.

    egyebkent bugokra: az osszes Far Cry megjelenes kozul az otot leszamitva ez volt a legsimabb. a 3 es a 4 katasztrofa volt az elso ket hetben, szoval valszeg a hibak joreszet kipatchelik par heten belul.

    ami problemasabb, az a jatekmechanika (just cause es far cry kozott a padra) es az, hogy nem mertek eldonteni, hogy akkor csinalunk egy robbantos-poenos Just Cause epizodot, vagy egy Far Cryt. mert ott a Far Cry par pillanatban azert rendesen, ld a femmel leontott elo emberi szobrok, az emberkiserletek, a hullaktol voroslo to. viszont az utolso pillanatig benne van, hogy Dani kiirt mindenkit es Diegot rakja a tronra, Dani kiirt mindenkit es magat rakja a tronra, vagy Danit kilovik a gerillak miutan sajat magat teszi a diktatorra. ertem miert igy oldottak meg, emlekszem mennyire felhuztam magam a Far Cry 4 lezarasan elsore, meg ha az volt az egyetlen logikus megoldas is. marmint a tron a fohose, a triadok, a wannabe sztalinistak es a wannabe triadok kozott igazabol nincs mas megoldas, mint betolteni a hatalmi urt.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Szabi® #94 üzenetére

    steam reviewek alapjan ez elegge felkesz es szornyen bugos

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Szabi® #104 üzenetére

    Far Cry 2 kapcsan lattam csak ajanlva neha, de ott is inkabb zarojelben a hibai miatt :)

    osszetettseg problemas. reszben a kompelixtasbol adodo bugok miatt, reszben pedig a tobb mechanika nem mindig jobb. ott volt a Stalker mint korai open world fps peldanak. a modding community egy resze beleszeretett a tuleloszimulatorokba es leimplementaltak egy csomo featuret ami ugyan papiron javitotta a realitast, gyakorlatilag viszont elemszamlalo-szimulatorra valtoztatott egy fpst.

    plusz valtozik mi az ami elfogadhato. Far Cry 2 mai napig kb 2 orankent osszeomlik, ez megjeleneskor kb fel ora volt :). ehhez kepest Cypberunknal nem efogadhato, hogy egy 80 oras vegigjatszas alatt osszeomlott haromszor. Far Cry 6 eseten is par inszignifikans bugrol beszelunk: CTD 10-20 orankent egyszer, AI es LoD par hatarhelyzetben tud hibazni, de egyebkent vegig lehet jatszani es kb minden mukodik ahogy kene.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Szabi® #107 üzenetére

    Van meg egy faktor: Alapvetoen jatekokrol beszelunk. Pl a Nintendo eredetileg tarsasjatekokat gyartott a Donkey Kong / Super Mario elott. FPSeknel az iD a Wolfeinstein 3d elott Super Mariot portolt volna, aztan ahogy nem kaptak licenszet megcsinaltak a Commander Keent. Tehat alapvetoen szamitogep a platform, de alapvetoen jatekokrol beszelunk. Kb 2008-2010 korul ertuk el azt a pontot, amikor a HW mar jo kozelitessel barmi kreativ jatekmechanikai otletet elbirt (Crysis, Stalker, Far Cry 2, Half-Life Episode 2, Just Cause 2) es egy ponton a "mi technikailag megvalosithato" mellett bejott a masik kerdes is, hogy "mit szeret a jatekos".

    2020ra ez annyiban valtozott, hogy gyakorlatilag a hardver elbir egy fotorealisztikus open-world jatekot. Van meg ami megoldhatatlan, de az jellemzoen mind 50+ eves matematikai problemakra vezetheto vissza (pl strong AI NPCknek, ultra scale RTS avagy oda a kombinatorialis robbanashoz, rombolhatosag avagy exponencialis funkciok hard limites helyzetben).

    Utobbi evekben ahogy nottek a featureok, ugy lett fontosabb a jatek design. Egyszeruen nem mukodik minel tobb featuret berakni, mert osszeakad a mechanika. Fozeshez hasonlitva: Jo dolog a lazac, a steak, a porkolt es a zserbo, de egy foetelen belul nem fog egyutt mukodni.

    A legjobb pelda a Doom 2 amit altalaban olyan otevente egyszer elo szoktam venni: Mai szemmel ronda (bar szerintem megjeleneskor is az vot), de jatekmechanikailag tokeletes. Nincs ugras, minimalis az AI, kezdetleges a motor, de a teljes mechanika ezeket figyelembe, a tokeletessegig lett integralva. Rossz peldanak meg ott az elso 3ds Mario, ami utan vissza is tert 2dre, mert egyszeruen jobb.

    Plusz a kutatas fejlodik, jatekdesign egyes elemei aktiv kutatasi terulethez tartoznak. Bonyolitja a helyzetet, hogy maganal a jateknal par dolog az alfaig vagy betaig nem derul ki, pl mi van, ha van egy csomo feature, de a jatekos nem elvezi? Erre egy remek pelda volt a Cyberpunk 2077 E3 demoja: Az osszes eleme bekerult a vegso jatekba, csak eppen mas formaban. Korai footagek alapjan a sztoriba is ott biztosan belenyultak, ez valoszinuleg igy tortent a Far Cry 6nal is.

    Neha ki kell venni featureoket, mert vagy nem megvalosithatoak, vagy nem skalazodnak, vagy siman nem mukodnek. Megvalosithatosagra pl ott a strong AI, Stalkernel pl evekig probalkoztak vele, eredmeny nelkul. Skalazodasra ott a rombolhatosag, Just Cause 3 mai napig modern hardveren is atmegy diavetitesbe nagyobb robbanasoknal ahogy elszall egy ponton a szamitasi igeny. Nem mukodesre pl ott van az autos uldozes barmilyen FPSben, ahol a fedezekre epitett mechanika rail shooterkent totalisan be szokott fuccsolni (Far Cry 5 intro, CP77 intro).

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Szabi® #111 üzenetére

    Far Cry 6nal pont a jatekmeneten latszik nagyon a torodes, a designja jellemzoen elsorangu, vagy az adott funkciot lehet ignoralni ha nem jon be: pl nincs dominos vagy kakasviadalos misszio, mert anno az FC3nal is megegettek magukat, hogy a jatekosok egy resze nem tudott pokerezni en meg utana kifejezetten jol tudtam verni regota jatszo baratokat. ne viccelj mar, grafikara nem gyurtak sehogy, kb FC5 szintje minimalis updatekkel, egy Cyberpunkhoz kepest egyszeruen nem nez ki jol kozelrol, meg ha kozep es hosszutavon azert tartja is magat.

    Just Cause 2-3 neked megvolt? nem veletlenul azzal peldazok, sztori meg ugy altalaban minden szempontbol nagyon sokmindent atemeltek es egyertelmu, hogy a fejlesztok nagyon sokat toltak a JC2-3al.

    CP77et masik modern open worldkent nem veletlenul hozom fel, a game designerjeik es writerjeik eszmeletlen mit hoztak ossze. egyebkent persze az a jatek eszmeletlenul nez ki, de ott a sztori lezarasa otfele agazik, minden iranyban kb egy interaktiv film minosegeben.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Szabi® #123 üzenetére

    nekem mondjuk pont a Primal maradt ki :B

    CP77 ha szereted az open-world fpseket, akkor kb a mufaj csucsa. kb egy open-world Deus Ex 2020 edition. illetve egy walking simulator. illetve egy interaktiv film. elsonezetu GTA klonnak viszont nem jo :DDD. mas egyebkent mint az FC6, meg ha stilusra hasonloak is.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz icemad #126 üzenetére

    koszi a tippet.

    neztem, de eddig meg nem volt ra idom

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz doooo #128 üzenetére

    az a baj, hogy en a Far Cry szeriat pont a taktikai gunplay es nem a gadgetek miatt szeretem, a Primal meg pont azt veszi ki teljesen. szoval egyszeruen nem vagyok benne biztos, hogy az az en jatekom meg ugy sem, hogy egyebkent a 4et imadom.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz icemad #131 üzenetére

    Igen, tobbek kozott emiatt nem vettem meg :DDD, megha kb taktikailag ugyanarrol is van szo, mint amikor az FC2ben Dragunovval a bazis harom pontjan sebesulesre ment az ember, majd a jajjgatas kozben az ember felgyujtotta a negyedik pontot.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz snecy20 #150 üzenetére

    ha valaki szereti a far cry es just cause szeriat, annak be fog jonni. a hibaival egyutt azert vegeredmenyben kifejezetten szorakoztato.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Szabi® #164 üzenetére

    Talán a Max Payne a legjobb példa arra
    Ami egy 10 eves jatek, es az egyik legutolso csojatek volt. btw csojatekra AIt irni egy FC6 bonyolultsagu open-world jatekhoz kepest trivialisan egyszeru. fizika szinten egyszeru, mert egyenkent kontrollalni lehet a sceneket, ami open-worldnel nem mukodik. ballisztika szinten egyszerubb. sztori meg muszaj, az a selling pointja.

    Metascore ertekelesekbol pedig sajnos le kene fejteni az 1 es 10 pontos ertekeleseket, New Dawnnal tele volt minden trollokkal. ipari meretu review bombing metacritiken utobbi 5 evben lett meno. nincs penz a jatekra? 1 star. tul szines a grafikai paletta? 1 star. nem tetszik a fogonosz modellje? 1 star. igy vezeti le a duhet? 1 star. "[blablabla], X youtuber is megmondta" alcazott reklam? 1 star. eleteben eloszor vesz megjeleneskor jatekot, es van bug de nincs mod, bezzeg a [skyrim, gta5...] amit sok evvel kesobb 10 usdert vett? 1 star. "hulye vagy ha ezert fizettel es lenezlek" edgelord maximus? 1 star.
    ez lehet tulzasnak hangzik, de New Dawnnal konkretan a grafikai paletta miatt sirtak a trollok honapokig, mert szines (mikozben a fel map konkretan a szurke arnyalataiban uszott).

    steam ilyen szempontbol jobb, de ott is megesett.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Szabi® #167 üzenetére

    akkor nezd meg jobban.

    a jatekkal nem jatszott, gyakorlatilag regenmindenjobbvoltal otvozott sardobalas az egesz durva csusztatasokkal (FC3 es FC4 gyenge sztorival?), a "not in a million years..." mondat meg egy borzaszto szereptevesztes, amikor a laikus tenyleg elhiszi magarol, hogy o ert a jatekfejleszteshez. nem, nem ert hozza. plusz persze, szepen fogalmaz elso ranezesre, csak nulla konkretumot ir, hogy megis, mi a baja. valszeg megnezett harom youtube reviewet, onnan atvette a lozungokat, aztan most epp probal az igazmondas feher lovagjakent tetszelegni, mikozben nem veszi eszre, hogy az "5percet kerestem a neten" szintu oltasellenesek szintjen ragadt.

    ha nem ertesz egyet, akkor ajanlom, hogy menj vegig a jelzokon es jelzos szerkezeteken, labelezd fel magadnak. ha ez megvan, akkor labelezd fel ami kizarolag errol a Far Cry reszrol szol, bonuszkent kulon szinekkel a tenyeket es kulon szinnel a targyi tevedeseket. labelezd fel, ami nem kapcsolodik, pl AC. ha ez megvan, akkor egyertelmuen fog latszodni, hogy ez itt bizony egy tulirt, destruktiv semmi. maskepp, egy jol alcazott troll.

    itt nem arrol van szo, hogy nincs szukseg jogos kritikara (nagyon is van!), de ez a fajta csusztatasokra epulo sardobalas felesleges. es nem zavarna, ha utobbi ot evben emiatt a metacritic nem valt volna teljesen hasznalhatatlanna.

    #168 gbors: ja, sajnos ez van.

    AsakuraDave: CP77nel mondjuk amig volt alatta 16 szal, min 16GB memoria, egy VGA ami tudott minimum 35 fpst tartani minden korulmenyek kozott es SSD (az OSnek es a jateknak is), addig jellemzoen par ritka bug volt. abban a pillanatban, hogy 30fps ala zuhant (illetve 40ms fole mentek a frametime tuskek) exponencialisan nott a bugok szama.

    FC6nal kicsit randomabb a helyzet, de valszeg ket honapon belul rendbepatchelik. FC4nel es 5nel is kb annyi ido kellett.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz beyruth82 #171 üzenetére

    ja, de viccen kivul a new dawnnal es a rage2nel is egy nagyon hangos kisebbseg versenyt sirt, hogy hogy kepzelik, hogy szines.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák