Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz Puma K #46 üzenetére

    "Furcsa az az oldal, valamint a boltról nem is hallottam még sosem. Nagy tétel esetén meg noname boltokban nem bízom, [..]"

    Áruld el kérlek, hogy mi az, ami miatt a konkrét üzletben (PC Diszkont) nem bízol?

    Mi riaszt el? Talán az, hogy azon kevés internetes áruház közé tartozik, amely teljes mértékben betartja a jelenleg hatályos fogyasztóvédelmi előírásokat?

    Vagy az, hogy a kategóriáján belül kifejezetten etalonnak számít a fogyasztók részére adott tájékoztatója?

    Én a magam részéről nem értem ezt az interneten elterjedt "iPon-mániát"!? Nagyon dicséretes, hogy a hírek szerint a garanciális ügyintézésük a legjobbak között van.

    Számomra viszont fontos, hogy egy forgalmazó (kisker üzlet) ne "nyelje le" a jótállást.
    A törvény szerint ezt ugyanis nem tehetné meg.

    Így aztán, ha bármely termékre a hatályos jogszabályok által előírt kötelező jótállásnál kevesebbet ad egy forgalmazó, akkor én attól nem vásárolok.

    A fent említett "noname bolt" esetében számomra már a fent említett két óriási pozitívum elosztlat minden kételyt, és feltételezem, hogy egy ilyen szabálykövető, becsületes üzemeltető a garanciális ügyintézés során sem fog etikai és/vagy jogi szempontból kifogásolható módon eljárni.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Puma K #69 üzenetére

    "[..]úgy van megfogalmazva a válasz e-mail, mintha csak annak lenne 5 év garancia aki felveti ezt a kérdést."

    Ez a tény pedig már így magában is felháborító. Tehát minden szerencsétlen fogyasztó, aki a fenti tényről mit sem tud 2 év jótállással kapja meg az ominózus üzlettől ezeket a tápegységeket... :(((

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz diegho #76 üzenetére

    Örömmel hallom, hogy üzemel! ;) Az a lényeg.

    Egy jó hatásfokú tápegység esetében pedig nagy hangerő jellemzően nem jelentkezik. A cikkben tesztelt "Raider" tápegység egyébként szerintem elég korrekt minden szempontból.

    Ennyi pénzért az egyik legjobb a piacon.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz .:Koska:. #84 üzenetére

    Ez a válaszuk csak azt bizonyítja, hogy nincsenek tisztában a hatályban lévő fogyasztóvédelmi jogszabályokkal.

    Ugyanis a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 1. § (4) alapján minden forgalmazó (kisker üzlet) köteles a teljes, gyártói jótállást továbbadni a fogyasztó felé.

    Ezen a tényen az sem változtat, hogy ha nem a hivatalos importőrtől (nagyker, avagy az ő szavukkal élve "beszállító") szereznek be árucikkeket.
    Az ugyanis már a forgalmazó "baja", ha nem a megfelelő forrásból tölti fel az árukészleteit.

    Egyetlen forgalmazót sem köteleznek arra, hogy olyan importőrtől vásároljon, amely nem biztosítja - az egyébként számára is kötelező - gyártói jótállást. (Ahogyan arra sem, hogy mindenképpen folytasson kereskedelmi tevékenységet.)

    Pech a forgalmazók számára, hogy míg az importőrt a fentiek miatt jogilag "megfogni" szinte lehetetlen, addig a fenti kormányrendelet, és a Fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései alapján nekik teljes felelősségük van az általuk forgalmazott termékek jótállását illetően.

    Példa: ha FSP Aurum tápegységet csak olyan importőrtől tudnak beszerezni, amely "lenyeli" a jótállást, és csak 1, vagy 2 évet ad, akkor egy fogyasztó garanciális jogérvényesítése esetén kötelesek lesznek saját költségükre biztosítani az 5 év gyártói jótállást az adott tápegységre.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz 8HAA #111 üzenetére

    "Remélem nem lesz gond velük, ha mégis akkor meg remélem nem szűnik meg a cég ahol vettük!"

    Semmi sem biztos, de nem hiszem, hogy gond lesz velük! (Fentebb, leírtam, hogy miért.)

    Ha és amennyiben pedig megszűnne a cég, akkor azzal legyél tisztában, hogy törvény adta jogod a hivatalos szervizhez fordulni, és ők ugyanúgy kötelesek a garanciális jogaidat biztosítani.

    Az csak egy (jó) dolog, hogy a hatályos jogszabályok alapján senki sem köteles a forgalmazó (kisker üzlet) helyett a szakszervizhez fordulni akkor, ha valami problémája van a termékkel.

    Mindez nem jelenti azt, hogy oda nem viheted akkor, ha akarod.

    Sanszos egyébként, hogy ez a - sajnos - szűk számú korrekt üzlet a Juventus Team-től (importőr, azaz nagyker) szerzi be az FSP tápegységeket. Ők szállítják ugyanis az egyébként evidens 60 hónap jótállással az FSP tápegyeségeket a forgalmazóknak.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz 8HAA #114 üzenetére

    Természetesen a termék bármelyik részegységével kapcsolatos meghibásodás esetén érvényesítheted a garanciális jogodat.

    A tápegységek esetében egyébként nem feltétlenül a ventilátor a "gyenge láncszem". Egy minőségi, magas hatásfokú tápegység esetében könnyen előfordulhat, hogy valamelyik kondenzátor előbb kiszárad, felpúposodik, esetleg valamelyik forrasztás öregszik el.

    Ezek természetesen nagyon könnyen javítható problémák. És valóban nem mindegy, hogy mindezt a jótállási időn belül, számodra ingyen a szerviz végzi el, vagy egy szakembert kell megkérned rá.

    "Igen a jogszabályok velünk végfelhasználókkal vannak!"

    Ami ezt a kijelentésedet illeti...

    Így ebben a formában csak részigazság. Általánosan igaz, hogy tartós fogyasztási cikkek esetén, a jótállási idő vonatkozásában, illetve az azon belül felmerült garanciális jogérvényesítési igény esetén a jelenleg hatályban lévő fogyasztóvédelmi jogszabályok abszolút mértékben a fogyasztót védik.

    Ugyanakkor sajnos ezen a területen (fogyasztóvédelem) változnak talán a leggyorsabban a jogszabályok! Ráadásul az utóbbi években a fogyasztóvédelemért felelős hatóság(ok) jogkörét több - fontos - ponton "megnyirbálták".

    Másfelől viszont talán a Fogasztóvédelmi Hatóságon kívül nincsen még egy olyan hatóság, amely ennyi energiát fordít arra, hogy hosszú távon javítson az általa felügyelt területen jellemző viselkedési normákon.

    Értem ez alatt a rengeteg szakmai és lakossági fórumot, különféle információ előadásokat, interaktív bemutatókat, stb.

    (Nem is beszélve, az ún. "fehér listáról", amelyen a folyamatosan, jogkövető magatartást mutató forgalmazók vannak feltüntetve.)

    Ha valakit érdekel ez a téma, szívesen beszélek róla bővebben (akár a megfelelő topic-ban, ha van ilyen ezen a fórumon), ajánlok különféle információ forrásokat, amelyeket érdemes figyelemmel kísérni, annak érdekében, hogy tudatos fogyasztókká válhassatok! ;)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz liksoft #116 üzenetére

    Nem vagyok jogász. Fogyasztóvédelmi szaktanácsadó vagyok. ;)

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák