Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    amúgy szerintem az intel erősen túl tolja a gyártott proci fajták számát. nagyon sok közte az egymáshoz hasonló teljesítményű proci feleslegesen. Az AMD úgy harmad annyi féle procit gyárt. (vagy gyártat) Nem kell mondjuk 40-50 féle asztali proci, mikor nagyjából simán le lehetne fedni az egészet 15-20 procival. Nekem mint felhasználó baromira mindegy, hogy ugyan azt a procit 4-5 változatban gyártanak legyen egy olcsóbb legkisebb óra jelű egy közepes és egy top órajeles változat. az 100-200 mhz változásokat egyszerűen meg se érezni a gyakorlatban. Ha ugyan az a proci mag ok futnak 4400 MHZ booston vagy 4600 mhz booston, akkor azt jelenti, hogy csúcsra járatva 2-3%-kal gyorsabb... ami marhára nem érzékelhető. Egyszerüen az Intel magának okozza a gondot, hogy ennyire szétaprozza a gyártást. Persze gazdasági megfontolás van benne, mert eladja 50-100 dollárért drágában a plusz 100 Mhzet, amit én felhasználó gyakorlatban észre se veszek persze. Föleg olyan programok mellett, amik nem is hajtják ki fullra a procit. És a teszt programokban mért 3-4% többlet a gyakorlatban már csak 1%-ot jelent reálisan....

  • Robitrix

    senior tag

    válasz LGG555 #62 üzenetére

    Nem hiszem, hogy úgy lettek tervezve. mivel nyilván sok megoldás szabadalom védett. Így pont olyan elven müködő procit nem gyárthat az AMD (ás az Intel se pont olyat, mint az AMD)
    És bár hasonló funkciókat valósítanak meg a gyakorlati kivitelezésben vannak eltérések. Jelen esetben a processzorok több szálas végrehajtásában és a utasítás előjelzés megvalósításában van. Na ennek kitalálására eltérő technikákat és algoritmusokat használnak a különféle procikban. Tovább bonyolitja a dolgot a többszálas végrehajtás, mikor egy magban több végrehajtó egység van létrehozva párhuzamos működésre. Mivel eltérő elvek szerint valósította meg az Intel és az AMD valamiért valami loghikai hiba került az Intel megoldásba, amit már évtizede használt proci családok mindegyikében kiderült, hogy benne van és támadható kivülről. Ezért is nem olyan egyszerű teljesen újat alkotni az Intelnek Mivel az AMD ugyan azt más elvek szerint oldja meg nála nem következett be ugyan az a logikai támadhatóság. De nem azért, mert annyival okosabb volt, mint az intel. Simán bekövetkezhetett volna fordítva is és az AMD megoldásaiban találnak néhány támadható hibát. :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz akaido #67 üzenetére

    Nekem is volt RX 460-am és nem is volt olyan rossz. Sok játékban simán elég lehet még FHD-ban is. Föleg ha amúgy se 120 hz-es monitora van az embernek, hanem csak egy 60 vagy 75.HZ ami tudja az FHD felbontást
    Ami mellett túl sok gyakorlati elönye nincsen, hogy van a gépben egy 300 ezres videókártya és tudnék 4K-t használni vagy 150 fps-t Ha nincsen mellá egy 300 ezres monitorom, ami képes meg is jeleníteni baxhatom....
    Amiért kénytelen voltam 3 év használat után kicserélni az volt, hogy egyre szeszélyesebb volt és megesett. hogy 5-6-szor kellett elindítani a gépet, hogy hajlandó legyen benne rendesen elindulni a grafika. Vagy volt, hogy meghalt az egész gép főleg nyáron a melegben. Így érkezett a gépbe egy gtx 1660. Ma ha most vennék kártyát egy 1660 super lenne a választott.
    egyzerüen nincsen szükségem mondjuk egy rtx 2080 TI-ra. nincsen hozzá elég erős gépem kihajtani és megjeleníteni.
    azért a 6300 kezd egyre karcsubb lenni a 2 mag 4 szálával. egyre több az olyan játék, ami jól elvan már 6-8 maggal és nyilván emelkedni fog az igény a következő 1-2 évben. Jó alternatíva egy 6/12-es ryzen 5 proci vagy egy 2600X vagy egy 3600.... hacsak nincsen az embernek extra igény stream és egyebek, mert akkor a 8(vagy a 8/16) mag a jobb

  • Robitrix

    senior tag

    válasz hcl #70 üzenetére

    Amúgy simán lehetne az X86-nál jobb procikat gyártani, de ott van gátnak a 30-40 éve vonszolt kompatibilitás. Azért komoly elvárás a procival szemben, hogy képes legyen futtatni a 10-20 évvel ezelőtti kódokat is. A kurva felhasználó bizony simán elinditja a 20 éves programot is a gépen és elvárja, hogy fusson. Persze lehetne új procit tervezni más elvek mellett, de akkor csak emulálva lehetne futtatni X86 kódot. Az emuláció meg mindig lassú és időigényes. Látható, ahogy meg próbálnak Windowst és x86-ot futattnia ARM procikon. nagyjából a teljesítmény egy kalap fosnak a szintje. Egy ARm proci teljesítménye és architekturája messze gyengébb, mint egy 40 éve fejlesztgetett és csiszolt X86-os proci, ami nativan képes futattni a X86 kódot és nem kell emulálgatni és ügyeskedni. Azért az X86 proci gyártók nem csak segükün ültek 40 évig, hanem fejlesztgették azokat a procikat. 40 év fejlődést nem lehet átugrani egy teljesen új a kalapból előhúzott proci architecturával.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz hcl #74 üzenetére

    Azért a 64 bites rendszer és proci nem jelent minden esetben 64 bites utasításokat. Sőt a valóságban csak igen kevés része egy programnak a tényleges 64 bites utasitás. Így érteni kell neki azt is ha valaki csak 16 bitnyi adatot másol valahova.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz akaido #80 üzenetére

    a doom 2016 gépigénye azért nem kifejezetten durva.
    egy rx-570 és egy ryzen 3 2200G mellett FHD-ben is 100-120 FPS...

  • Robitrix

    senior tag

    válasz DraXoN #82 üzenetére

    plusz a regiszterek hossza.... a 64 bites prociban 64 bit lehet a regiszterek mérete.
    legalább is tudtommal...

  • Robitrix

    senior tag

    válasz S_x96x_S #81 üzenetére

    úgy értettem hogy ARm procik utasítás készlete primitivebb egy x86-hoz képest.
    egy x86 jobban fel van készítve a különböző generációkon át való fejlödés közben média támogató utasításokkal. Ahogy jött egy új x86 generásció mindig kapott pár média támogató utasítást.
    Ha egy médiát támogató utasítást hardveresen képes megoldani egy proci, az mindig gyorsabb lesz, mint ha más utasítások helyettesítésével kell szoftveresen összerakni ugyan azt a funkciót. Az, hogy egy proci milyen utasításokat képes végrehajtani azért architekturától is függ.
    Egy Pentium 3 architekturája más, mint egy Pentium 4.
    Jól kiütközik az ARM gyengesége, mikor nem egy tabletben vagy mobil telefonban kell androidot futtatni, hanem egy windowst(ami azért sokkal több mindent csinál, mint egy Android). amikor neki indul és elkezd benne több program futni(egy időben 50-60 task. ) durván lelassul az ARM proci. Valahogy sokkal gyengébb a multitaskingban, mint egy X86-os. Ráadásul az X86-ban az órajel kezelés is jóval dinamikusabb és ütősebb. Az ARm procik jellemzően két féle magból vannak összerakva. egy alacsonyabb órajelű kisebb fogyasztású részből és egy nagyobb órajelű többet fogyasztó részből. Mondjuk 4 lassabb mag és 4 gyorsabb mag. Az esetek döntő részében be se kapcsolnak a gyorsabb magok. Csak igen erőforrás alkalmazások esetében kezdjük érezni, hogy na most beindultak végre a gyorsabb magok. (el kezd a kezünkben melegedni a telefon tablet stb.)
    Egy x86-os proci meg mint a villám varriálja a terhelés függvényében le fel az órajalet. mondjuk a 1,5 ghz és a 4,2 ghz közt Ráadásul az ARM procik nem is tudnak 3-5 ghz-et boostban.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz hcl #83 üzenetére

    elvben járható út lenne, ha a kompatibilitás miatt volna a prociban egy 16 bites külön mag a régi x86-os programokhoz. az más kérdés, hogy azért ez alaposan megdrágítaná a procit.... a proci fő részei meg egy nem feltétlenül X86-os magok lennének melyek vonszolják magukkal az x86 történelmét.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz SirRasor #113 üzenetére

    attól függ mire használod. ha játszol FHD vagy QHD-ban akkor elég lesz a 3600 a következő pár évben. ha streammelni is akarod a bénázást, akkor nem árt a videó folyam kódolásáhotz még két mag és akkor egy 3700X 8/16(mag/szál) vélhetően 2-3 év múlva se fog egy játék nagyon 8-10 magnál vagy szálnál többet elvárni. vélhetően úgy 2 magnyit fog felmenni az elvárt játék igény a következő években. Ma ez tipkusan 4-6 mag. Néhány játék el van a 8-cal is. Ezért is nem veszünk ma már 4/4, 6/6 vagy 8/8 procikat játékhoz, mert nem tudni mihez lesz elég jővőre vagy utána.
    Persze, ahogy fejlödik a felhasználók gépeinek teljesítménye, úgy nővekszik a programok elvárt igénye.
    amúgy ha megnézel játék teszteket. ahol ki kell hajtani mondjuk rtx 2080 TI-ket, a legtöbb játékban alig marad el FPS-ben pár képkockával egy 3600-as mondjuk egy 2,5-szer annyiba kerülő 9900K-hoz képest. (FHD vagy QHD ultrában) Jól látszik játék közben a CPU terheléseken, hogy egy 3600-as proci sincsen igazán megizzasztva. agond akkor van, amikor játék közben azt látni, hogy folyamatosan 90-100%-on gürcül a proci közben. Akkor tudhatja az ember, ideje procit cserélni. mert vagy kevés a mag és szál szám vagy túl kevés már az órajel. :) Amig 40-60%-os terheltségen megy stabilan a legtöbb játék alatt is, akkor még van benne szufla....
    Persze egy átalgembernek nem 1-2 milliós gamer gépei vannak. Aki meg ennyit áldoz egy játék gépre, az nem a procin fog spórolni 300-400 dollárt....

  • Robitrix

    senior tag

    válasz S_x96x_S #86 üzenetére

    ok, de maradjunk a realitás talaján..... itt egy 80 magos proci összteljesítményét mérik egy 24/48-ashoz. ami majd következő negyedév elején fog megjelenni.
    Ráadásul a xeon paltinium 8175 nem is a leggyorsabb xeon proci, mert kapásból van nála 7 darab gyorsabb proci.... ugyanis egy 2018/ 2 negyedévben megjelent procihoz hasonlitják... ami bizony már több mint másfél éves....
    amellett vannak kétségeim az olcsóság tekintetében. hogy mennyivel olcsóbb a 80 magos proci a 24/48-nál.
    Ráadásul ezeket a procikat tipikusan nem olyan gépeket épitenek amiben egyetlen fizikai proci van, hanem több száz vagy több ezer magos szervereket inkább több nodba összerakva. Ha feldarbolják virtuális gépekre, akkor meg úgy 4 ARM mag nem lesz pariban a 4 xeon maggal. Vagyis ez így nagyon csalok ráadásul túl sokat nem tudunk a jövöre megjelenő 80 magos ARM proci árárról....
    ráadásul vannak kétségeim, mikor nem specint és egyebeket számolok, hanem valós alkalmazásokat kell futattni mondjuk nagy adatbázis szerverek és egyebek ott hogy állja meg tranzakcióban a helyét az ARM a xeonhoz képest.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz carl18 #118 üzenetére

    én azért 2600X-et vennék 40-42 ezerért(ha spórolni akarok)..... mégis csak ütösebb, mint a 1600....... és ugyan úgy 6/12......

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Hellwhatever #122 üzenetére

    amúgy relative nem volt rossz az a A10 7870K. nekem van még egy működő gépem vele. amúgy 2/4 . Egy gtx-1660-nal összerakva remekül kihajt egy FHD ultra beállítású WOT-ot mondjuk 80-110 FPS közt. :)
    persze tényleg 2014-es tipus. Azért amikor ú megkapta a R7-240-es IGP- akkor az intelnek nem volt még 2-3 évig Intel HD graphics 620/630-asa. akkoriban csak intel HD graphics 2500/4000 és ilyenek voltak, amik jó ha a flét tudták teljesítményben az AMD IGP-nek. aztán eltelt 5 év.....

  • Robitrix

    senior tag

    válasz CPT.Pirk #216 üzenetére

    szerintem is jobb vétel akkor már 2600 a 1600 helyett van benne úgy 10% többlet. Nem éri meg megspórolni azt a kb 20 dollárnyi különbséget. a fogyasztás ugyan annyi és van a 2600-ban 200/300 mhz órajel többlet. Kb. egy évvel tovább elég lesz a játékokhoz általában.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz djhalasz #257 üzenetére

    nem hiszem, hogy brutális teljesítmény többletet tapasztalnál attól, hogy a memóriád 3333 helyett 3600 mhz-en megy. alapvetően a procik nem a memoriával vannak közvetlenül kapcsolatban, hanem a beléjük épített 2-od és 3-mad szintű gyorsítótárakkal, mert abból kapják az utasitást és az adatokat is közvetlenül. Attól, hogy a RAM és a cache közt valamivel gyorsabb az adatátvitel a proci teljesítménye nem sokat profitál.
    Képzeld el a dolgot úgy, hogy mondjuk egy pékséged van, ahol kenyeret sütsz. van bent a pékségben mondjuk egy hordod amiben a vizet tárolod bent a kenyérhez. az egyik pék inas meg kimegy az utcára két vödörrel és hoz az utcai kutról pótolni a vizet a hordoban. Na most újitasz és az inasnak odadszt két 10 literes vödör helyett két 11 literest. na ettől maga a kenyér bent nem fog gyorsabban készülni. Jelen példánkban a kemence a CPU mag, a hordó benti viz a cache, az utcai kút meg a RAM... :) Én legalább is ahol láttam ilyen tesztet, hogy ugyan azt végezték valamivel lassabb vagy gyorsabb RAM mellett gyakorlatilag a statisztikia hibahatár szintű gyorsulásokat lehetett mérni vagy nem mérni. :) ilyen 0,5-1% körülii eltérésekről beszélünk. Az 1600-at 2700Xre cserélve tapasztalt sebesség nővekedés 99%-at a gyorsabb proci okozná....

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Hellwhatever #263 üzenetére

    Na ja csak tudtommal a Infinity Fabric a ZEN 2-ben jelent meg. Azért is van egy szép nagy teljesítmény emelkedés mondjuk a 2600 és a 3600 közt. közel 35-40%. Amiből csak úgy 4-5%-ot okoz a kb. 200-300 mhz órajel emelkedés. Ő 1600-ról akarna átállni 2700X-re és a kérdés atrra vonatkozott, hogy menne -e 3333mhz helyett 3600mhz-en a memoria.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz BerserkGuts #264 üzenetére

    Annyi azért tisztán látszik, hogy 3200 és 3600 mhz memória mellett nincsen igazán érezhető teljesítmény növekedés. akkor 3333 és 3600 közt még inkább nem érezhető....

Új hozzászólás Aktív témák