Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor7th
addikt
Az okosautó business nagyon kockázatos. Ugyanis ha majd szépen az összes autó kommunikál majd mindegyikkel és mind fel lesz kötve a felhőbe és alkalmasak lesznek arra, hogy bizonyos mértékig befolyásolják a vezetést a neten keresztül, akkor fennáll a veszélye, hogy egy hackeléssel hatalmas tömegütközéseket hozzanak létre, sok halálos áldozattal. A napokban volt hír, hogy a CIA már dolgozik is a dolog megoldásán. Nyilván ők nem tömegkatasztrofát akarnak, hanem "csak" kulcsfontosságú embereket "balesetben" eltüntetni az útból, de ha ott vannak azok a sebezhetőségek akkor mások is rájuk találhatnak. Amúgy ebből a CIA-s dologból is látszik, hogy a fontos, gazdag emberek nem fogják az ilyenek miatt használni, inkább már akkor megfizetnek egy sofört. Azok a cégek amik pedig ebbe fektetnek bele hatalmasat bukhatnak hisz senkinek se kell majd, ha egymás után jönnek a hackeléses "balesetek". A megoldás az lehetne, hogy okosautó, de netre kötötség nélkül.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
Nem lenne elég kifejező. A felhő csak egy probléma. Amúgy volt egy hír nemrég amiből kiderült, hogy a sokéves marketing hadjárat ellenére, csak az informáicók 5%-át tároljuk felhőben, szóval ebből is látszik, hogy a többség megérti, hogy jó azt elkerülni. A másik meg... elmondtam a véleményem a cikkhez. A cikkben is szerepel a felhő. Egyáltalán nem offoltam, hanem a téma legfontosabb kérdését feszegettem.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
zoka.
tag
Egyenlőre kevesen használják,
- kicsi netsebesség: sokkal lassabban éred el, mint a vinyód
- drága: otthon már megvan a hdd/ssd, minek fizetnék, azért, hogy máshol is legyen, amennyit ingyen adnak annyi jelenleg pont elég megosztani a fontosab dolgokat
- kényelmetlen: fel-le töltögetni, sokkla macerásabb, vinyóra szinkronizáva meg nem sok pluszt kapsz, ingenes csomaggal
- igen félti a nép az adatait, ahogy én is, bár amit meg akarok, hogy maradjon, biztosabb felhőben kódolva.
meg felhő ide, vagy oda, aki akarja az adataid, az megszerzi, bárhogy tárolod..biztonsági kockázata van nyilván a számítógép vezérelte autónak. Pont úgy, mint a teljesen számítógépesített repülő, vonat (nem Mo.), atomerőmű, stb.
Pénzesebbek mégsem a tanyán laknak egy generátorral, és egy lada nivával. Akkor hogyhogy a repülőt használják, az autót meg majd nem fogják?![ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
"hogy bizonyos mértékig befolyásolják a vezetést a neten keresztül"
Tudtommal ilyen meg gondolatszinten se merult fel senki fejeben sem.
Sot, tudtommal eddig az egyetlen ilyen valos, prezentalt hack-et elektronikaval teletuzdelt auto ellen csak ugy sikerult prezentalni, hogy fizikai hozzaferes volt.Ha vannak a fentiekkel ellentetes infoid, oszd meg kerlek. Kulonosen az erdekelne, hogy melyik autogyar tervez/beszelt ilyenrol valaha, hogy gondolkodik felhobol (akar csak reszben) iranyitott auton.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
big-J
őstag
Olvastam, legtobb onvezeto autoba a Teslan kivul mobileye-os megoldas van. Aztan beugrott, akkor azert nem meglepo, hogy mindegyik megoldas csunyan elhasal a Tesla-hoz kepest.
-
noPublicFG
senior tag
Paranoia a köbön.
plus ça change, plus c'est la même chose
-
KAMELOT
titán
Aztán ha beszarik a rendszer hirtelen lefékez a kocsi te meg kiesel a kocsiból. Köszönjük én szeretem irányítani a kocsit. Ebben semmi élvezet nincs. Aki bámészkodni akar az menjen busszal.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
MaUser
addikt
Kulonosen az erdekelne, hogy melyik autogyar tervez/beszelt ilyenrol valaha, hogy gondolkodik felhobol (akar csak reszben) iranyitott auton.
BMW Connected Drive-je pl. Azure-on csücsül, s auto parkoláshoz sync-elhet. Tesla meg konkrétan saját cloudba nyom fel adatot és onnan is vesz vezetéshez részben. De a v2v és v2i jövő is egy felhő, pl. a volvo auto flottája is használ cloud sync-et. És a sor csak bővül.. Audi/Merci meg évek óta használ ilyet pl. váltó kapcsoláshoz, aktuátorok vezérléséhez a háttérben a tudtod nélkül, stb.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
big-J
őstag
válasz dangerzone #11 üzenetére
Igen, csak ok mar akkora reszben atirtak a szoftvert, hogy erosen hibrid, de a radaros atallas ota inkabb sajat rendszernek vennem.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ehhez még igazán önvezető autó sem kell, amelyik autó fel van szerelve bármilyen kisegítő lehetőséggel (sávtartás, parkolás, stb.) annál minden elektronikusan vezérelhető, és igen, hackelhető is. Errefelé kisebb botrány is volt belőle, hogy a gyártók az ilyen modellek esetében magasról tesznek a biztonságra. De van egy tippem hogy azóta sem változott semmi.
Az hogy minden topikba beír az röhej, de hogy ezeknek a technológiáknak nincsenek veszélyei az meg naivitás.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Sinisi
senior tag
Még jó, hogy nem a ryzetn!?
-
csongi
veterán
2017 irunk. Igaza van a forumtarsnak, es hatalmas lehetoseg azok szamara, akik kart akarnak okozni. Minden halozat sebezheto. Es siman atveheti egy szoftver az iranyitast. Egy fizikalis egyseg megszuntetesevel iktahato ki, nem kap aramot. Szoval az onjaro autonak, meg van a lehetosege, hogy az utasat eltegyek labalol vezetes kozbe. De a vajon, lehet szandekosan nagyobb balesteket okozni, mint amit az elet szul? Vagy arrol van informacio, hogy a balesetek hany % tortenik szandekosan?
Majd alapfelszereltseg lesz egy EMI, es azzal ki iktathato a rendszer.Jo ez az onjaro fejlodes, es nagyon partolom, de halozat es egymas kozotti kapcsolat nelkul csupan kenyelmesse teszi a kozlekdest, de nem lesz hatekony, a hatasfoka nem lesz jelentosen jobb.Vagyis kornyezet vedelem, es menetido roviditesre onmagaban nem alkamas. Egyedul halozattal erheti ezt el. Azzal viszont, komoly mertekben lehet hatekonyabb.
KAMELOT:
Aztan, ha beszarik az emberi rendszer, infartus, eppen gazt nyomja padlora, es egy buszmegalloba varakozokat tapossa el. Es ezek ujra es ujra megtortennek vilagszerte. .
Egy teruleti kepviselonek ido rablas a vezetes, egy szukseges rossz. Viszont egy kamion soffornek a megelhetes. Szamos gazdasagi kerdest vet fel egy ilyen rendszer. Biztonsagtechnikara a fejlodese adja meg a valaszt. Ellenben gazdasag, munkahely , munkaberek szempontjabol mar elore kalulahato jelentos reszben.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
En nem mondtam, hogy nem kell kutatni.
Kutatni kell, mert elerte az ember ezt a pontot. A kozlekedesben jelen levo informacio, meghaladja az emberi agy helyes dontes kepesseget, meg a szabalyok betartas sem lehetseges. Elkepzelni sem tudjuk, a nemzetkozi kamionosok mit nyomnak. A szocializalodas is nehezen megy ehhez. Az aktualis szabalyoknak megfelelo kozlekes se megy. Hatalmas elteres van kozlekedes es a vezetes kozott. Igy is sok az informacio. Jarmu kezeles, kresz szabalyok, es maga a kozosseg ami jelen van.
Ezert mondom, csak halozatba lesz hatekony, offline onmagaban nem, legfeljebb kenyelmes lesz A videoban is jol latszik, mikor jobbrol savot valt a jarmu, es az onjaro lassit. Egy ilyen manover a mindennapokban millio szamban fordul elo, kiszamolhato mennyi felesleges uzemanyagot egetve el ezzel. Online kapcsolat eseten optimalisabban tortenik meg, ergo kevesebb uzemanyag elgetesevel.
Abba mar bele se megyek, hogy mikor elindulunk, fogalmink sincs milyen viszonyok vannak az utakon, es egy rossz utvonal valasztassal is sulyos penzt es idot bukunk el. Ezzel a kornyezetre mert terheles egyenes aranyba novekszik.
Kell a kutatas, nincs mese!! -
_cHAos_
aktív tag
Az megvan, hogy az önvezető repülőgépek, vonatok, metrók, közlekedési lámpák stb. is kommunikálnak egymással mégis eddig pontosan 0 olyan terrortámadás történt, ahol a háttérinformatikai rendszert használták volna fel, hogy balesetet idézzenek elő? ez nem azt jelenti, hogy nem jelent támadási felületet a közlekedés héttérinformatikai rendszere.
Egyébként felhővel kapcsolatban (azt tudom elképzelni, hogy maximum olvastál róla), 5% használ cloudot? Így hírtelen az iCloud, Google, Onedrive, Dropbox ugrott be.
Szvsz írogasd tovább az eszmefuttatásaid a saját oldaladon, amiket majd viszonlátunk a mindmeghalunk.com-on.[ Szerkesztve ]
-
roseane2004
csendes tag
válasz dangerzone #24 üzenetére
Én elviselném automata váltós autoval bármelyik dugot csak a féket nyomod nem fullad meg, ha felengeded gurul az magától D-ben, de manuálissal, halál
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
válasz roseane2004 #25 üzenetére
Csak a féket nyomva is a sokadik órábn vezetve dugóban araszolgatva simán rá lehet futni a másikra, mert elfárad az ember.
-
_cHAos_
aktív tag
Nyilván feltörték. Minden infrastuktúra támadható. DE: engem akkor is a közlekedéssel kapcsolatos háttérinformatikai rendszerek ellen indított támadások miatt bekövetkezett halálesetek száma érdekelne.
Egyébként vannak olyan It infrastruktúrák, amik hackelésével sokkal nagyobb károkat lehet okozni, akkor ilyen alapon ne a védekezésre fektessünk hangsúlyt, hanem dobjuk vissza azokat is a kőkorszakba, mert Pistikének aggodalmai támadtak a mindmeghalunk.com böngészése közben.
-
Snoop-y
veterán
-
nagyúr
(Hétköz)Napjában bő 2-2,5 órát ülök a kocsiban, nem élvezetből, munkába járás miatt. A busz nem opció (drágább, lassabb, kényelmetlenebb, és még némelyik nem picit környezetszennyezőbb is, tehát kb. semmi sem szól mellette). 1995 óta vezetek, személy és teherautóra van jogsim, nemzetközibe jártam 7,5 tonnással is, ha becsülnöm kellene, közel 1 millió km lehet a jogsimban. Én személy szerint nagyon örülnék neki, ha bevezetnék, sőt, azt se bánnám, ha kötelezővé tennék, noha erre kétlem, hogy akár csak ebben az évszázadban is sor kerülne.
Élvezetből vezetésről meg folyton az jut az eszembe, amikor Galyatető felé szerpentinen haladva szembe jött két jaszkarizó marharépa, egymás mellett éppen. Kb. 2 centin múlt, hogy nem lett baleset. A két rohadék meg húzott tovább, meg se állt. Köszönjük, ez a fajta élvezetből vezetés a lezárt pályákra való.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
őstag
-
őstag
Tesla vezérlőműjébe valami ultrasz@r gagyi processzort tettek. Menedzseremnek van ilyen autója, s nagyon laggol az érintőképernyő.
Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
-
opr
veterán
válasz Bluesummers #34 üzenetére
Én konkrétan arra értettem, hogy autógyár fejében nem fordult meg, hogy magát a vezetést cloud alapon csinálja a kocsi. És pont a sebezhetősége miatt gondolom, hogy ekkora baromság meg se forudl senki fejében. Akkor is naiv?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
MaUser
addikt
válasz noPublicFG #13 üzenetére
Mit nevezel önálló vezetésnek? A váltó átkapcsolás vagy lassítás nem az?
Ha van egy kódrészleted az autó rendszerében önálló vezetéshez, hogy
if (data_from_cloud > 3)
something
else
nothingAkkor nem a cloud-tól függsz?
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
opr
veterán
Hat, szerintem nem, ez viszonylag jol szeparalhato.
Ertsd, ha nem az van odairva, hogyif (data_from_cloud == cloud::killyourself)
fullThrotle();
else
drivePeacefully();Hanem mondjuk ugy, hogy:
route getOptimalRoute()
{
return calculateRoute(getTrafficDataFromCloud());
}Akkor az auto utvonaltervezesebe valoban beleszolhatsz, de magaba a vezetesi folyamatba elvileg nem.
Persze onnantol, hogy az onvezetes es a navigacio nincs teljesen szeparalt rendszeren, sebezheto, ebben mindenkinek igaza van. Csak en vagyok annyira naiv, hogy azt gondolnam, hogy valahogy megoldjak ezt a szeparaciot konkretan hardware-esen. Ertsd: a navibol csak annyi jon a vezetes fele, hogy par bit, ami annyit tartalmaz, es csak annyit tartalmazhat (erre v.mi beiktatott celhw), hogy merre menjen a kocsi (ertsd: kanyar, jobb, 50m szintu uzenet).Persze onnantol, hogy maga az onvezeto szoftver netrol frissul, nincs mirol beszelni, ebben mindenkinek igaza van.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT 21,5 iMac 2013 Late i5, 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest