Új hozzászólás Aktív témák
-
Kriza
őstag
Mivel az emberek önkéntesen vesznek GPS-t, ez soha nem fog működni. Ha bevezetnek egy ilyen rendszert, akkor valószínüleg sokan inkább kikapcsolják a GPS-t. Arról nem is beszélve, hogy bizonyos esetekben ''megbolondul'' a rendszer, és akkor nagy marhaságokat is tud mérni. Továbbá nem szabad elfelejteni a GPS zavarhatóságáról sem, ami nem egy ördöngősség (olvastam róla cikket és abban volt) tuti, hogy rosszindulatú emberek ezt is bevetnék, csak hogy a hatóságot ''megtréfálják''.
Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.
-
Cs_Laci
senior tag
Kicsit ilyen ''nagy testvér figyel téged'' feelingje van az egésznek...
-
Phix
tag
Félreérted, Kriza.
Itt nem a meglevő, navigációra használt GPS-rendszerekhez kapcsolt új funkcióról van szó, hanem egy teljesen önálló, GPS-alapú új készülékről. Az autósok - egyelőre - önként vállalják, hogy különböző előnyökért cserében beszereltetik az autóikba ezt a rendszert. Elég meredek gondolat, belátom, de vannak mazochisták.
Aztán lehet, hogy pár év múlva a közúti közlekedésnek ez ugyanúgy feltétele lesz, mint ma a zöldkártya meg a biztosítási csekk.[ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]
-
doc
nagyúr
szerintem ez totál életképtelen ötlet, mikor vki képest tízezreket (vagy akár többet is) kiadni radardetektorokra meg egyéb vackokra, egy filléres rádiózavaró kütyü minden autóban alaptartozéknak tekinthető.
sőt, elképzelem ahogy mondjuk az autó kulcstartójaként hordja a gazdája a zavarót, hogy ha a kocsit ellopják, működjön a GPS, ha vezet akkor meg ne
vagy már túlpörgöm a dolgot? -
doc
nagyúr
jogos, bár nem ez lenne az egyetlen büntetendő, mégis alkalmazott eszköz...
viszont ha ez tényleg kötelező lesz... az gáz...
gondolom, legfeljebb csak az új autókba való beszerelést tehetnék kötelezővé, úgyhogy ha ez netán tényleg megtörténne, tuti nem vennék új kocsit
bár mire ebből valóság lesz (ha egyáltalán), már tuti nem benzinnel/gázolajjal mennek majd az autók -
raquan
csendes tag
Ezzel kapcsolatban csak annyit, hogy en eppen Angliaban tengetem napjaimat es elkepzelhetonek tartom, hogy idovel ezt is kotelezove tegyek. Itt valosult meg talan eloszor az hogy minden varosnak a kozpontja, de a nagyobbaknak a kullsobb teruletei be vannak kamerazva, es 24/7 figyelik az utcakat, torteneseket. Ez bizonyos szempontbol jo, de velemenyem szerint kicsit zavaro (szemelyisegi jogok meg ilyenek). Az elmult heten bolintott ra a parlament (hosszas huza-vona utan) arra, hogy az utlevelnek(vagy a szem. ig.-nak , mar nem emlekszem pontosan) tartalmaznia kell a tulajdonos biometrikus adatait (legfokepp az ujjlenyomatat, es a retinalenyomatat (kepet))
Gondoljatok bele, hogy mit csinalhat az az ember aki esetleg megszerzi az utlevelet/szemelyit
Vagy gondoljunk arra, hogy innentol kezdve mindenki aki olyat csinaltat (es ez 2012-tol kotelezo, illetve addig folyamatosan nyomatjak ki az ujakat) minden szemelyes adata a kormany kezebe kerul . Egy ugyes hacker pedig barhova behatolhat....
A kis szigetukon egyre inkabb teljes kontroll ala vonjak a nepet es ezt azok eszre sem veszik Ezen nem is csodalkozom, mert pl a hiradokban nem is lehet csak GBr-rel, max. az USA-val vagy Irakkal kapcsolatos hireket hallani/latni. Egyebkent is szuklatokoru az angol, de ezt megjobban szukiti a kormany.
Egyszer majd csak azon veszik (es kesobb mi is) eszre magukat, hogy ''1984-van'' , vagy ''Egy szep uj vilag''Feckin' Sinbad :)
-
liksoft
nagyúr
Ez életveszélyes. Tehát választhatok: vagy kivándorlok a holdra, vagy beállok birkának.
De ha az emberiség nem jön rá, hogy minél nagyobb a kontroll annál nagyobb az ellenkezés - vagyis normális és minimális elvekkel mindenki jól érezné magát - akkor birkák vagyunk és megérdemeljük.
De van egy örök témám: A törvény nem tudása nem mentesít... Hol tanítják? Ja, légy jogász! Esetleg az alapokat nem kéne általános és középiskolában oktatni? Én gyakorló szülőként nem kérhetem számon a gyereken azt amit nem mondtam el neki - az állam megteheti? Nem vagyok vallásos de ott van pl: a tízparancsolat. Ott kezdik. Nem így kéne? Suliba megtanuljuk mit szabad, és mit nem. Azután jöhet a számonkérés ha valaki nem tartja be. De így?Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik). hdd-mentes.hu
-
WN31RD
addikt
Szerintem is veszélyes és félelmetes a tendencia, ahogyan a totális kontrollt lehetővé tevő eszközök apránként beszivárognak a mindennapi életünkbe... Előbb-utóbb ezekkel valaki igen csúnyán vissza fog élni, és mindannyian nagy árat fizetünk majd az ostobaságunkért.
Erről egy Benjamin Franklintől származó idézet jut eszembe, amelyet a neten a következő formában találtam meg:
''Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.''
(Kb.: Az a társadalom, amely kész a szabadságát a biztonságért feláldozni, egyiket sem érdemli, és mindkettőt el fogja veszíteni.)''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
jerry311
nagyúr
Minek ehhez GPS?
Nem egy helyen alkalmazzák már, hogy lefényképeznek az útszakasz elején, meg a végén. A két időből megvan a szakaszra jellemző átlagsebességed, ha sok akkor lehet büntetni. -
karib
addikt
Egyszer boruljon meg csak egy ilyen rendszer, rögtön felrúgja az összes baleseti statisztikát. Marhaság.
Department of Redundancy Department
-
veterán
Magyarországon még rendes GPS-es terképek sincsnek...
Mire ez itt működni fog addigra szerintem már nem fog zavarni -
ebx
aktív tag
Közelítsük a dolgot a másik oldalról is. Tényleg olyan rossz dolog az, ha a gyorshajtókat ellenőrizni tudják?
Persze személyiségi jogok, privátszféra, Big Brother meg miegyebek...For every complex problem, there is a solution that is simple, neat and wrong.'' H.L. Mencken
-
WN31RD
addikt
''Tényleg olyan rossz dolog az, ha a gyorshajtókat ellenőrizni tudják?''
Nem, nem ez a rossz, hanem az, amilyen ára van ennek (és hasonló dolgoknak).
''Persze személyiségi jogok, privátszféra, Big Brother meg miegyebek...''
Aki ezeket apróságnak tartja, arra mondta Franklin, és teljesen egyetértek vele, hogy ''[...] egyiket sem érdemli [...]''.''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
acer_
aktív tag
(a valasz nem csak neked szol)
Kozelitsuk meg a dolgot egy harmadik oldalrol (is):
szerintetek itt, Magyarisztanban mennyi fog ebbol megvalosulni? Egyaltalan, ki jelentkezne onkent? Ha meg kotelezo lenne, kb. hany napig tartana, mire kitalalnanak vmit ellene, hogy aztan megoldjak okosba'? 1?
Velemenyem szerint nekunk meg nem kell ilyesmitol tartanunk egy jo darabig.
[Szerkesztve] -
Kriza
őstag
Szakdoli írás közben találtam egy cikket, ami arról szólt, hogy milyen egyszerű dolog is a GPS-t zavarni...
Eddig nem volt jellemző, hogy a helymeghatározó rendszert bárki is zavarná, mert ugye minek, de ezzel aztán könnyen érdekeltté tehetik a népet.Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.
-
Phix
tag
Szerintem erre már válaszolt Jester a #6-ban:
Az egy dolog, hogy képes vagy zavarni, de ha - elméletben - sok-sok év sikeres (önkéntes alapú) tesztüzeme, és meggyőző balesetei statisztikái alapján végül bevezetik a rendszert - úgy értem, ugyanolyan kötelező biztonsági felszerelés lesz az autóban a sebességkontrolláló GPS, mint ma a biztonsági öv -, akkor k*rvára mindegy, hogy technikailag képes vagy-e zavarni, mivel nem lesz rá jogod. A hatóság simán tekintheti a közúti szabályok szándékos megsértésére vonatkozó ''ráutaló magatartásnak'' magát a zavarás tényét - annál is inkább, mivel valójában erről is lenne szó. Hiszen épp azért zavarnád, hogy mehess gyorsabban, mint a megengedett.
Röviden: nem kéne, hogy le is fényképezzenek gyorshajtás közben, elég lenne, ha akadályoznád a készülék működését - máris küldhetnék a levelet, hogy postafordultával küldd be nekik a jogsidat.[ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]
-
Phix
tag
''Egyaltalan, ki jelentkezne onkent?''
Hát, az kizárólag attól függ, hogy mennyire állna mögé a kormányzat és a gazdaság. (Hiszen végső soron minden jogi intézkedés eredményessége ezen áll vagy bukik.)
Például Te jelentkeznél rá, ha cserében ingyen matricát kapnál az összes autópályára?
Vagy, ha a készülék beszerelése fejében a jövőben kedvezményes áron vásárolhatnád a benzint?
Esetleg féláron vehetnél olyan új autót, amelyikben benne van a cucc, ahhoz viszonyítva, mint amelyikben nincs...?
A lehetséges kedvezmények tárháza korlátlan.[ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]
-
Kriza
őstag
Én értem amit mondasz, Te nem értesz engem: a GPS-t lehet olyan módon zavarni, hogy egyetlen zavaró adó akár 100km-es körzetben megbolondítja a GPS vevőket. Ekkor aztán hatóság legyen a talpán, aki bevállalja, hogy a 100km-es körön belül minden gyorshajtót megbüntessen. Aki meg megzavarta a GPS jelet, az röhög a markába, hogy jól kitoltam a rendőrökkel.
Magyarán tehát a zavarás nem azt jelenti, hogy a kocsiban ülve a kulcstartó zavar, hanem egy rádióadó a zavar forrása, ami megfelelő frekvencián sugároz.Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.
-
csiga997
őstag
Ez specifikáció és/vagy implementálás kérdése. Pl. lehet olyan a GPS vevő, hogyha nem lát egy műholdat sem, bármilyen okból, legyen az alagút, mélygarázs vagy éppen röhögő markú rádiózavaró, akkor azt automatikusan lakott területnek veszi és legfeljebb 50 km/h-t enged. Így aztán történjen ez bárhol is, nem lesz kit megbüntetni, hisz senki sem hajt majd gyorsan.
Különben, ez mintha egy elég régi hír lenne. Legalábbis emlékeim szerint már vagy 1.5-2 éve olvastam valahol (zindexen talán ), hogy angliában tesztelték ezt a rendszert és - lám-lám - mindenki meg volt vele elégedve (igen, az autósok is). Ha rajtam múlna, a 2000cc/150LE feletti autókban már most kötelezővé tenném. Be is tenne a sok kopasz, tetovált, atlétatrikós A8 tulajnak rendesen... -
Phix
tag
''Ha rajtam múlna, a 2000cc/150LE feletti autókban már most kötelezővé tenném. Be is tenne a sok kopasz, tetovált, atlétatrikós A8 tulajnak rendesen...''
Miért? 50-ig úgy gyorsulnának, mint az állat...[ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]
-
L3zl13
nagyúr
Megbocsáss, de ez nevetséges.
Ennyi erőval azt is kérhetnéd, hogy korlátozzanak le minden autót 120-nál. Úgysem lehet annál gyorsabban menni sehol, mégsem tudják ezt megtenni.
''mindenki meg volt vele elégedve (igen, az autósok is)''
Persze, mert csak önkénteseknek szerelték be. És még kedvezményt is kaptak...Aki hülye, haljon meg!
-
kubicsek
csendes tag
Szerintem mire ez nálunk megvalósul addigra már jogsim se lesz vagy már én sem leszek. Ha meg mégis hamarabb megcsinálják valami csoda folytán akkor meg úgy is lesz rá valami ellenszer pl egy olyan kütyü ami hamis adatokat sugároz azaz én megyek 250km/h miközben 80km/h sugároz
-
Pacák
senior tag
''Tehát választhatok: vagy kivándorlok a holdra, vagy beállok birkának.''
Olvasd el a Vörös Mars c. könyvet. Nem lesz megoldás ez sem. Esetleg ideiglenesen.
Szerk: eltértem nagyon a tárgytól. A lényeget a fenti két mondat is tartalmazza.
[Szerkesztve]Nuclear launch detected
-
kubicsek
csendes tag
Akkor meg lekell árnyékolni a kocsit Vagy megkell hackelni a műholdat
-
veterán
Az a legjobb megoldás, ha a saját GPS vevődet leárnyékolod, a jeladóját ami az azonosító kódodat sugározza, meghackeled, hogy egy másik autó azonosítóját sugározza. Olyan az mint a rendszámcsere
Meg írták, hogy vészhelyzetben felülbírálható a rendszer...
Azt is ki lehetne használni...
Egyébként a Japánban eladott autók nem mehetnek gyorsabban 200km/h-nál. -
badamoa
tag
Egyébként meg az autopalya dijakat is GPS alapon akarják majd rendezni. Erre tervek is vannak, Ugy mondták a hírekben 3-4 hete volt, hogy 2007 fele várható a km alapon számlázott uthasználat... Ami ugy GPS-el mükszik. Akkor meg egy lépés az átlagsebesség kizámítása. Nos lehet gondolkodni....
Nincs más hátra - mint előre
-
L3zl13
nagyúr
''Egyébként a Japánban eladott autók nem mehetnek gyorsabban 200km/h-nál.''
Igen, de valamiért az az érzésem, hogy aki akarja, az kijátsza ezt.
Másrészt meg szerintem nem 200km/h a max megengedett sebesség Japánban, akár autopályán sem. Szóval arra tippelnék, hogy nem ott korlátozzák le, ami az országban a legnagyobb megengedett sebesség, hanem kicsit feljebb. De ebben lehet, hogy tévedek.
Leárnyékolás egyértelmű. A lényeg, hogy úgy nem működik, mint ahogy ő írta.Aki hülye, haljon meg!
-
Hombár Jenő
csendes tag
Messzire vezet, de leginkább a relatív gyorshajtás a baj (a kanyarívek levágása meg a legidegesítőbb jó ideje). A kis(ebb) autók tulajdonosai, talán mivel máshol kevés módjuk van az ilyesmire, szerintem még inkább tesznek a korlátozásokra - egy rövid ideig tartó hetvenes vagy hatvanas szakaszon biztos, hogy semmit sem lassítanak, és ugyanazzal a sebességgel mennek mindenhol, ami persze, mikor szabad a pálya, mikor nyugodtan lehetne haladni, lassú. De ha megelőzöm, a következő korlátozásnál még anyázni is képes. Persze annyi változat van, hogy nem biztos, hogy ezek az arányok, csak nekem ez marad meg leginkább.
A GPS pont jó lenne az ilyesmire, de túl sérülékeny technológia, ráadásul túl rossz a szervezettség, nem fognak a hatóságok minden szakaszt nyilvántartani (pl. átmeneti korlátozások) - legfeljebb autópályán lenne használható, ott meg minek.
Úgy értem, hosszú távon. Ha valahová beépítik az útba, arról meg előbb-utóbb úgyis mindenki tud majd. Legfeljebb a mennyiség segíthet...
[Szerkesztve] -
csiga997
őstag
válasz Hombár Jenő #35 üzenetére
Már az is nagy előrelépés lenne, ha az 50-90-130-at betartatná valami, az talán nem lenne annyira lényeges, hogy az utcaseprő kézikocsiján levő 30-as tábla mellett el lehet-e menni ötvennel vagy sem.
Persze, nehéz is ezt az egészet magyar viszonyokra adaptálni, vagy akár még csak elképzelni is; talán ezért is hőbörögnek ilyen sokan itt ellene. Ha viszont angliát vagy főleg skandináviát nézzük, ott lényegesen könnyebben bevezethető egy ilyen rendszer, és nem azért mert ott mindenki birka lenne, hanem egyszerűen mert jóval kevesebb embernek jelentene ez korlátot. Míg magyarországon tízből kilenc ember megszegi a szabályokat, mondjuk svédországban az arány pont fordított. Nálunk 90% elnyomó, megnyomorító intézkedésnek venné egy ilyen rendszer bevezetését, ott ugyanennyien kényelmi szolgáltatásnak: nem kell nézni a kilóméterórát, a kocsi majd lelassít magától. Pláne, hogy akár 1 megúszott traffipax bírság után már be is jönne az ára. (És ne kételkedjünk abban, hogy ott az ilyesmit nem lehet megúszni. Csak próbána meg valaki Stockholmban utolsó utániként még átmenni a piroson vagy vészvillogóval beparkolni másodikként valahol: budapesten viszont ezek teljesen üzemszerű dolgok.) -
acer_
aktív tag
Ne vicceljunk mar..
Szerinted a magyar kormany beszallna az autod araba? Hat persze. Es a benzinre radobott jattrol is lemondana?
Egyetertek, korlatlan a lehetseges kedvezmenyek tarhaza.
Szerintem tobb racio van abban, amit en mondtam..
mod:
Azert azt is megneznem, hogy hogyan szereltetik be ezt olyan autokba, melyeknek erteke nem haladja meg a keszulek erteket. Vagy hogy veszik ra a tulajdonost, hogy fizessen ki egy nagyobb osszeget egy olyan (az o szemszogebol nezve) sz.rert, ami meg korlatozza is. Kulon musor lenne ezt a csomo dinnyes kettessel eljatszani, amiken amugy sincs muszaki, csak mennek veluk..
[Szerkesztve] -
L3zl13
nagyúr
Én is így tudom, el is gondolkodtam a dolgon. Aztán arra jutottam, hogy qrvaélet nem a saját kocsim fog megbüntetni ha túllépem a sebességhatárt, szóval mindenképp le kell adnia a drótot a szervnek, hogy legyen értelme a hírben szereplő traffipaxnak.
Nem feltétlenül a műhódnak, lehet, hogy GSM hálózaton vagy máshogy, de valamilyen módon biztosan...
[Szerkesztve]Aki hülye, haljon meg!
-
veterán
Magyarországon a közútkezelők is elég lazán veszik a dolgokat...
Képesek pl. kirakni egy 2km-es nyíl egyenes órszágútra 60-as táblát, semmi indok nélkül...
Vagy városon belül 15-öst (gondolom a 30-as táblájuk elfogyott )egy jó hosszú szakaszra mert útépítés volt vmikor, de a tábla azóta is kint van...
Meg szintén országúton 40-es tábla kanyar elött, amit 80-al szoktam bevenni, de amelyik kanyar veszélyes ott meg nincs semmi... -
Kriza
őstag
Hát, sokminden illegális, és sokan csinálnak mégis illegális dolgokat. De egy ilyen zavaró adót bemérni nem egyszerű dolog.
Egyébként a zavarás nem azt jelenti, hogy a GPS vevő nem lát műholdat, hanem a földi adó jelétől megzavarodik, és rossz sebességet mér. Érdekes lehet pl. hogy megbüntetnének egy Ladást, hogy az 320km/h-val száguldozott, mert a GPS baromságokat mért. )Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.
-
Obi-1
őstag
Szvsz nincs szükség ehhez GPS-re, felesleges bonyolítás. A közlekedési táblák adását fogó központi egység kell az autóba. A sebességhatárokat pedig igenis be kell tartatni.
A GPS nélkül már nem is sérti a személyes jogokat, ha tényleg be kell tartanod a szabályokat.
Eddig milyen vészhelyzetekbe kerültetek, ahol gyorsítani kellett volna...?Only a Sith deals in absolutes.
-
Jim Tonic
nagyúr
Nagyon kafa. Főleg előzés közben klassz, ha beletapos a fékbe.
Amúgy a Destinator is monda, ha túlléped a sebességet, szóval nem újkeletű dolog.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
csiga997
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Távcső topik
- Hobby rádiós topik
- Nintendo Switch
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Filmvilág
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Autós topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...