Keresés

Aktív témák

  • biga

    senior tag

    válasz Pharaoh #6 üzenetére

    A jótállás lesz 2 év, nem a garancia! Nem ugyanaz!

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz TheVeryGuest #2 üzenetére

    ''Ezek szerint csak a Samsung kínál HDD-t 3 év garanciával, de ők is csak azért, mert a HDD piacon még újak, és ezzel akarnak megbízhatóságot sugározni.''

    A Samsung nem új a HDD piacon, bár a régi tipusaival nem nagyon lehet dicsekedni. 3 évet meg azért ad, mert a vinyói tényleg megbízhatóak, és mert úgy tudom a Samsung úgy áll hozzá, hogy minden termékére 3 évet ad. (Legalábbis én nem nagyon tudok olyan Samsung termékről, ami nem 3 év garos)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz freddirty #27 üzenetére

    Olvasd el megint a cikket! Ott 2 év jótállás van, nem 2 év garancia! Értsétek már meg, NEM ugyanaz!

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz KZT #30 üzenetére


    A tartós használatra rendelt termékek meghibásodása esetén a forgalmazó a kijelölt szervizeken keresztül gondoskodik a termék díjmentes alkatrészcseréjéről, javításáról. Ez a díjmentesség azonban csak akkor jár, ha a meghibásodást gyártási eredetű hiba okozta. A jótállással kapcsolatos főbb tudnivalók:

    - Ha a meghibásodás (biztosítékcserét kivéve) a vásárlás napjától számított 3 napon belül következett be, akkor a kereskedő a terméket köteles kicserélni (a 3 nap alatt 3 munkanapot kell érteni, vagyis amikor az üzlet nyitva tartott).

    - Ha a meghibásodás később következik be, akkor a jótállási jegyben megadott címlista alapján ahhoz a szervizhez kell fordulni, amely a lakhelyünkhöz a legközelebb van. A jogszabály szerint a helyszínen (az üzemeltetés helyén) kell megjavítani a rögzített bekötésű, 10 kg-nál súlyosabb, vagy a helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termékeket. A javítószolgálatnak kötelessége helyszíni javítás esetén időpontot egyeztetni és azt az elfogadott időpontban teljesíteni. Ha a hiba a helyszínen nem javítható, akkor a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról szintén a jótállásra kötelezett gondoskodik. Az indokolt utazási és szállítási (visszaszállítási) költségeket a jótállásra kötelezett tartozik megtéríteni. A termék kijavítását a kereskedőtől is lehet kérni.

    - A szerviz a javítást 15 naptári napon belül, kölcsönkészülék biztosítása esetén pedig 30 napon belül köteles elvégezni. A 15, illetve a 30 nap naptári napban értendő.

    - Ha a hiba nem javítható, vagy azt a szerviz az előírt határidőn belül nem végzi el, a vásárló kérésére a szerviz köteles a csereutalványt kiadni.

    Amennyiben a termék meghibásodása miatt a vásárlónak megszűnt az áru megtartásához fűződő érdeke, elállhat a vásárlástól. Ebben az esetben a vevő a hibás terméket visszaadja a kereskedőnek és visszakapja a vételárat. Érdekmúlás állapítható meg például, ha a termék nem javítható és cserére nincs lehetőség, vagy a javítás folytán az áru értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt hibátlan áruhoz képest csökkent.

    Abban az esetben, ha a hiba jellege (például a termék kijavíthatósága, a javítás módja, az értékcsökkenés mértéke stb.) tekintetében vita merül fel az eladó és a jótállási igényt érvényesíteni kívánó vásárló között, a jótállásra kötelezett köteles az erre feljogosított minőségvizsgáló szerv(ek) - általában a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség - szakvéleményét beszerezni. Olyan esetekben, ha a kötelezett megtagadja a kijelölt minőségvizsgáló szakvéleményének beszerzését, a vásárló jogosult közvetlenül e szervezethez fordulni, és a termék hibájára vonatkozóan szakvéleményt kérni.

    Műszaki vita esetén a szerviz 3 napon belül köteles a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél a vizsgálatot megrendelni és a kifogásolt terméket beszállítani. Ez utóbbi alól általában csak a helyhez kötött készülékek mentesülnek. Ha a helyhez kötött készülék a helyszínen nem vizsgálható meg, akkor a szerviz köteles a terméket a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségre beszállítani.

    Minden esetben gondosan olvassa végig a jótállási jegyet, mert az minden fontos információt (jogot és kötelezettséget) tartalmaz!

    A jótállásra vonatkozó részletes szabályokat az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 117/1991. (IX.10.) Kormányrendelet szabályozza.


    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz biga #32 üzenetére

    Ha több is érdekel: [L]http://www.fvf.hu[/L]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz L3zl13 #35 üzenetére

    a garancia nem egyenló a jótállással, bár az ideje lehet egy. A garancia az, hogy a gyártó vállalja (garantálja), hogy x ideig biztosít alkatrészt/cserét stb. az adott alkatrészhez, stb. A hétköznapi értelemben a legtöbben keverik a kettőt (én is garanciát mondok jótállás helyett, az jobban elterjedt!). Pl. egy monitorra 3 év jótállást vállalnak (nézd meg a ''garancialevelét'' a monitorodnak), de az alkatrészellátást ált. (10000Ft felett így van) vagy 8 évig biztosítania kell!

    Tehát még egyszer: a garancia nem egyenlő a jótállással!!!!

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz L3zl13 #37 üzenetére

    Én nem. De adtam fent egy linket, nézegesd!

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz L3zl13 #40 üzenetére

    Hát ha így van, akkor viszont a telefonos segítség tudja rosszul, ugyanis én meg beszéltem velük (pár napja) és ott levezették ezt nekem, + elmondták, hogyha további infora van szükségem, lsd. a fenti link. Szóval szóban nekem ez az információ jött le. Visszakérdezésemre is csak azt mondta, hogy biztos, hogy így van. Én is így tudom, ők is ezt mondták (másik vitás kérdés miatt hívtam őket). Én még mindig annak hiszek, amit személyesen mondtak!!

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

Aktív témák