Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Sosem érezted hátrányban magad a zoom-hoz képest?
Velem gyakran előfordul, hogy fizikailag nem lehet úgy helyezkedni, ahogy azt a kompozíció megkívánná. Arról meg már nem is beszélve, hogy gyakran másodperceim vannak csak képet lőni. Most jövök épp egy üzleti tárgyalásról, közösségi médiához kértek képeket. Körbevezetés közben nekem szinte futnom kellett előttük...
Én is kacérkodom a fix only gondolattal - Youtube-on tetszenek a Fuji prime behind the scenes videók -, de csak úgy tudom elképzelni hogy két váz lóg rajtam és a 35 mellé van mondjuk egy 90. Vagy 24 és 50. Vagy 50 és 90. De leginkább venném az egész sort.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ahogy elkezded leszűkíteni egy-két fix látószögre a felszerelést, úgy kezded ezeknek megfelelően megközelíteni a témát, szóval nincs hiányérzet, egyszerűen máshonnan közelíted meg ugyanazt a témát, máshogyan helyezed kontextusba.
Nem véletlenül javasolták itt mások is, hogy próbáld ki ezt kicsiben: Csak a hobbi fotózást csináld 1-2 hónapig ugyanazzal a fix objektívvel, vagy menj el nyaralni egyetlen egy látószöggel. Nincs ebben tapasztalatod, félsz tőle és rá vagy tapadva a zoom objektívre, mert az a komfortzóna. Csak közben az emberi agy korlátozott kapacitású és sokkal könnyebb úgy jó fotókat készíteni, ha már fejben megtervezed, már előre tudod, hogy fog festeni a háttér, perspektíva, képkivágás, valójában könnyíti és gyorsítja a munkát egy fix objektív.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #53 üzenetére
Meg is fordítható a dolog: ha az ember sok látószöget használ, akkor sose fog egyet (kettőt) magas szinten elsajátítani.
-
lugosi
MODERÁTOR
"ahogy azt a kompozíció megkívánná"
Nem tudom, hogy van-e arról statisztika, hogy az x100 szériát inkább a profi, vagy inkább az amatőr fotósok vásárolják nagyobb számban, de én a magam részéről azt gondolom, hogy inkább a profikat limitálja bármi ilyesmi, amit leírsz, mert az ő esetükben meg kell lenni egy képnek, az amatőrök esetében meg legfeljebb nem csinálják meg, de nem múlik rajta semmi. Lehet, hogy ez is egy faktor.
Amúgy az x100 széria ennek a kategóriának alapvetően az alsó sávjába tartozik árban. Amit én tudok közvetlen konkurensek, a Sony RX1, Leica Q2, árban többszörösek. Az ennél is olcsóbb ebben a kategóriában A Ricoh GRIII, ami pár limitáció miatt szerintem alatta is van az x100F-nek, illetve V-nek.
Szóval, én azt mondom, hogy ha a Sonyt és a Leicát nézzük felülről, a Ricohot alulról, akkor az x100F/V ára pont be van lőve, az a mi egyéni problémánk hogy ez nekünk drága relatíve.De ebből a szempontból egy profinál is el tudom képzelni, aki pl. az esküvőhöz használja az egyik gépén az egyik obit, mondjuk vagy egy hosszabb fixet vagy egy zoomot, és mellé nem vesz mondjuk még egy X-T4-et vagy X-Pro3-at egy másik obival, hanem a váz+obi árától kevesebbért megveszi az x100 széria aktuális darabját.
Szóval megközelítés kérdése, de akár logika is van benne.
-
Stauffenberg
nagyúr
Igen, nagyjából így. Egyébként bármilyen fotós képzésen, legyen az OKJ vagy egyetemi, azt erősen javasolják, hogy mindenki tegyen le minden objektívet pár hónapra és csak egyetlen fixre koncentráljon (szoktak ilyen szemeszteren átívelő feladatok is lenni, bármilyen témát kapsz, meg kell oldanod azon az egy fixen).
Nálam is ha fent van az (ekv.) 50mm valamelyik vázamon, az olykor hónapokig le sem jön. De ha zoom objektívet is használok, akkor is szinte mindig valami kerekre tekerem be amit fixekről ismerek. Hopp ez ötvenesben nézne ki jól és már tekerem a 25mm (MFT) vagy 35mm (APS-C) értékre (vagy eleve ott van és csak akkor tekerem a széles/tele irányba, ha okvetlenül kell).
-
addikt
válasz Stauffenberg #56 üzenetére
A fuji kiegészítő lencsén gondolkodom már egy ideje, azt is így használnám, feltenni egy hónapra le se venni és kipróbálni mit tud 50mm-en az x100. Ezzel az új obival (mármint x100v)tuti jókat lehetne lőni. F2-n nagyon sokat fejlődött a lencse, nagyon penge lett.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
arn
félisten
mivel hobby fotos vagyok, szerencsere, nem kell mindent lefotozni, igy nem de azaz igazsag, hogy a tura zoomon is gyakran 50 kornyekere lottem be, mert azt ereztem termeszetesnek. Aztan, amikor lett egy 50esem, ott ereztem, hogy “megerkeztem”. Mftn nem ez volt az elso fixem, mivel akkoriban az egyik legdragabb obi volt a pana 25os, de a minoseg karpotolt.
mongy en szeretem, ha van az obinak egy karaktere, a pana 20, 25 nagyon ilyen volt, es a fuji 35os is az. Ha raerzel a kepi vilagara, utana ranezesre is megmondod, hogy ez azzal keszult.
a masik elonye a 35-50 kombonak, hogy abszolut a kep tartalma viszi el a fotot, nem vmi hasbaakasztos latoszog. Itt nincs mismasolas a vegeredmenynel - jo tema, kreativ latasmod, ez az ami szamit. Nem veletlenul szulettek a vilag legikonikusabb fotoi ezekkel a fokusztavokkal, meg kell tanulni hasznalni.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
jaanoo89
aktív tag
"Na de van olyan fényképész, aki soha nem akar fókusztávolságot váltani?"
Nem vagyunk egyformák, én pl. az összes zoomomtól megváltam, mert bár baromi kényelmes, ugyanakkor itthon meg nem győzöm törölni a semmi nyaralós képeimet. Fix objektívekkel azt veszem észre, hogy kevesebb, de jobb képek készülnek. Kreatívabbnak kell lenni velük.
Az ára pedig teljesen rendben van, ez egy nyitó ár, rétegtermék és egy ilyen fényképező egyébként sem a magyar átlagbérre van szabva. -
Teasüti
nagyúr
Jó hát családi képekhez a régi bridge gépemen kb soha nem használtuk a zoom-ot, mindig a széles végén fotóztunk - akkor még laikusként, a beépített vakuval automata módban meg minden. Mondjuk egy karácsonyi csoportképhez, vagy szülinaphoz tökéletes egy ilyen masina. De erre meg nem adnék 1300 eurót. Ahhoz bőven elég a 200 eurós kompakt.
Második gépnek lenne benne fantázia mind fotózni (ha épp olyanom van, hogy csak ez a fókusztávolság kell és/vagy utazáshoz minél kisebb méret kell), mind videózni (állványra lerakni és venni egy fix nézőpontot, majd a főkamerával meg futkosni).
Ha kliensnek fotózol ott ahogy feljebb is írták meg KELL lőni a képet, különben oda a pillanat.
És sokszor helyezkedni se tudok kedvemre, mert fizikailag nem lehet vagy idő nincs rá. Persze lehet crop-olni... Csak akkor meg nem lehet nyomtatni belőle, ha durván belenagyítasz a sok headroom végett.
Én leginkább in-cam komponálok, ritkán szoktam csak levágni belőle. -
Graphics
Jómunkásember
Olvasom, mondom milyen monitor??...
...aztán leesik, hogy a kijelző.... .Miért kell ennyire Synthwave-sre írni a híreket?
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
SidCorky
senior tag
Kikérem magamnak
Azért egy kameráról szóló hírben (főleg egy olyan mondatban, amit én is használtam) nem kell túlgondolni, hogy vajon mire utalhat a monitor kifejezés.
Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Nintendo Switch OLED // Fujifilm X-T30 II