Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • p_adam

    addikt

    válasz #16820480 #43 üzenetére

    Van ilyen felhasználás, egy esküvőre is szabály, hogy minél többet vegyen fel az ember, hogy legyen miből vágni (ahogy írtam, ideális esetben több kamerával, személlyel).
    Nyilván van, csak egyáltalán nem mindenki, és amikor valaki azért választ egy kamerát, mert a YT-on valaki azt mondta, hogy a másik szerinte nem jó választás olyan dolgok miatt, ami egyébként neki egyáltalán nem is számít, az kb. az "infuencerkedés" lényege.
    Nyilván stílusfüggő a dolog, aki pl. veterán és filmen nevelkedett, annak valószínű a 8K limit sem olyan nagy probléma, azt veszi fel, ami neki kell és már van némi szakértelme arról, hogy mi teszi a videót igazán széppé, stb.
    Szóval ez ilyen emberek valószínűleg nem fikázni fogják az R5-öt a rolling shutter meg túlmelegedés stb. miatt, csak örülnek, hogy ezt a kamerát meg tudnák venni, ahelyett, hogy bérelni kellett volna valamit.
    Egyébként az A7SIII-at is ugyanúgy fogják ilyen emberek vásárolni, és jó, hogy egyre csak növekszik a választék (és ezáltal növekednek a dolgok, amikbe bele lehet kötni, hogy mért nem ez, mért nem az, stb.).
    Mindegy, hogy Sony, Canon, Blackmagic stb. a választott eszköz, mindegyikkel látni fogunk nagyon jó anyagokat, mert aki ezeknél mögöttük van, az ki fogja használni, amire képesek (és kb. tojni fog rá, hogy a Sony hátsó LCD-je milyen és hasonlók).

    [ Szerkesztve ]

  • brumi1024

    veterán

    válasz #16820480 #43 üzenetére

    Egy hosszabb előadás, pl egyetemen igényelhet 30 percnél hosszabb felvételt - itthon jellemzően 1.5 órásak az előadások, ha van szünet az is 45 percnél, de gyakran nincs. Mondjuk ha jól tudom ez a 30 perces limit gyakran nem technikai, hanem adózási szempontok miatt van.

  • p_adam

    addikt

    válasz #16820480 #46 üzenetére

    Igen, de ha az ember megnézi, hogy a RAW videó mire képes, vagy egy jól utómunkázott 10-bit 4:2:2 anyagot (meg persze jó ütős drága objektívekkel, akár újak, akár régiek) ott azért vannak különbségek.

    De pl. az 1DX Mark II is nagyon szép képet ad ma is, pedig abban még Log sincs egyáltalán (vagy kihajtható kijelző, ősrégi MJPEG kodek - ami egyébként a Canon által használt 10-bit 4:2:2 H265 erőforrásigényéhez képest már nem is tűnik olyan rossznak, 1.33x 4k crop, jó nagy és nehéz, de nincs benne EVF, vagy IBIS stb.)
    Ami arra utal, hogy mennyi mindent nem tud, de csak meg lehet küzdeni velük, most meg ezek a kamerák lassan mindent tudnak, és az sem elég...

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #16820480 #43 üzenetére

    Ismerek olyan esküvős arcot, aki azért vett B-kamerának szürkeimport Panasonicot, mert az amerikai verzióban nem volt felvételi korlát, az a kamera ment fixen beállítva az oltárhoz egy állványon, közben tudott mozogni gimballal a fő kamerával.

    Meg ismerek egy gitárost, aki azért vett anno camcordert, mert DSLR/MILC még nem volt a piacon felvételi limit nélkül, de a koncertekre le akartak támasztani egy kamerát. Kis banda, 100-150 fős koncertekkel, nem a Sziget nagyszínpad, de akartak koncertfelvételeket. Rétegigény az tény (engem sem izgat a felvételi limit, sőt a Fujinál szokás a 30 percnél is rövidebb korlát), de attól még létezik.

Új hozzászólás Aktív témák