Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Annak ellenére választottam a V8-at, hogy lényegében csak "tötyögök". De nagyon nem ugyanaz, mint a jó öreg 1.4 Ecotec-em volt
Hány köbcentis a vényóc és hány lóerős?
Mert a Quadrifoglio V6-os motorja 2900 köbcentiből hoz ki 510 lóerőt, ami a belsőégésű motorok között eléggé forszírozott üzemnek számít.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
A polémia onnan indult, hogy bambano azt mondta, hogy a nagyobb motorban nagyobb a tartalék. Ez igaz is egy 5.7-es 340 lóerős V8-ra, de még bambano 3.2-es 215 lóerős V6-osára is igaz. De egy 2.9-es 510 lóerős motorra nem biztos, hogy igaz.
Amikor bambano padlógázon gyorsít az M7 kivezetőjén, akkor az ő autójának a motorját ugyanakkora terhelés éri, mint amikor egy 510 lóerős Alfa V6 félgázon megy. Ha pedig az Alfát lepadlózzák, akkor bizony kétszer akkora tömegerők ébrednek az Alfa motorban, mint bambano autójában (és négyszer akkorák, mint a tiédben ).
Szóval szerintem a poszt írója nagyon jól tette, hogy rizlingre vette az autót (a T9 szótár mindig ki akarja javítani lízingre, de nem hagyom neki ), mert Ferrari technika ide, vagy oda, ez a motor nem fog félmillió km-t elmenni
Amúgy nem értem, hogy miért emlegeti mindenki folyton, hogy ez egy duplaturbós motor. Egy V motort nehezen lehetne megkonstruálni egy turbóval. Vagyis elméletileg egy 2.9-es V6-s turbós motor nem más, mint két egybeépített 1.5-ös 3 hengeres motor, amelyeknek van egy-egy turbója.
Az más kérdés, hogy nemnagyon van olyan turbós 3 hengeres 1500 köbcenti körüli motor, ami 250 lóerőt tudna, hogy kettő ilyenből lehessen egy 510 lóerős motort építeni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Anaren91 #103 üzenetére
Persze, hogy nem arra tervezték, hogy félmillió km-t elmenjen
Egyesekben mégis az a sztereotípia él, hogy ha egy sportautót nagypapás stílusban vezetnek, akkor el fog menni félmillió km-t. Ez lehet, hogy igaz is, de minden kövér gáz 10 ekm-nyi mennyiséget csökkent ezen az 500 ezer km-en
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Jó példát hoztál, a Ford 3 hengeres EcoBoost motorja egy hatalmas melléfogás Az a motor nemcsak az érdi emelkedőn péntek délután húzatva pusztul meg egy Mondeoban, hanem bárhol és bármikor, akár egy Fiestában is
Arról a motorról a szakma ódákat zengett, aztán idővel kiderült, hogy előbb, vagy utóbb, de biztosan meghal.
Ellentétben pl. a VW 1.4 TSI motorjával, amiről mindig harsogták az autós újságírók, hogy az egy betegágy, kerülje mindenki, ehhez képest az utóbbi időben elkezdték írogatni, hogy a szíjas vezérlésű 1,4 TSI egy egész jó motor (persze csak halkan mondogatják, hiszen a korábbi önmagukat cáfolják ezzel ).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Megnéztem, az ARQ-510 rendszám még szabad
Viszont érdekes módon az ALFA-01 rendszám is szabad, egy ilyen verdával én inkább arra mennék rá
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Csak az ARQ-510 az ~110e HUF, az ALFA-01 viszont ~435e
Na, ezt nem értem Nem egy 33 éves Alfa 33-ra veszel rendszámot, hanem egy 25 millás csúcsgépre
A második felvetésedre csak azt tudom, mondani, hogy nem tudom, hogy melyik 5.7 motorról van szó, de a 340 lóerőből arra tippelek, hogy egy 5.7 HEMI L motorról van szó, az 5800-as fordulaton hozza a 340 lóerőt, de az még fontosabb, hogy már 4000-es fordulaton hozza az 500 Nm körüli nyomatékot.
Az viszont biztos, hogy amerikai motorról van szó, nem nagyon szereti a tartós magas fordulatszámot, szóval az Alfa biztosan tovább bírja 4000-es fordulaton, mint a HEMI az 5800-as fordulaton.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
De ha valamire nincs szükséged, akkor 200 ft-ot is sajnálsz rá.
Na, akkor itt az idő, hogy feketén-fehéren levezesd, hogy neked miért van szükséged egy 510 lóerős sportgépre. Mert úgy tűnik, hogy nagyon-nagyon sok köbméter benzin árát fizeted rá egy szintén jól menő 2000 köbcentis autó árára pluszban, hogy Quadrifogliod lehessen, ennek biztosan megvan az ésszerű magyarázata
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Sajnálom, hogy elszomorítottalak
De ha már túl vagy a szomorúságon, akkor légy szíves magyarázz el nekem valamit.
Ha valaki egyszer számítógépszerű jéghideg racionalitással rendelkezik egy olyan kérdésben, hogy egy haszontalan egyedi rendszámtáblára nem hajlandó négyszer annyit költeni, mint egy másik rendszámra, akkor ugyanez az ember 10 perccel előtte hogyan lehetett olyan kirobbanóan ösztönvezérelt, hogy a rendszámtáblánál tízszer feltűnőbb és ötvenszer drágább autót annyira hasznosnak tart, hogy szemrebbenés nélkül kiadja a pénzt rá.
Egy ROMEO-1 feliratú rendszámtábla és egy 510 lóerős ALFA ROMEO autó szerinted miért nem tartozik a tök egyformán hasznos, (vagy tök egyformán haszontalan) tárgy kategóriájába
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Anaren91 #143 üzenetére
Mert mit nyersz abból, ha digo-01 lesz a rendszámod vagy Romeo-01? Semmit. Nem mind 1 mi van a kocsi elején?
NEKEM teljesen mindegy, hogy mi van a kocsi elején. Viszont a posztoló fél évig vetyengett az autó színén, tehát NEKI nagyon fontos minden külsőség.
Az egyedi rendszám hasznossága teljesen megegyezik a feláras speciális fényezés hasznosságával. Amit a speciális szín felárára kiadott, abból benzint és gumit is vehetne egy pályanapra és autózhatna egy jót Vagy szerinted nem
Sőt, az egyedi rendszámot egyszer megveszed és többet nem kér enni. Az egyedi színezést meg egy vagyonért javítják, ha megsérül, szóval az duplán drága
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Anaren91 #146 üzenetére
Nekem tök mindegy, hogy milyen az autó színe. Na, jó, nem tök mindegy, mert fekete, fehér, meg metálszürke nem lehet, de ezeken kívül nekem teljesen mindegy a szín. Benne ülök, nem látom a színét, tehát kb. mindegy.
Általában típust, felszereltséget, extrákat, stb. én választok, a színeket meg az asszony
Egyszer szaladt csak fel kicsit a szemöldököm, amikor világos bézs belső kárpitos autót nézett ki, de végülis a világos kárpit jól bírta a gyűrődést, két-három évente elég volt tisztítani.
Szóval a szín nekem a rendszám kategóriájával egyenlő, amit nem látok, az nem nagyon érdekel.
(A használtautós kérdésedre nem tudok válaszolni, még az életben sem vettem használt autót, nem is tervezek ilyet venni )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
OK, értem, mindenkinek más az egyéni preferencia rendszere. Csak azt hittem, hogy maximalista vagy, legyen a legerősebb Alfa, a legütősebb színnel, a legmenőbb rendszámmal, stb.
Bár azt is megértem, hogy az ARQ-510 elfogadható kompromisszum, az szemrebbenés nélkül eladhatod az autóval együtt, nem fogod sajnálni. Viszont egy ALFA-01 rendszámot sajnál eladni az ember az autóval, viszont ha a következő autója BMW M4 lesz, akkor azon hülyén mutatna a ALFA-01 rendszám
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Ennek a kocsinak csak a velejárója a "felvágás", nem a célja.
Ebben azért sokan nem fognak egyetérteni veled, mert ez igaz mondjuk egy Tesla Model3 P autóra, de egy tisztán belsőégésű motorral szerelt 500 lóerő feletti autóra ma már sokat rávágják, hogy aki ilyennel jár, az nagybetűvel hirdeti, hogy tesz bármiféle környezetvédelmi szempontra
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
A Tesla Model 3P súlya 1730 kg, az Alfa Romeo Quadrifoglio súlya pedig 1620 kg. Ez 6,7 % különbség. A különbség megvan, de nem nevezném egetverőnek.
Lehet, hogy a Quadrifoglio valamivel jobban gyorsul a valóságban, de a Tesla az élettartama alatt sokszáz fullgázas startolást kibír, míg egy kuplungos kéziváltós autó pár tucat padlógázas indulás után már nem lesz túl acélos
A környezetvédelem meg nézőpont kérdése, a nagyvárosok levegője igenis tisztább lesz, ha elterjednek az elektromos autók.
Összességében nézve pedig minden azon múlik, hogy honnan jön az áram többsége. Ha a gyöngyösvisontai ligniterőműből, akkor nem tisztább az elektromos autó. Ha viszont mindenki a családi háza tetejére rakott napelemből vett árammal töltené az elektromos autót, akkor tisztább lenne az elektromos autózás, mint a hagyományos.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Nem tudom, hogy hogy jön ide az 1.6-os G Astra
Mivel itt a Tesla és az Alfa (3-4 másodperces 0-100) rajtjairól beszélünk, ezért nem tartottam fontosnak kitérni arra, hogy természetesen az 510 lóerős Alfához hasonló kategóriájú kéziváltós, kuplungos autók gyorsulásáról beszélek.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Igazad van, ez tényleg hátsókerekes
A cikkben van egy link, ami egy angol nyelvű leírásra mutat, onnan vettem az AWD-t, de alaposabban elolvasva az a rész a Stelvio modellre vonatkozik, és nem a Giuliára.
Szóval két hátsó keréken 510 lóerőt levinni az aszfaltra tényleg nem túl egyszerű dolog, az ilyen vektoros differenciálművek sem tudnak csodát tenni, a fizikát nem lehet meghágni. Vagy elveszik a teljesítményt, vagy megfékezik a kereket, vagy hagyják túlpörögni.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Anaren91 #182 üzenetére
Szerintem egy erős autó esetében akkor nem pörögnek ki a hátsó kerekek egy nagy gázzal végrehajtott rajtnál, ha valami (elektronika, mechanika) lekorlátozza a hátsó kerekekre jutó nyomatékot.
Jobb esetben egy elektronika korlátozza a motorteljesítményt, rosszabb esetben a fék finoman megfékezi a kipörgő kereket és hővé alakítja a felesleges teljesítményt, de mindkét esetben a motor elméleti csúcsnyomatékából jó ha 30-60 % hajtja meg a kerekeket.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- I5-12600K // DDR5 GAMER konfig
- Eladó új gamer PC (i5-12400F/16GB DDR4/512GB SSD/RX 6600)
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó gamer PC (i5-11400F/16GB DDR4/500GB SSD+1TB HDD/RTX 2060 6GB)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!