Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Bocha #6 üzenetére

    Ha jól látom, 37 eFt üzemanyagköltségen mentetek el 850 km-t, ami 43 Ft/km.
    A 22 éves dízel Passat ugyanezt 30 Ft/km-ből oldaja meg (42k km átlaga), amit tapasztalataim szerint 100 km/h átlagsebességgel szoktam teljesíteni megálókkal együtt, jelen esetben kb 8,5-9 óra a városi forgalom függvényében.
    Ehhez képest majdnem 3 óra ment el a megállókra.
    Persze, sarkítom a dízel költséget, ha 800 Ft-os literárat számolok, akkor 53 Ft/km jön ki. Így, jelen áron korrekt az összehasonlítás.

    Nagy távokra az elektromos autó nem megoldás. Egyszerűen a vezetőnek, utasoknak nincs szüksége annyi időt állással tölteni a komfortos, biztonságos utazáshoz, mint amennyit egy elektromos autó megkövetel. Olyan elektromossal, aminek a hatótávja összemérhető a belsőégésű motorossal (800-1000 km/töltés), a megállásokkal töltött idő, így a teljes utazási idő is kb azonos lenne. Akkor már van értelme tovább árnyalni a dolgokat: az autók árait, szervizköltségeket, biztosítási díjakat (gyári garancia idejére Casco-val), mondjuk 300k km-re, vagy 15 évre (, vagy amennyi a hazai autópark átlagéletkora), maradványérték.
    Van már tapasztalat az elektromos fronton is, be lehet tenni a költségvetésbe egy akkupakk cserét, egy turbófelújítást, vagy más hasonló nagyértékű meghibásodás javítását is.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Graphics #58 üzenetére

    Nászútra Bledbe mentünk. Távolságban hasonló, egy hétre mentünk. Reggel indultunk, délután még volt időnk a szállás környékén egy rövid túrára.
    Az út is szép volt, de 2-3 nappal többet nem szántam volna rá. Inkább 1 órányi távon belül néztünk magunkbak látnivalókat Bled körül.

    Más az, amikor kényszerből igazodsz egy géphez és, amikor passzióból.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák