Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Ha jól látom, 37 eFt üzemanyagköltségen mentetek el 850 km-t, ami 43 Ft/km.
A 22 éves dízel Passat ugyanezt 30 Ft/km-ből oldaja meg (42k km átlaga), amit tapasztalataim szerint 100 km/h átlagsebességgel szoktam teljesíteni megálókkal együtt, jelen esetben kb 8,5-9 óra a városi forgalom függvényében.
Ehhez képest majdnem 3 óra ment el a megállókra.
Persze, sarkítom a dízel költséget, ha 800 Ft-os literárat számolok, akkor 53 Ft/km jön ki. Így, jelen áron korrekt az összehasonlítás.Nagy távokra az elektromos autó nem megoldás. Egyszerűen a vezetőnek, utasoknak nincs szüksége annyi időt állással tölteni a komfortos, biztonságos utazáshoz, mint amennyit egy elektromos autó megkövetel. Olyan elektromossal, aminek a hatótávja összemérhető a belsőégésű motorossal (800-1000 km/töltés), a megállásokkal töltött idő, így a teljes utazási idő is kb azonos lenne. Akkor már van értelme tovább árnyalni a dolgokat: az autók árait, szervizköltségeket, biztosítási díjakat (gyári garancia idejére Casco-val), mondjuk 300k km-re, vagy 15 évre (, vagy amennyi a hazai autópark átlagéletkora), maradványérték.
Van már tapasztalat az elektromos fronton is, be lehet tenni a költségvetésbe egy akkupakk cserét, egy turbófelújítást, vagy más hasonló nagyértékű meghibásodás javítását is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Nászútra Bledbe mentünk. Távolságban hasonló, egy hétre mentünk. Reggel indultunk, délután még volt időnk a szállás környékén egy rövid túrára.
Az út is szép volt, de 2-3 nappal többet nem szántam volna rá. Inkább 1 órányi távon belül néztünk magunkbak látnivalókat Bled körül.Más az, amikor kényszerből igazodsz egy géphez és, amikor passzióból.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!