Új hozzászólás Aktív témák
-
#72042496
törölt tag
válasz Depression #2 üzenetére
8.5G: 2200x2500 mm
10.5G: 2940x3370 mm -
#72042496
törölt tag
válasz Depression #13 üzenetére
Ezek komoly beruházások, igen. Nem véletlen, hogy az LGD csak tavaly tudott először nyereséget realizálni az OLED paneleken.
Az 1,5 millió darab amúgy kevés, már tavaly is inkább 3 millió darab körül mozogtak a tévés OLED panel eladások.
Ahhoz képest, hogy prémium tévék, az 55-65"-os modellek már most sem feltétlenül drágák.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz Depression #16 üzenetére
Ahh, úgy valóban.
-
#72042496
törölt tag
Ilyen az első feltekerhető (R9).
-
-
#72042496
törölt tag
Ez attól függ. hogy összesen mennyi ideig, milyen fényerővel milyen színt (sárga-piros a kritikus) kellett megjeleníteni az adott részen. Az OLED stack is évről évre szokott változni, az újabbakban feltehetően több a tartalék.
Az is fontos, hogy a pixel refresher lefuthasson, segíthet valamit a logo luminance adjustment és pixel shifting is. Ez tényleg olyan, hogy felhasználás módjától függően pár hét alatt is szétmehet egy OLED panel (ld. áruházak bemutatóterme - órákon át ugyanaz a rövid anyag demó módban full fényerőn, amúgy áramtalanítva), de elmehet teszem azt 10 évig is.
Az látszik, hogy egyre jobban bírják, de ha egy ilyen tévén száz órákat megy Vivid módban a CNN, akkor tuti be fog égni. (A beégett CNN hírsáv egy jellemző példa a neten, ezért írtam én is ezt.)
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz Kékes525 #113 üzenetére
Nyilván nagyobb profitot szeretnének, ahhoz viszont közelíteni kell az optimális üzemméretet, hogy olcsóbban többet tudjanak termelni és eladni.
Az LG OLED paneljei a QLED és hasonló LCD panelekkel versenyeznek. A 10.5G sorokon inkább a 65" fölötti szegmensre akar koncentrálni az LG: a 77"-osok nagyon drágák még, afölött pedig papíron (illetve kiállításokon) létezik a 30 ezer dolláros 88Z9, és annyi a kínálatuk. Az árkülönbség az ünnnepi szezonban látványos. A legdurvább példa tavalyról a 75Q9FN volt 800 ezerért (Media Markt), míg a 77C8 nem tudom, ment-e 1,4 millió alá.
Plusz a 48"-osok is szerepenek a 2020-as roadmapen, de nem tudom, hogy azokat hol gyártják majd.
A kereslet-kínálat összefüggései amúgy a monopol piacra is érvényesek, csak máshol lesz az egyensúly.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz Depression #123 üzenetére
Az ilyet a kínálati görbe eltolódása mutatja, totál alap dolog amúgy.
Attól nem lesz nem lesz hiánycikk valami, hogy tizedáron többszörös mennyiséget is eladnának belőle. A kereslet adott áron adott darabszámra vonatkozik (elég sok adatból pedig összeáll egy görbe), OLED tévé esetében a tavalyi árakon kb. 3 millió darabra.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz Kékes525 #129 üzenetére
A kereszt releváns, mert tankönyvszerűen leírja, mi történik a kapaciátsbővítéskor, amiről itt szó van.
Jobb termékről (amire szintén érvényesek az összefüggések, csak egy másik kereszt fogja leírni) itt addig nem volt szó, amíg számomra még mindig ismeretlen indíttatásból be nem írtad. Már csak azért sem értem, mert elvileg maga az OLED lenne a jobb termék.
[ Szerkesztve ]