Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz #06658560 #53 üzenetére
"Semmivel nem nehezebb megoldani belsőégésű motorral az önvezetést, lásd jelenleg is olyanokon zajlanak a tesztek."
Pontosabban olyanokon is zajlanak tesztek.
Egyébként meg nehezebb, mert nyilván könnyebb egy elektromos motort számítógéppel vezérelni, mint egy benzinest."Speciel pont Audiban van a legfejlettebb önvezető rendszer. Csak jogi akadálya van, hogy nem lehet használni."
Én készséggel elhiszem, de a hozzászólás, amire reagáltam ennek pont az ellenkezőjéről linkelt cikket, így szerintem vele vitasd meg.
-
#54625216
törölt tag
válasz #06658560 #63 üzenetére
"Mivel jelenleg is kizárólag számítógéppel vezéreljük a motorokat, így nem nehezebb."
Hát ugye ez attól függ, hogy mit nevezünk vezérlésnek. A benzines motor soha az életben nem fog ezredmásodperceken belül reagálni a számítógép utasításaira.
"Ez már most megvan, mégsem engedélyezték még."
Ahogy feljebb már írtam, a biztonsági öv kötelezővé tételét is 10 év ellenlobbizás után vezették be, pedig már az első naptól egyértelművé vált, hogy életek tízezreit mentheti meg. Ettől függetlenül idővel bevezették és ez az önvezető autókkal is így lesz.
-
arty
veterán
válasz #06658560 #36 üzenetére
30 éve kvázi nem létezett elektromos autó, így kíváncsi lennék, mit mivel hasonlítasz...
ellenben, ha az elmúlt 6 évet nézem, már nem igaz amit írtál
egyre olcsóbb modellek vannak
egyre kisebbek/könnyebbek
egyre kevésbé tart "sokáig" a töltés
... ebből arra következtetek, ha lettek volna 30 éve elektromos autók a kereskedelmi forgalomban, méginkább nem lenne realitása annak, amit írsz.(#49) Sanya nyilván keveset mozogsz Budapesten, más nagyvárosban, ezért vennéd a végére az autók környezetbarátabbá tételét nos, itt ez kellene legyen a prio1.
akinek van napeleme, az már most is tudja zölden tankolni az elektromos autóját. mármint nagyrészt/általában. és abban a pillanatban kevesebb ukrán áram kell...
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
hunluki
senior tag
válasz #06658560 #71 üzenetére
Lehet, de akkor te hogy programoznád az önvezető AI-t ebben az esetben?
Én megvallom az őszintét (nem leszek népszerű a véleményemmel) az idősebbeket vinném el az AI helyében, nem termelnek már, a társadalomnak csak plusz nyűg a nyugdíjas. Nyilván ha az én idősebb ismerősömet/rokonomat vinné el nem lennék ennyire meggyőzve erről, de per pillanat a racionalitás ezt diktálja.
-
hunluki
senior tag
válasz #06658560 #77 üzenetére
A ne üssön el senkit ebben az esetben nem opció, pont ez a sztori lényege hogy nem tudsz választani, pl csúszik az autó és ha korrigálsz x-et ütsz el, ha hagyod úgy ahogy van akkor y-t, kettő között pedig mindkettőt és a "kisebbik rosszat" kell választanod ami jelen esetben nyilván értelmezés kérdése. Ha ember dönt akkor van kire fogni, ha gép akkor kérdés hogy a programozó, a szoftver, a biztosító, a sofőr aki nem avatkozott közbe holott pittyegett a gép ha a jövőben egyáltalán képes lesz beavatkozni.
Én is nagy pártolója vagyok az önvezetésnek, sőt álmaimban a car sharing úgy nézne ki hogy appon beírom hogy hova akarok megérkezni és mikorra, mennyi csomaggal, hány fővel és kész, pittyenjen a telefonom ha itt van és számlázzon szépen használat alapján.
De ez a rendszer ugyanakkor működjön úgy hogy a kisboltba levigyen vagy akár nyaralni is, lehetnének rá különböző előfizetések (pl melóba ingázós "bérlet"), lenne ebben bőven fantázia. -
arty
veterán
válasz #06658560 #78 üzenetére
A valóság az, hogy nem ezt írtad - te nem a benzineshez viszonyítottad a mai elektromos autókat, hanem a 30 éve "nemlétező"* elektromosokhoz és állítottad, hogy nincs fejlődés (*amennyiben szerinted 30 évvel ezelőtt létezett kereskedelmi forgalomban megvásárolható, sorozatgyártott elektromos autó: kérnék linket gyártóra és típusra! a bérelhető GM izét nem ér felhozni, hiszen az kvázi nem létezett! de egyébként ez a lényegtelenebb ága a vitának... ahogyan a pulit sem tekintem létező választásnak, ne komolytalankodjunk már ).
Fizessek jövedéki adót az ÁLTALAM termelt és ÁLTALAM elhasznált elektromos áramra?
Mi lenne a jogalap? (ennyi erővel, ha a benzinesekre ráraknának co2 adót, havi 2 milliót, akkor meg az nem érné meg )Párszáz kiló nem oszt, nem szoroz az 1200-1500kg felett. Az elektromos hajtás "elviszi".
Télen nem megy az elektromos autó? Jó, értem, nem érsz le Pécsre tankolás nélkül a 300km hatótávú autóddal hidegben... ez ilyen általános megállapításként értelmetlen. Ha meg kiemeled, hogy bizonyos esetekben, akkor arra csak legyintek: igen, bizonyos esetekre nem jó az elektromos autó, és?A hosszabb töltés 15-30 percet jelent és akkor van rá szükséged, ha autopályázol/messzebb mész. Ez tényleg vállalhatatlan kompromisszum egy 2-3-4 órás út esetén?
"Ahogy az átlagos embernek a mai felhasználási igényeihez is maximum második autónak jók." - ez persze ordas csúsztatás az átlagos autós átlagosan megy kemény 50-80km-t naponta.
(#82) apatyas
"- de a villanyhálózat sincs felkészülve ezekre a terhelésszintekre."az olajipar sem állt készen 1920-ban a mai autószámra
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
Új hozzászólás Aktív témák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Mobil flották
- Motoros topic
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- Gaming notebook topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Formula-1
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest