Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Balázs1986 #60 üzenetére

    Az apple pl. mindig sokkal kevesebb telefont adott el darabszámra, mint a samsung, viszont rendre nagyobb nyereséggel, miközben a samsungnak is van hasonló tudású és árú terméke, sőt a samsung marketingre is sokkal többet költ, mint az apple.

    Az apple üzleti modellje viszont gyökeresen más, mint a többi cégé, mert az apple becéloz egy adott közönséget és azt igyekszik minél kevesebb számú termékkel eltalálni. A samsung pedig több száz fajta termékkel éri el ugyanazt az eladási darabszámot.
    Így ha az apple 3-4 termékből ad el 10-100 milliós nagyságrendben, akkor nagyon durva kedvezményeket tud kicsikarni a beszállítóiból azzal szemben, aki 1-2 milliót rendel 20-30 féle termékből, így ugyanazon a cuccon az apple sokkal nagyobb nyereséget tud realizálni, mint a konkurencia.
    Tehát nem arról van szó, hogy szimplán megemelik a készülék árát és a vevő meg kénytelen többet fizezni, ha tetszik neki, ha nem, hanem valójában fordítva: a terméket oda árazzák, amit a vevő még hajlandó megfizetni, csak nagyon alaposan megtervezik, hogy a termék az adott áron a lehető legtöbb vevőt találja el.

    Ami az X eladások csökkenését illeti: a mobilpiac már évek óta lassul, így sem az apple, sem más nem fogja tudni a végtelenségig megdönteni az eladási rekordjait (a Xiaomi is a többiek kárára növekszik), ezért az apple is nyilván változtat a stratégiáján és elmozdul a "kevesebbet drágábbért" irányba. Mivel sikerült így is rekord nyereséget termélni elég egyértelmű, hogy pontosan tudják, hogy mit csinálnak és miért.

    Egyébként már sokszor volt szó róla, hogy az iPhone-ok esetében nem úgy adják el a készülékek döntő többségét, hogy bemegy a sznop paraszt az apple boltba, és kipenget 1000 dollár kp-t egy telefonért, hanem átlag keresetű Joe-nak lejár a hűségideje, a szolgáltatójánál befizet 200 dollárt, meghosszabbítja újabb két évre a szerződését és kap egy új iPhone-t, ami hú milyen fasza, mert 4K videót is lehet vágni vele. Az X eladások is úgy történnek tehát, hogy az átlag feletti keresetű Joe-nak lejár a hűségideje és ő 200 helyett 350 dollárt fizet rá a szerződés hosszabbításra, hogy X-et kapjon a "mezei" 8-as helyett.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Balázs1986 #64 üzenetére

    A mobil piac lassuló növekedése azért nem csökkenés, mert egyes fejlődő piacok még tartják magukat, de ezek általában az alsó szegmenst érintik, mint pl. India.
    Kb. a 2000-es évek eleje óta minden egyes apple pénzügyi beszámolónál ugyanaz a mantra, hogy jó, ez az év ugyan rekordnyereség, de a tendencia romlik és majd jövőre jaj mi lesz. Aztán jön a következő rekord. Ha meg elmarad 0.01%-al, akkor aztán tényleg elindul a huhogás, hogy jaj idén nincs rekord nyereség, itt a vég.
    Ami a prémium feeling kopását illeti: valóban sokan mondogatják, kivéve azok, akik megvették és használják az iPhone-okat.
    Botrányok-magyarázkodások mindig is voltak, ez része az apple körüli clickbait hajcihőnek (amit az apple marketing nyilván ki is használ), túl nagy jelentőséget nem tulajdonítanék nekik.
    Hú mekkora botrány, hogy ha kicsavart csuklóval így itt megfogom, akkor elmegy a térerő. Hú hazudik az apple, mert a 100% töltöttség csak 98%. Most meg hogy az öregedő aksitól nem random kikapcsol a telefon, hanem belassul. Mindig van valami aktuális médiacirkusz, aztán letelik a három nap és már senki sem foglalkozik vele.
    Jobst meg könyörgöm hagyjuk már, amikor élt, akkor ő volt a főgonosz, aki a sátáni marketing praktikáival átmossa a felhasználók agyát. Most meg: "meghalt Jobs, oda a minőség". Persze ezt is azok mondják, akik eddig sem voltak és ezután sem lesznek apple felhasználók.
    Áremelésről meg értelmetlen beszélni egy vadi új termék esetén. Egy új, fejlettebb terméket adnak az előző termékhez képest drágábban. Hogy kinek éri meg az árát és kinek nem, az erősen szubjektív döntés, de egy prémium kategóriás cucc esetén nem az a kérdés, hogy többet adnak-e el belőle, mint az olcsóbb típusokból, mert nyilván nem, hanem ha kevesebbet, akkor is tartani tudják-e a nyereséget. Az apple pedig még növelni is tudta.

  • Szakiii

    addikt

    válasz Balázs1986 #80 üzenetére

    Aki a minőségi romlást nem látja az vak :) persze még így is van olyan szinten mint a többi de semmi extra már, ugyan úgy bugos, ugyan úgy tud lagolni és ugyan úgy vannak széria hibák.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz Balázs1986 #106 üzenetére

    Akkor még egyszer.. hogy kapok célzott reklámleveleket egy olyan e-mail fiókra, amiből soha nem küldtem levelet, soha senkinek nem lett megadva és kizárólag a Google tud a létezéséről?

    [ Szerkesztve ]

  • Parallaxis

    addikt

    válasz Balázs1986 #108 üzenetére

    Kizárólag Drive háttértárként használom őket, és azt is úgy, hogy be vannak emelve a használt fiókom alá, így maga az e-mail cím sehol nincs feltüntetve.
    Mégis szépen jönnek rá a spam üzenetek.

    De tavaly nyaraláskor szinte be sem csekkoltunk a hotelbe, már jöt 2-3, az adott várossal kapcsolatos e-mail.
    A Google a helyadatok és a foglalások alapján szépen intézte a háttérből.

    Aki elhiszi, hogy a Google nem értékesíti ezeket az adatokat, az nagyon naív szerintem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák