Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Jó kis autó ez, de jöhetne valami kisebb is már végre. EV4 vagy ilyesmi. Jön a Toyota, Subaru, Nissan is hatalmas SUV-okkal, pedig nem erre lenne szükség
-
#16820480
törölt tag
Vannak, de ezek fele csak átalakított benzines platform, nem kimondottan elektromosnak készült, így nem olyan jó az elrendezésük, hatékonyságuk. A másik meg, hogy például egy Honda E, Mini-e, Zoe vagy i3 hatótávja tényleg borzalmasan kevés. Városi használatra még oké lenne (de városban pont nem használom, mert ott minek), hanem ilyen környékbeli utakhoz főleg, és mondjuk elmenni túrázni meg vissza az már nem biztos, hogy menne töltés nélkül (nézegettem sokat az ABRP tervezőt).
janeszgol: A másik megoldás és szemléletbeli váltás, hogy nem járunk autóval. Sőt, ez még hatékonyabb is lenne, ha környezetvédelem a cél, hiszen nem kell legyártani őket, nem használnak energiát, stb.
-
#16820480
törölt tag
válasz janeszgol #29 üzenetére
Ne haragudj, de hogy a csudába töltené magát vissza egy autó? Azért alapvető fizikával nem ártana tisztában lenni, ha vitatkozni szeretnél. Eleve semmilyen hajtáslánc hatékonysága nem 100% (amíg az energiahordozótól eljutunk a kifejtett munkáig), elektromosnál ez olyan 85-90% körül van, majd ha a lendületet fékezésnél visszaalakít árammá, akkor hasonló hatásfok, ennyit tud elméletileg visszatölteni, már persze ha képes felvenni az akku. Hozzátenném, hogy benzinesnél ez odafelé 30-40% hatásfok, visszafelé pedig fizikailag lehetetlen, tehát 0%, szóval mennyivel is hatékonyabb az elektromos?
Mennyit fejlődött az elektromos hajtás és autók? Hát nézz meg egy első generációs Leaf-et, Zoe-t vagy akár Model S-t, azért elég sok minden változott, nem csak a képernyők.Elektromos kamion probléma jelenleg, de ott is vannak próbálkozások, például áramszedős autópálya, hidrogén, meg egyebek. Majd kiderül melyik az igazán járható út. De ennek nem sok köze van a személyautózáshoz igazából.
A 10 éves megtérülés egyáltalán nem sok szerintem. Főleg, hogy 2-3x ennyit elmegy egy normális napelem. Ennél sokkal nehézkesebb egy ház szigetelésének megtérülése, ami 2-3 évtized jó esetben, mégis lényeges és csinálják is relatív sokan azért szerencsére.
Nem gond igazából, ha nem tudsz 10 éves megtérüléssel számolni vagy úgy általában mit kezdeni, de akkor szeretnélek megkérni, hogy ne is próbálj meg légyszíves jövőt érintő döntésekbe beleszólni. Köszönöm (mindazok nevében, akik szeretnének élni a jövőben is).A Zoe egy kis autó, ennek megfelelően egy kis akkuval benne, ráadásul korai generációs. Azóta azért volt fejlődés, de ha nem szeretnél utánanézni ezeknek, vagy nem érdekel a téma, akkor könnyű példálózni az évekkel ezelőtti dolgokkal.
#32: Olajválság bezzeg sosem volt.
-
#16820480
törölt tag
válasz janeszgol #38 üzenetére
Nekem meg az az igényem, hogy ne legyenek hangos és büdös autók a környezetemben az utakon. Az meg nem úgy néz ki, hogy valakit megdobsz sok pénzzel, és hirtelen megold bármilyen problémát.
Füleske: A két Ioniq közt a hatalmas különbség a súly és design (hogy az 5 szögletesebb, magasabb építésű és ezért a légellenállása is rosszabb).
A dedikált platform szerintem nem csak ennyit számít, sokkal könnyebb elhelyezni egy akkut vagy az elektromos motorokat, ha eleve úgy tervezik, hogy ezek legyenek benne, ne pedig a belsőégésű motor, váltó, benzintank, stb.
Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni. Szerintem az 50km oda és 50 vissza az rövid táv, nem is jelent azért egy normális EV-nek gondot, de egy Mini-e például nem biztos, hogy télen is meg tudná csinálni, vagy épphogy, egy Kona 39 pedig simán. Nincs igényem 60+kWh akkura, feleslegesen nagy és nehéz a mindennapokra, egy jól megtervezett 35-40kWh bőven jó lenne, csak még ezek is drágák, szóval arra várok, hogy lejjebb menjen az áruk.
Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását. -
-
#16820480
törölt tag
Nem néztem végig az összes Volvot, hogy mit tudnak a kategóriatársaikhoz képest, de elég sok tényező van, ami beleszól a hatékonyságba, igen. A súly, kialakítás, hajtáslánc, stb. De még ha csak annyi előnye van a dedikált platformnak, hogy költséghatékonyabb, az már sokat számíthat, mert így tud idővel lejjebb menni az EV-k ára.
A linkedhez meg: Carlin egy fasz, már elnézést, ha komolyan gondolja ezt a "they just disappeared" szöveget (tudom, humor akar lenni, *lassú taps*). Egy rakás extinction event volt a Földön, amikre nem volt ráhatásunk, de a mostani legújabbat éppen mi okozzuk. Nem arról van itt szó, hogy a természet ellenében meg akarunk menteni fajokat, hanem hogy azt akarjuk elkerülni, hogy mi öljük meg őket. Persze, nem a bolygót védik ezek az intézkedések, ha a bolygóra úgy tekintünk, mint egy darab kőre, mert annak semmi baja nem lesz nyilván. ha meg úgy tekintünk rá (praktikusabban) mint egy ökoszisztémára, vagy élőkörnyezetre, akkor pedig igen, védik. -
#16820480
törölt tag
válasz Emericus Max #59 üzenetére
Esztergom-BP ingázás: ha megnézed, létezik olyan is, hogy bérlet. MÁV havibérlet 16000 forint (aminek elvileg 80%-át a munkáltató fizeti, ha munkába jársz vele, de most a teljes összeggel számolok), BKV bérlet 9000 forint, mindkettő korlátlan utazást ad, összesen 25000Ft.
Ez a táv egy ~5 liter fogyasztású autóval és a jelenlegi 480-as benzinnel számolva jóval több mint 50 ezer forint, és parkolást nem is néztem még.Megyeszékhelyen is amúgy lehet más opciót választani, ha nem is tömeget, de mondjuk egy (e-)bringa, roller, stb. A home office is egyre elterjedtebb, mert nagyon sok munkát lehet simán otthonról végezni, és így tovább.
Ugyanúgy, ahogy a "csak a főváros létezik" megközelítés nem helyes, a "mindenki vidéken 100+km-re lakik a munkahelyétől" sem az szerintem. -
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Valóban, csak a 75kW-nál kisebb a melegedés is azért, szóval gondolom könnyebb lehet azt a sebességet tartani. Ugye az akku hőmérséklete elég magas lehet, ha mondjuk autópályán tolod vele, így aztán a töltőn nem biztos, hogy fel tud venni olyan teljesítményt. Erre gondoltam csak, hogy nem feltétlen rossz megoldás a valamivel kisebb akku, ha ki lehet belőle hozni jó hatótávot. Ha a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz, az külön pozitívum.
HaliGab23: Tegyük fel, hogy a jelenleg utakon futó autó harmada (1,5 millió) minden nap délután 4-kor beáll a benzinkutakhoz, még ha amúgy háromnegyedig is van a tankja. Mi történik akkor? Kilométeres sorok. De persze nem történik meg ilyen, mert miért is akarna valaki 70%-ról tankolni.
-
#16820480
törölt tag
Ilyesmire gondoltam: [link]
Megoldható, csak nem mindenki ugyanúgy oldja meg.
Vannak amúgy trükkök töltésre, mobiloknál is a szupergyors töltést úgy csinálják, hogy párhuzamosan töltenek több darab akkut például, szóval gondolnám valami hasonló kialakítás mellett ez EV-ben is kivitelezhető lenne akár.HaliGab23: Persze, hogy tudom a gyakorlatban miért nem állnak sorban a kutaknál, de azért látni lehet, hogy például az olyan helyzeteken, mint ami az angoloknál volt a benzinhiány esetében, hogy mindenki egyszerre akar tankolni, sorok vannak és nincs elég készlet kiszolgálni mindenkit. Csak ugye ilyen nem fordul elő, mert általában minek naponta/egyszerre tankolni. A mobilos példa azért nem annyira jó, mert a mobilok 1 napot tudnak jelenleg, néha kicsit többet, de nem mondjuk egy hetet, ahogy egy EV bírja például átlagos használat mellett. Majd megtanulják használni az emberek, ahogy zajlik az átállás meg egyre több helyről több tapasztalatot hallanak és látnak.
-
#16820480
törölt tag
válasz Foglalt név #159 üzenetére
Ez így van, de itt most nice választás, ha mondjuk szeretnéd hogy a gyereked/unokád ne szívja meg túlságosan. Az alap jelenleg az, hogy minden fosszilis égetésnek mennie kell. Az iparban is, és máshol is. És akkor még mindig csak a nem rontjuk tovább a helyzetet állapotot érjük el. Pedig ez is kényelmetlen változás lesz a mostanihoz képest.
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Én egyedül a 7 személyes autókat menteném fel hogy lehetnek nagyobbak valamivel.
Annak az lenne szerintem az eredménye, hogy betesznek hátra még 2 ülést opcionálisan, amire kb egy zsebkutya elfér talán, és kikiáltják 7 személyesnek az összes SUV-ot.Amúgy ugye 9 személyig vezethetsz B jogsival, tehát egy személyszállításra berendezett Transitot is simán (mondjuk azt szerintem tök könnyű, annyira kocka meg nagy szögben elfordul a kormányzott kerék, csak a magasságra kell figyelni), az meg azért jóval nagyobb, mint akár egy X5 is.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #211 üzenetére
De hát ki van fejlesztve, hiszen nagyobb autókhoz kínálnak gyorstöltőt, és hát ez lenne a moduláris platform előnye szerintem pont, hogy legózhatnak a felszereltséggel és mérettel. Persze az s-UP még nem az új platformra épül, ott érthető, hogy nem kínálják ezt, de majd az iD2 vagy akárminek hívják azért megléphetné ezt a kihívást.
Oké, a 200+kW-os töltés kis akkuval necces, de egy 50-100 körülit azért csak bele tudnak tenni (e208 is kisautó és van benne 100kW), azért az már sokkal jobb mint a 11-22kW. -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #216 üzenetére
És? Nem is kell eltüntesse. A 2 literes turbós 208/Fiesta/DS3 sem annyiba kerül, mint az alap változat, aki akarja, majd kifizeti. Vagy nem tudom, te nem érted az opció fogalmát ezek szerint?
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #219 üzenetére
Még mindig nem hoztál érvet ellene. Miért ne rendelhetnék meg ezt is annyian? Egyelőre bármit is el lehet adni EV-ből, annyira nagy a kereslet rájuk. Miért pont ezt ne lehetne.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #224 üzenetére
Lehet, de szerintem a 2 literes turbóra sincs a tulajok túlnyomó többségének szüksége, mégis létezik (vagy hát létezett az EURO szigorítások előtt) és veszik is biztos páran. De hogy ne csak teljesítmény, hanem praktikum is legyen, a Countryman is létezik és veszik is, mert praktikus a nagyobb raktér hátul. Egyelőre nincs kialakult EV paletta kb senkinél, a legtöbb gyártó még most jön az első próbálkozásokkal csak.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Foglalt név #245 üzenetére
Azért a 25 is elég magas fogyasztásnak tűnik, bár autótól függ, egy Ioniq az inkább olyan 16-17 körül eszik pályán. Ha kicsit lassabban mész vele, akkor 12-13, és ilyen távon ez egész napra kb 5 perc különbséget jelent (130 vs 110, feltéve, hogy végig tudnál menni 130-at az egész 80km-en, ami kvázi lehetetlen).
-
#16820480
törölt tag
válasz Foglalt név #248 üzenetére
Ilyen vezetési stílusnál azért a 7,5liter is necces lehet. Ha meg már veszteség, akkor ott a belsőégésű 30-40% hatásfoka, ami igen pazarló az elektromos 90%-ához képest.
-
#16820480
törölt tag
Hát ahogy nézem még az SW-nél is 10-10 centivel nagyobb minden irányban (hossz, szélesség, magasság), szóval elég nagy autó ez Illetve a legkisebb EV6 az kb olyan erős, mint Ceed-ből a második legerősebb kiszerelés, szóval azért nem egy kategória ebben sem.
Nem úgy gondoltam azért persze, hogy hirtelen azonos közeli árra fog kijönni, csak sokszor látni azt, hogy valaki megnézi mennyi egy benzines autó alapára, csak ott sokszor tényleg mindent is kispórolnak, kb a kalaptartót is. EV-knél tipikusan azért valamivel magasabb az alapfelszereltség. A sok vezetéssegítő cucc az lassan előírás lesz, és igen, ez is drágít az áron, de ez nem csak elektromosnál, hanem minden autónál. -
#16820480
törölt tag
Hát igen, jó drága sajna... Mondjuk nekem nem kell akkora autó, szóval én inkább a Soul-Kona-Ioniq vonalon nézelődtem, de mondjuk ha kijönne a kis akkus iD3, vagy elvileg majd idén az új Renault 5, az király lenne, de még ezek is 10 felett indulnak újonnan. Használtan pár évesen mondjuk már lehet majd szerintem 6-7 körül kifogni, de persze az is még nagyon sok pénz.
A mostani hiányos időszakban nem nagyon lesz árcsökkenés semminél sajna.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #274 üzenetére
Globális hiány idején nem tudnak eleget gyártani, meglepő Ennyi erővel a Cybertruck mondjuk még nagyobb siker, hiszen évek óta nem tudnak belőle eleget gyártani (konkrétan egy darabot sem, de akkor ettől most tekintsünk el). Senki semmiből nem tud eleget gyártani, szóval inkább az lenne a ciki, ha nem lenne várólista rá.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #278 üzenetére
Itt áll a garázsban három darab 7-es egymás mellett, azok is ocsmányok élőben, pedig még nem is SUV-ok. Mondjuk az iX orra nekem még ezeknél jobban bejönne, ha nem lenne ilyen magas építésű monstrum. Mondjuk egy 3-ason talán jól mutatna (majd ha egyszer oda is eljut).
Nem értem miért olyan nehéz felfognod, hogy valakinek nem tetszik, és hogy esetleg olyannak sem tetszik, akinek lenne rá pénze. Tudom tudom, neked azt mondták a cégnél, hogy imádják az emberek. Az EA részvényes gyűlésen is előadták, hogy az emberek imádják a legújabb Battlefield-et, közben meg kb csak negatív vélemény van róla az egész neten. -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #284 üzenetére
Ugyan honnan tudnád hogy nekem mit mondanak a cégnél?
Nem annyira nehéz kitalálni, mert minden létező autós topikban azt hajtogatod egye ideje. -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #289 üzenetére
Mármint az összes hsz-ed, ahol szarfos a Tesla, de bezzeg a BMW milyen király és sikeres? Keress rá a saját nevedre, meg fogod találni.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #302 üzenetére
Ja, azzal a 100 frankos foglalóval fognak meggazdagodni, amit letesz pár ezer ember a Cybertruckért Te ezeket el is hiszed, amiket leírsz?
#303: Á igen, ismét megjött a bunkó stílus. Lehet ez alapelvárás a márkánál.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #306 üzenetére
Én nem személyeskedtem, azt te szoktál sajnos.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #308 üzenetére
Ez neked személyeskedés? Ó az a galamb lelked...
Squirrelb: Azért mondtam csak ilyen Lucid meg EQS jellegű autókat, mert a Tesla+BMW kombóból gondoltam, hogy nem annyira korlátozó az ár azért, de persze az jogos, hogy nagyon drága. Ettől függetlenül mondjuk a térkép szerint ilyen 10 fokban nem tűnt annyira sokkal többnek az út egy Teslában sem. De értem amúgy, ha a másfél óra soknak tűnik, de őszintén én csodálkoznék, ha gyerekkel nem kellene amúgy is megállni többször, mert enni-inni-pisilni szeretne.
Kamikaze75: Nekem őszintén szólva za iD3 belső tere marhára bejön amúgy fehérben, csak az érintőgombokkal kellene barátkozni (meg azok zongoralakk bevonatával, de mattban tökéletes lenne).
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Amúgy lehet csak elírás, de 750-es töltő nincs, az Ionity 350-es, ezt jelenleg nem sok kocsi tudja kihasználni még. A Tesla esetén úgy van, hogy a v2-es töltők 150kW-ot tudnak, de ez kétfelé oszlik, ha a töltőn levő másik kábelt használja a melletted levő autó (ezért kell oda foghíjasan beállni, ahogy a piszoároknál ). A v3 töltők 250kW-ot tudnak és nincs ilyen megosztás, de például érdekes, hogy a 250 vs 150 max töltés időben nem olyan nagy különbség: [link]
-
#16820480
törölt tag
A támogatások mindig valamilyen cél felé igyekeznek terelni az embereket, lehetőleg a többséget, vagy akit céloznak vele. Ott van a sok családhitel, akkor most legyek felháborodva, hogy az én adómból a sokgyerekeseket pénzelik, amikor ezzel úgy felverik a lakásárakat, hogy az egyedülállók nem engedhetnek meg maguknak már egy kisszobát sem?
EV-kkel a cél a zaj és károsanyag kibocsájtás visszaszorítása. Ha ezt úgy érik el, hogy kevesebben tudnak autót venni, mert drága, az is megoldás, ha úgy hogy EV-ket vesznek az is megoldás. Lehet, hogy át kell alakítani az emberek szokásait, hogy bekövetkezhessen ez a változás, de összességében sajnos ez van, mert szükség van rá. Van akit kevésbé érint vagy egyenesen előnyére válik, van aki meg szívni fog vele. Lehet, hogy neked személy szerint nem fog sikerülni 5 évente újabb autót venni, lehet, hogy vonattal vagy repülővel kellene járni, lehet, hogy közelebb kell költözni, vagy akár másik munkahelyet nézni adott esetben. És lehet, hogy milyen olyan emberre, mint te, jut majd 100 vagy 1000 olyan, akinek nem gond az EV, vagy még örül is a jobb menetteljesítménynek, hangtalanságnak, stb.
A gyártók meg azért csinálnak SUV-okat mert egyrészt mindenki erre izgul, ez a divat, másrészt meg nagyobb autóknál könnyebb egyelőre megoldani az elektromos hajtást. Ez is majd változik a technika fejlődésével, de a váltás megkezdését nincs idő halogatni. -
#16820480
törölt tag
válasz Squirrel #367 üzenetére
Egyébként az ingázásról azért érdemes tudni, hogy a nagy része nem a több száz km-es távra esik, hanem jóval kevesebb, ilyen napi 50km körül van [link] Illetve az EU-s átlag az 31km/nap [link]
Egy videóban láttam, csak arra nem találok hirtelen forrást, hogy az amerikai statisztika alapján az ott élő emberek valami 90-95%-a nem megy naponta 50 mérföldnél többet, pedig ott aztán tényleg mindenhez autó kell, annyira nincs alternatíva.
Nyilván ha mondjuk csak 5% megy nagy távokat, az még mindig több millió ember lehet, de az arányokat érdemes nézni, hogy mennyi embernek meg teljesen jó lenne, nem technikai akadálya van (hanem mondjuk pénzügyi, vagy hogy nem tudnak egyelőre eleget gyártani). -
#16820480
törölt tag
Nem jellemző, mert sok város közlekedése és az utak úgy vannak kialakítva, hogy nem támogatja túlságosan a bringásokat és bringázást. De ez nem törvényszerű, és lehet várost úgy átalakítani is, hogy bringázhatóbb legyen.
Az meg hogy ingyen bringával ennyien hajlandók csak bejárni, vagy mert nagyon messze laknak, vagy mert arra nincs bringaút, forgalomban szerintem nem sokan tekernek szívesen. De lehet csak lusta emberekkel dolgozol, nálunk többen jártak bringával munkába, pedig nekik kellett megvenni is. Hollandia, Dánia, Finnország, Németországban sok hely azért elég bringabarát, és most alakítják éppen át Párizst is úgy, hogy könnyebb legyen a bringás közlekedés. Lehet ezt, csak akarni kell. -
#16820480
törölt tag
Mondjuk már működik a Gmpas-ben a bringás navigáció (nem is értem miért nem reklámozták jobban, csak véletlen kattintva vettem én is észre), de a baj az, hogy rendes bringaút kevés van, sokszor buszsávban, vagy forgalommal osztott sávban kellene menni, ami azért elég veszélyes tud lenni. Pl amíg kertvárosban laktam, onnan kb 16km volt az iroda, ennek több mint felét forgalomban kellett volna megtenni, mert arra semennyi bringaút nincs. Az egyetlen alternatíva az lett volna, ha mellékutcákban megyek, ahol meg a dugót elkerülni próbáló autósok kennek fel az első kerítésre.
-
#16820480
törölt tag
Hát igen, sokkal biztonságosabb a manuális mód a BWM-ben, mint rengeteg példa mutatja.
Vagy az az észkombájn, aki egy X3-mal pont most az előbb az orrom előtt húzott egy olyat, hogy a Gyömrőin befelé haladva felment a Ferihegyi út befelé vezető irányba (ez itt behajtani tilos, kivéve BKK), majd a Ferihegyin (zárt pályás gyorsforgalmi úton) a záróvonalon át tolt egy 180°-ot, majd utána rögtön ott a lehajtónál ki is kanyarodott a Ferihegyiről vissza a Gyömrői kifelé vezető részére Ha megy még 100 métert befelé a Gyömrőin, ott a felüljáró alatt szabályosan meg tudta volna csinálni mindezt. -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #444 üzenetére
Ha a mondatodba a német prémium autó söfőröket helyettesítjük a Tesla FSD helyére, akkor lesz az igazi. Csak sajnos abba meg szoktak halni emberek Jellemzően a vétlenek
sakal83: Szoktam és fogok is, köszi.
opr: Az is szép Volt amúgy ugyanitt a Gyömrői útnál egy olyan, hogy a "chicane" után, amit a busz felhajtója miatt alakítottak ki oda, sorolnék be a belső sávba, mivel a külső megszűnik, index, visszapillantó, oldalra pillantás, sehol senki, majd kb 0,2 másodperccel később az átsorolás közben olyan 100-150-nel elhúz mellettem balra egy speedbike. Még az volt a szerencséje, hogy nem értem be rendesen a sávba, így is talán ha fél méteren múlt max, hogy nem akadtunk egymásba. Mondjuk ott ő halt volna meg, nekem meg kb a lökhárítóm horzsolja le kicsit.
-
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #473 üzenetére
A gépinek mondjuk nem 1-2 másodperc kell az érzékeléshez, hanem másodpercenként nem tudom hány (pár ezer rémlik) a polling rate, szóval jóval gyorsabban fel kell tudja mérni a helyzetet, mint egy ember. Egy jól működő rendszernek szerintem max azért kellene ott látványosan megtorpannia, hogy megnyugtassa az autóban ülő embert.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- BestBuy topik
- Napelem
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Gray Zone Warfare
- Kék halál (BSOD)
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest