Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Taranti #4 üzenetére

    Nyilván terveznek, de azok általában úgy egy évvel később jelenek meg az asztali és server változatokhoz képest. Vélhetően lesz majd 7600G modell szerű de inkább majd csak 2023 első féléve körül.
    Mint ahogy majd lesznek mobil procik notebookba is integrálva a ZEN 4 magokat és a grafikát és persze nem 105 wattos fogyasztással, mert az túl sok hordozható eszközhőz. majd azok lesznek vélhetően a ryzen 8000-es sorozatok... de ahhoz is idő kell mire egybe tudják pakolni egy használható mobil eszköz fogyasztással.

    [ Szerkesztve ]

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #12 üzenetére

    Persze az 5600G-nél azért kellett kompromisszumokat kötni az egybe integrálás miatt. mégis csak ugyanakkora chipbe és energia felhasználásba kell pluszban be integrálni még egy komplett grafikát is. Ez meg csak akkor müködik ha cserében valamivel lejebb van a nyers CPU teljesítmény. Jó vétel a G-s proci, ha valakinek nincsen szüksége extra grafikai teljesítményre. AZ a plusz 20 dollár többlet még mindig lényegesen olcsóbb, mint egy alap proci plusz egy dedikált grafika együtt..... egy irodai munka gépbe nincsen szükség 200-1000 dolláros grafikát rakni. Hacsak nincsen szükség kifejezetten grafikai teljesítményre is a munkához.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz LLP-11Ker #14 üzenetére

    azért van ott egy meglehetősen nagy boost órajel növekedés. A ZEN 3-mas procik úgy valahol a 4,4-4,8 Ghz órajelen boostoltak. az új procik meg felmennek az 5,3-5,6 Ghz tartományba. Hiába a kisebb csík szélesség azért a plusz órajel erősen megemeli a felvett áram mennyiséget és a melegedést is. Amit eddig ki lehetett hozni 65 watt TDP kereten a sok száz MHZ órajel többletet már nem lehetne fedezni. így vélhetően drágább és erősebb hűtések is kellenek hasonlóan az Intel procikhoz. Az intel 13. generáció csúcs procijai meg vélhetően már felmennek simán 300-330 watt teljesítmény főlé meghajtva. Mondjuk majd egy 13900-as proci. Mint ahogy egyértelmű, hogy a következő grafikák meg simán meg fogják ugrani az 500-700 watt fogyasztást. (RTX 4000 és Radeon 7xxx) Vagyis az erős csúcs PC-k tényleg a 1000-1200 wattos tápokat fogják igényelni...... na meg külön vízvezetéket a hűtővíznek a DUnából és egy külön tápkábel leágazást Paksról... :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz -KP- #39 üzenetére

    még inkább érdekes, hogy majd az intel 13. generációs CPU-k milyen áron jönnek majd. Nem éppen biztató jel, hogy az Intel elve CPU áremelésben gondolkodik a procik tekintetében. egy 12900 most is drágább vagy 80 dollárral, mint egy 5950X AMD proci... még itthon is átlagosan egy 20 ezerrel lejebb van egy 5950X ára, mint egy 12900K ár.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz hokuszpk #24 üzenetére

    Azért van különbség egy 5800X és egy 5700G közt, ha nem is kardinális, mivel mind a két proci CPU része 8 mag 16 szálas. cinebench esetében.
    egy magon mérve 1619 vs 1517 pont az 5800X elönye
    összmagon mérve meg 15228 vs. 14041 pont az eltérés.... Vagyis nagyjából 7-8%-kl erősebb egy 5800X. mint egy 5700G elvben a 5800X boostja magasabb 100 mhz-el illetve a az 5800X úgy 40 wattal nagyobb a TDP-je a 5700G 65 wattos a 5800X meg 105 wattos TDP-vel bír. Azért nem mindegy, hogy a 65 watt TDP-be bele van számolva a grafika is vagy a 105 wattba nincsen is grafika... :) érdekes, hogy az 5700G ára viszont lényegesen alacsonyabb a 5800X árához képest. Ennek oka a kereslet lehet. az 5800X proci egy kedvelt fajta az otthoni gépek közt játékhoz. Így a kereslet kinálat okán drágábban forog. Akinek nagy teljesítmény kell a gépébe az általában igényli az erős grafikát is. egy munkahelyi irodai gép esetében nem igazán van szükség 8 magra és 16 szálra. bőven elég egy 5600G proci is még sok is... minusz 90 dollár... Akinek meg szüksége van a grafikára az majd úgyis vesz mellé erős grafikai kártyát. akkor meg feleleges a beépített grafika. Szóval egy 5700G esetében nem tolonganak tömegek, hogy nekik pont olyan procira van szükségük...

    [ Szerkesztve ]

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #12 üzenetére

    Az 5600X-nek nagyobb az egy szálas teljesítménye. Össz teljesítményben erősebb az 5700G, mer 2 mag 4 szállal több van neki. De nincsen olyan játék sem, ami magában teljesen kihajtana egy 6 mag 12 szálas procit. Így egy 4-6-8 magon/szálon futó játék gyorsabban fog futni az 5600X-en. A legtöbb mag és szál igény amit ismerünk nagyjából 10 játékok alatt. egy 6/12-es proci ott válhat karcsúvá játék alatt, hogy a játék mellett párhuzamosan egyéb programok is futnak. Mondjuk streamelik a játékot a netre és közben valami kommunikációs programon beszélgetnek a csapattagok. vagyis a játék+stream+kommunikáció+rendszer stb. együttes igénye már nagyobb, mint a 6 mag 12 szál na olyankor némileg karcsú lehet már a 6/12-es proci ilyen használat mellett és érdemes inkább 8/16-os prociban gondolkodni. De attól, hogy több mag és szál van egy prociban, ha olyan alkalmazás fut, ahol nem kell minden mag és szál nem lesz gyorsabb

  • Robitrix

    senior tag

    válasz hokuszpk #47 üzenetére

    mivel mind az egy szálas mind a több szálas teljesítmény magasabb talán valamennyivel meg van húzva az elérhető órajel. Azért mondjuk egy AMD Ryzen Master programmal nem túl nehéz rátolni a proci boostjára 100-200 Mhzet, ha egyébként stabil a proci.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz hokuszpk #55 üzenetére

    Vélhetően a következő pár évben bőven elég mindenhez egy 5800X vagy 5700G mindenhez... leagalább is CPU teljesítményben. Persze a 5700G grafikai teljesítménye azért nem játékokhoz van méretezve.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #70 üzenetére

    a dolog relatív. akinek ma van egy középkategóriás vagy jobb RTX 3000-es kártyája vagy egy ezeknek megfelelő radeon kártyája megfelelő CPU-val azoknak az RTX 4000 vagy a radeon 7000-es kártyákért sem kell tolongani. Jól el lesznek a következő pár évben a játékokban. Föleg amilyen áron majd jönnek az új hardverek. :) Kétlem, hogy túl sok ember akarna 1,5-2 milliót költeni egy PC-re... Józanul... :)

    [ Szerkesztve ]

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Meridian #77 üzenetére

    hát lehet, hogy sokan megkeresik a szekrény mélyén a C64-est, ahogy megkapják ősszel az első számlákat... :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Frozen #72 üzenetére

    jelenleg egy otthon asztali számítógépben nincsen szükség alapvetően lényeges több mag és szál számra. Kifizeted drágán, hogy aztán ne legyen mit futtatni rajta? Alapvetően mi a franchoz kezdene itthon az ember egy 16 mag 32 szálas procival? Játékhoz nem kell és hát böngészéshez se kell és az adóbevvalásomat se fogom jobban beadni vagy egy webshopból se fogok jobban rendelni 16 mag 32 szálon..... :) az emberek 99,5%-a nem csinál otthon a gépén olyasmit, amihez ki kéne csutkázni itthon egy procit fullra. a legtöbb esetben még egy 8/16-os CPU is felesleges. Úgy évente 2-3 alkalommal szerkesztek vagy konvertálok át valami videót OK lehet, hogy egy nekem 16 percig tart, ha volna egy sokkal erősebb procim több maggal vagy szállal lehet csak 11 percig tartna. Na de 3*5 perc miatt nem fogok plusz fél milliót kiadni egy procira. :) Egyszerűen nem látom a tömeg igényt kétszer ennyi magra vagy szállra az átlag embereknél. egy átlag embernek még egy 8/16-os procira sincsen szüksége otthon...

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #53 üzenetére

    ok csakhogy ha nem szintetikus tesztel méred egy proci elérhető teljesítményét akkor mivel. egy játék program nem ad valós képet a maximális teljesítményről lévpn a legtöbb játék maximum 4-6-8 magot vagy szálat használ maximum egy időben és akkor se fut mindig egyszerre annyi, mert adott pillanatban sokszor nincsen rá szükség, hogy annyi párhuzamos program ág fusson. Ráadsául igen csak eltérő egy program ág teljesitmény igénye. gyakorlatilag le fel hullámzik egy játék program alatt szükséges magok és szálak száma és mértéke. Egy játék programban igen sok a véletlen és feltétlekhez és a játékos döntéseihez kötödő folyamat. Feltünik az ellenség a játékos nézetében. Aztán az ő döntése, hogy mondjuk tázet nyít rá vagy egyszerüen elpucol az összecsapás elöl. (mondjuk alacsony az életerej ezért úgy itéli meg jobb kikerülni az összecsapást) Ha tűzetnyit az ellenségrea, akkor mivel fog rálöni gépfegyverrel, puskával rakéta vetővel? Ha rálő az ellenségre, akkor a program elindit mondjuk egy új programszálat, ahol kiszámolja mi lesz a lővés hatása, figyelembe véve minden féle random szempontokat.) Mondjuk lepattan a ellenséges tankról a lővedék vagy telibe trafálja a lőszer készletet amitől az egész tank felrobban. VAgyis egy adott szitunak igen csak eltérő következmény és kimentele lehet. Vagyis egy játék program nem igazán alkalmas arra, hogy egyértelműen mérjen egy hardver teljesítményét. De ott i látos a különbséget hogy néha mérnek játékot mondjuk egy assasin creedben. A csávó átlovagol a falun ugyan ott ugyan akkor eltérő hardverek mellett és mégse azonos az adott szitú és pálya. Az egyikben pluszban áttántorok 3 falusi pluszban a játéoks elött erre rögtön kevesebb lesz az FPS mondjuk 5-tel mert a grafikának egyből több dolgot kell kiszámolni és ábrázolni. A véletlen is erősen belejátszik a játékok teljesítményébe. Vagyis egy 4 max 4 magon futó játék nem kifejezetten alkalmas arra, hogy egyértelműen mérje egy hardver teljesítményét Ehhez képest egy szintetikus teszt többet mutat. Mert sokkal inkább hasonlitanak egymásra a külön féle mérések körülményei. Például egy Cinebench esetében. Elvégre ugyan azt a képet kell lerendelenem minden esetben. És összmagos tesztnél megdolgoztatja az összes magot és szálat, ami van.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz 1dude #88 üzenetére

    Ez tökéletesen igaz.. marhára mindegy, hogy 150 FPS vagy vagy 165 egy játékban. Ha nem futna a mérés egyáltalán nem vennék észre a különbséget.Főleg ha valakinek mondjuk 144 Hzes a monitora úgyis csak 144 kép fog maximum megjelenni neki a monitoron... :) Amúgy se venni észre az emberi érzékszervekkel 150 vagy 165 FPS közt a különbséget. Nem is racionális a dolog igazán. Mondjuk 150fps mellett a képek megjelenési sebesség mondjuk 6,8 milisec. 165 fps mellett meg úgy 6 milisec. vagyis van 0,8 milisec előnyöm elvben... Miközben ahhoz, hogy ha valaki lát egy képet, amin elkezdődik egy változás és az a kép eljut a látóidegen és a idegrendszeren át az agyba ott feldolgozódik a látvány és kivált valami válasz reakciót vagyis nyomni akarok egy tűz gombot, amire az idegi reflex elindul vissza az izmokhoz, aminek a végén lenyomodik a tűzgomb... úgy nagyjából még a leggyorsabb reflex játékosok esetén is vagy 250-300 milisec az átlagos válasz. Akinek rosszabbak a képességei meg mondjuk akár 400 millisec. Na ilyen értékek mellett semmi féle előnyt nem ad a játékban a 0,8 milisec előny. Ráadásul erősen hullámzik az átlagos válasz reakció egyszer sikerül produkálni egy 200 mseces választ a követkeő meg lehet csak 320 milisec lesz. Vagyis erősen paraszt vakitás, hogy valakinek egy 480 HZ-es monitort adnak el fél millióért vagy csak 144 hzeset 70 ezerért... :) Már amennyiben képes egyáltalán a grafika ilyen magas FPS-t megjeleníteni. :) Nyilván annak van jelentősége, hogy valakinek 35 FPS van vagy 165 FPS, de nagyjából 100-150 FPS felet és Hz felett már nem azon múlik a játék igaziból. Sokkal értelmesebb dolog megspórolni pár 100 ezret a pénz egy részét elsörözni a másik feléből meg egy jobb stabilabb és gyorsabb adatkapcsolatot venni otthonra a hálózatos játék esetén, ahol számit, hogy ki tud lelőni kicsodát...

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Frozen #89 üzenetére

    A helyzet az, ha átgondolja az ember az elmúlt 3 évet játék programok szempontjából azért drasztikusan nem növekedett meg a elvárt magok és szálak száma. Messze nem olyan mértékben nővekszik a CPU erőforrás igény, mint ahogy nővekednek átlagosan az elérhető magok és szálak száma a gépekben. Növekedtek mind a konzolok mag és szál száma, mind pedig am átlagos PC-k mag és szál száma. Ha ma vesz gépet játszani valaki akkor tipikusan 6/12 vagy 8/16-os procikban gondolkodik még akkor is ha amúgy a játéka továbbra is csak maximum 4 magot használ speciel. Nem következett be a játékokban az a CPU igény növekedés, mint a hardverekben. Persze programozó szempontból nem is egyszerű olyan játék programot irni, ami mondjuk az eddigi 6-8 mag helyet elkezd párhúzamosan 10-12 magot használni. Nehéz megirni egy ilyen programot és alapvetően nehéz is így szétdarabolni egy játék program futását. Azt várta volna az ember, hogy a 8/16-os konzolok megjelenésével majd rávetik magukat a a játék program fejlesztők a lehetőségre, és irnak mondjuk 14 magot és szálat használó játékot, de ez nem következett be. Hogy aztán visszaportolva a játékot PC-re(amikben szintén nő a mag és szál szám ) ott is kihasználják a töbletet. Persze piaci szempontból nem is racionális olyan játékot kiadni, ami erőforrás igénye legalább egy játszhatóság szempontjából erősen túl mutat az átlagosan rendelkezésre álló hardverekhez képest. Elvégre a cél az, hogy lehetőeleg minél több embernek eladni a játékt. Mert abból lesz bevétel és profit. Az nem profit és árbevétel ha csak az emberek 1%-an van a játékhoz alkalmas hardvere 1,5 millióért. Gazdasági bukás lesz a játék. VAgyis egy játékot olyan erőforrás igénnyel kell felruházni a játszható szinthez, ami elmegy az átlagos hardvereken is. Vagyis nem várható, hogy a következő pár évben játék miatt szükségünk lesz egy 16 mag 32 szálas procira igazivból. Attól persze mi hülyék leszünk és kifizetjük érte az ár többletet akkor is, ha gyakorlatilag nem lesz rá szükségünk. :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #102 üzenetére

    Okj de mit tekintesz valós alkalmazásnak? Elvégre ahány ember annyi féle programot futatt a gépén? Böngészel, na de milyen weboldalt, ami telerakja mindenféle dologgal a weboldalt és rengeteg sessiont indit egyszerre. Multimediát nézel jó melyik alkalmazással az egiyk 6 %.ban terheli a CPU-t a másik meg 20%-ban. Játszol hát attól függ ki mit az egyik játéknak 4 mag kell a másiknak meg 8-10 adot pillanatban egyszerre. MI az átlagos játék. Egyáltalán ki mire használja átlagosan a gépet. Az egyik ember szőveget szerkeszt gyakran és excelt futat a másik ember meg egyáltalán nam használ a gépén mondjuk MS officet. az egyik szöveg szerkeszt a másik meg bonyolulr prezentációt készit minden féle effektel és beleépülő mediával. Az egyik ember összead egy excelben 10 cellát a másik egy sok milliós cellás táblázatban fog bonyolult makrókat és függvényeket futatni? :) Szóval mi az átlagos alkalmazás? Olyan nem létezik.... mindenkinek más az átlag. Olyan mint az emésztés. átlagos ember nem létezik. Az egyiknek 1 hete megy a hasa, a másiknak 1 hete székrekedése van.. akkor a statisztika szerint átlagosan rendben van mindenkinek az emésztése az elmúlt 1 hétben... :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #102 üzenetére

    Amúgy a kód fordítás és a videokódolás se átlagos felhasználás. Azért ilyesmivel a felhasználok nagyon kis töredéke fog foglakozni. Azt például tudtad, hogy nagyjából a világban müködő PC-k jó ha 10%-n játszanak eleve. És ebben benne van az is aki havonta játszik mondjuk két passziánszt. és benne van a 2 miliós géppel rendelkező hardcore gamer is. :) A számítógép használók esetében még csak nem is mi vagyunk az átlag. Azért akik feljönnek és csevegnek egy ilyen informatikai fórumon eleve kötődünk valamilyen szinten az informatikához, VAgy ez a munkánk vagy a hobbink vagy sokat játszunk. Ezért vesszük a fáradságot hogy ilyen portálokat olvassunk és kommentáljunk. Na de mi van a másik 90%-kal aki mondjuk arra használja a gépét, hogy rendel a webshopban macskás videót néz, mert az cuki vagy beküldi az adóbevallását.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz tasiadam #104 üzenetére

    Mondjuk én még egy játékban se tapasztaltam soha hogy durván beesne mondjuk az FPS-em. Igaz nem igazán akartam többet kihozni a hardveremből, mint amire nagyjából képes. Pedig egy AMD R5 3600-os és egy GTX 1660 OC kártya új korában se volt a csúcs. Azon a szinten és minőségen játszom eleve, amit még kényelmesen ki tud szolgálni a hardver. Néha olvasgatom néha a fórumot mondjuk Warzone-ban, hogy a nálam jóval erősebb CPU és grafika mellett is beesik neki az FPS mondjuk 30-ra. Mondjuk még egy RTX 3080-as kártya mellett is. Nyilván ő nagyobb minőségen és felbontáson játszik, mint én, de én még soha nem esetem le 30-ra. Vélhetően azért esik be, mert túl sokat akar a hardverétől és adott pillanatban az nem képes kiszolgálni.

  • Robitrix

    senior tag

    Speciel kódot egy magos procin is simán fordítottunk. :) Nem ám 50 maggal indult az informatika. :) nekem még volt 8086-os gépem... :) Igaz az már turbo volt, mert nem 4,77 Mhzen ment, hanem 8 Mhz-en... :) Lehet, hogy egy linux kernel újra fordítása 2 órát tartott de lement rajta. (bár ez már a 386/486-ra volt igaz) Egyfajta stbilitás tesztként is használták Ha hibátlanul lefutott raja egy Linux kernel forditás úgy 30-60 perc alatt, akkor az egy megfelelően használható gép volt. :)

Új hozzászólás Aktív témák