Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vmarci21

    tag

    Ha jól látom, akkor ugyanazt a rendszert használja a Volán is mint a BKK. Akkor ezek alapján már csak egy kicsit kell fejleszteni a rendszeren, és már el is érik a Máv-Start színvonalát. (pl. hogy menjen az app vásárlás után offline is, távolsági és helyközi utazásnál kiinduló és érkező állomás beírása alapján való jegyadás, illetve nem ártana kidobni az alap logikát is a kukába, miszerint nem a felhasználó telefonján lévő kódot olvassák le a másodperc tört része alatt egy lézeres olvasóval, hanem a mobilok változó minőségű kamerájával kell másodpercek alatt beolvasni egy kiragasztott QR kódot. - ez utóbbi nem is értem hogyan tűnhetett bárki számára is jó ötletnek. Bár a buszsofőrtől való jegyvásárlásnál gyorsabb, de a BKK-s jegylyukasztásnál már nem biztos. A bérlet felmutatásánál meg biztosan nagyságrendekkel lassabb... )

    [ Szerkesztve ]

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz róland #27 üzenetére

    De valószínűleg csak azért nem kell kódot olvasni mert: a, jelenleg sehol nincs első ajtós felszállás (tehát most éppen a BKK-nál sem kell kódot olvasgatni), b, idejük sem volt kiragasztgatni a kódokat.. De majd ha elmúlik ez a helyzet, akkor szinte biztosra veszem, hogy kint lesznek Volánnál is a kódok...

    Az meg megint nyilvánvalóan a sietség hatása miatt van, hogy KM-re kell jegyet venni, és nem járatra / útvonalra. (attól függően hogy helyjegyes vagy nem helyjegyes a járat.) Ha ez így maradna néhány hónap múlva is, az nagyon durva funkcionalitásbeli hiba lenne..

    2 dologtól félek, amire hatással lehet, hogy ilyen elterjedt lett az állami (vagyis Nemzeti Mobilfizetési) alkalmazás:
    - nehogy állami nyomásra úgy döntsenek, hogy a Máv-Start appját kiváltják ezzel a fapados rendszerrel (pedig OBB-val hasonlítva a Máv-é sem egy nagy csoda, de azért ennél legalább egy nagyságrenddel mindenképpen jobb :D )
    - és nehogy emiatt megtiltsák a BKK számára az e-jegyrendszer megvalósítását (ami mondjuk enélkül is lóg a levegőben... )

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz róland #42 üzenetére

    Szerintem nem kéne egységesített jegyrendszer, semmi baj nincs azzal, hogy egyes cégeknek saját megoldása van. Annyit kéne tenni, hogy egy egységes API-t kötelezően felhúzatni az ilyen rendszerek közé, és ingyenesen, bárki számára (megfelelő ellenőrzés után) elérhetővé tenni annak használatát.
    Ezzel biztosítva lenne, hogy az utas egyetlen, általa választott alkalmazásból vegyen meg minden jegyet, viszont mégsem lenne monopol helyzetben sem a jegyrendszer, sem a vásárlási alkalmazás, így jegyrendszerben a cégek, míg vásárlási felületekben pedig a fejlesztő cégek között lehetne egy verseny, hogy ki tudja jobban megcsinálni, így hosszú távon is generálva a fejlődést.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

Új hozzászólás Aktív témák