Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #24737024 #23 üzenetére

    Azért ne felejtsd el, hogy középiskolás szintű informatika oktatsához nem kell olyan pengének lenni infóból, hogy amúgy a tudásod alapján két kézzel kapna utánad az ipar.

    A jó tanár nem egyenlő azzal, hogy nagy a tudása. Legalább olyan fontos a pedagógiai készség, hogy menniyre tudja motiválni a gyereket, mennyire tudja megértetni magát, érthetően magyarázni, mennyire tudja megszerettetni a tárgyat.

    Az én fejemben egy jó informatika tanár olyan figura, aki remek pedagógus, a fenti kvalitásokkal rendelkezik, de a szaktudása egy "stabil közepes" (bármit is jelentsen ez :) ), és inkább generalista mintsem specialista (az ipar ugyebár inkább a specialistákat szereti eleve). Kémiatanárnak sem kell kenni-vágni a szerves szintéziseket meg mondjuk a kromatogárfiás analitikai módszereket. Az alapokat kell jól tudnia az oktatáshoz.

    Ettől függetlenül persze a probléma, amit írsz, fennáll ezt nem vitatom. Nemcsak ott, itt is. Érdekes, lehet ez is amolyan klasszikus tévhit, mint sok "bezzeg nyugaton" dolog, de nekem tényleg az az érzésem azok alapján amit hallok/olvasok, hogy a posztszocialista országok már-már notóriusan elhanyagolják az oktatást. Kurvára nehéz felismerni, hogy egy országnak, főleg az olyannak, aminek nincsenek nagy természeti kincsei vagy turisztikai erősségei, a szakképzett munkaerő jelenti a legnagyobb erőforrást. Ahhoz meg triviális, hogy a jó oktatáson keresztül vezet az út.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Új hozzászólás Aktív témák