Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz Z0mbi #4 üzenetére

    Tippre a dolby true hd és a dts master audio miatt, ami eddig nem volt szokás ilyen áron. Más kérdés, hogy a 7.4kg-os önsúly és a felhasznált anyagok minősége miatt valszeg egy ezer éves, 30eFt-ért kapható sony str-db830qs is körberöhögi a hangminőségről van szó, hiába a nincs lossless codec. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz erdoke #35 üzenetére

    Kérj bajnokpityutól egy demót. Én sem hittem, de rohadjon meg a kábelipar, elég durva különbség van két tápkábel között is. Nem kell ezoterikus dolgokra gondolni, simán lehet hallani, hogy a frekvenciamenet változik és kevésbé lesz éles a hegedű hangja vagy éppen jóval nagyobbat üt a dob. Mondjuk itthon a saját rendszeremen én sem hallok érdemi változást, pedig eredetileg újonnan ezek sem voltak filléresek (msrp 7000$ , de ugye tíz éve egy hármas golf volt az álmom és mostanra összejött :DD). Ellenben ezeknél is már durván kijön pl. az interconnect-ek vagy hangfalkábelek csereberéje.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Gabesz84 #54 üzenetére

    A dög biztos nem itt van elföldelve, pl. most azzal szórakozok hogy össze van kötve spdif-en és hdmi-n is a htpc és az avr és elég máshogy szól, pedig bithiba egyiken sincs. (Hdmi-n splitterrel levéve spdif-re és úgy rögzítve, spdif-en meg megnéztem digit rögzítéssel.) Tényleg jó lenne egyszer rájönni hogy miért van akkor a difi, azt hiszem gazdag lennék. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz krx21 #62 üzenetére

    Valemelyik hifis oldalon volt egy remek írás erről talán éppen pont Onkyo avr-ek kapcsán. Gyakorlatilag azt a szerencsétlen trafót már nem tudják hová miniatürizálni. Meg a korábban említett tisztességes középkategóriás str-db830 teli volt nichicon audio grade kondikkal (talán nem is volt más), ma meg az kínai vacakok (szó szerint) vannak a 600.000-es csúcs sony-ban is. Persze ez utóbbi ennek ellenére jobban szól, de nagy tételben nem fogadnék rá, hogy tíz év múlva az akkor húsz éves str-db830-at vagy a da5800-at kell-e újra kondizni. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz jocomen #68 üzenetére

    Sima 2 csatornáls lpcm-t küldök át spdif-en és hdmi-n, ez utóbbiról deembedder veszi le újra spdifre, majd mindkét adatot rögzítem a gép spdif in-jén. Ugyanúgy bithelyesen átmegy rajta ugyanaz az anyag, a difi tehát nem itt van. Amire én tudok gondolni, a timing és az hogy nincs buffer audio esetén. Ezek pedig megjelennek valahol a feldolgozásnál később, hogy hol arról lövésem sincs. Nálam nem olyan durva difi, mint pityunál volt, de simán lehet hallani még a család idősebb része is észreveszi egyből, de csak már a mostani focal-okon. A korábbi olcsóbb hangfalaknál ez nem jött ki.

    Érdekes egyébként, mert pl. minidisc lemezeknél is elég durva difi volt anno (sima sony és sony es lemez közötti különbséget egy olcsóbb rendszeren is hallotta az ember), ott viszont ugyanezt a tesztet megcsinálva látni lehetett, hogy nem ugyanazt rögzíti az md deck az es és a sima lemezre.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz GP-Sz #75 üzenetére

    Ilyet tud sok számítógépes lejátszó progi (memory playback vagy hasonló néven) és hallani a különbséget. Viszont jó kérdés, hogy fogadó oldalon miért nincs buffer, ez ma már elvileg filléres lenne, de csak néhány high-end cuccban van benne (pl. totaldac). Valszeg a megoldás az, hogy az elektronikai cuccok ma azért filléresek mert milliós darabszámban készülnek, így a fejlesztési költség el tud terülni, még egy totaldac-nél ez meg beépül az 50-100€-s francia mérnökórával az árba és már ott is vagyunk egy 20.000€-s dac-nál. Ellenben a náluk használt fpga pl. 50€, ami már megengedhetetlen költség lenne egy 1000€-s avr-ben is (amikor még a trafóért sem fizetnek fele ennyit sem).

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Yoshida #80 üzenetére

    Olvasni kéne. :U Fentebb írtam, hogy hiába bitperfect az átvitel spdif és hdmi kábel eseten és lpcm hangnál nálam egyértelmű különbség van hangban, amit bárki hall. És itt filléres kábel mindkettő, ami viszont logikusan tökéletes, mert az jön ki belőle bitre ami bement. De ha esetleg továbbra sem hiszed, a házimozi vagy hifi topikban biztosan találsz olyan vállalkozó szellemű és drága idejét erre feláldozó fórumozót, aki prezentálja neked, hogy ilyen difi van pl. két usb kábel között. Én sem hittem, mert eddig teljesen mást tapasztaltam és mérnöki józan észnek is ellenmond, hogy lehet difi, de elmentem meghallgattam, beláttam hogy ez ilyen, csak a fene sem érti miért.;)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz jocomen #89 üzenetére

    Értsd már meg, hogy nem a bithelyesség a kérdéses. Amit letöltesz az ugyan az bitre mindenkinél, mert van hibajavítás, ha mégis sérülne. Ellenben hdmi-t kivéve nincs hibajavítás (illetve hw layer szinten van, dd coded-nél pl. van), de mint fentebb írtam, nem itt van Rex elhantolva, mert bithelyes átvitelnél is van különbség, ami egy 70 éves is hall...

    De gondolom azt még te is el tudod képzelni, hogy ugyanez a bithalmaz teljesen máshogy szól egy Sokol rádión, mint mondjuk egy milliós rotel/b&w pároson.:U Bár itt nyilván nem a digit átvitel miatt van a különbség.

    Egyébként meg mint írtam, nem hitetlenkedni kell, goto hifi topik és lesz olyan jó fej fórumozó aki rászánja az idejét és megmutatja, hogy egy jobb rendszeren a bithelyesség ellenére simán hallod a digit kábelek közötti különbséget is....

    erdoke: A nagyobb színpad, stb.-re van egy tök egyszerű kísérlet: fogod az erősítőd service manual-ját és a két első csatornára a biast belövöd egyenlőre. Ekkor tökéletes lesz a tér. Másodszorra az egyiket az engedett minimum-ra leveszed, még a másikat az engedett maximumra tekered. Ekkor szétesik az egész, pedig az erősítő érdemi karakterisztikáján nem változtattál és mégis hatalmas különbség van a zenében amit egy olcsó hifin is hallasz. ;)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz GP-Sz #94 üzenetére

    A kérdés, hogy miért nincs "jó" DAC. A fenti totaldac ugye bufferel (meg csinál kisezer mást is) egyedi programozott fpga-val mert nincs ilyen ic és csak olyan review találni róla, hogy "a vala készült legjobb dac" és "az utolsó dac-od ami valaha lesz", stb. Mindezt röpke 2.500.000Ft-ért, a srác pedig postázza, 10 napig hallgathatod és ha nem tetszik küldheted vissza, de a review-k alapján ilyen nem volt még. Ehhez képest egy akár 500.000Ft-os kábel már nem is drága.

    Megint visszautalva a fentire, a gond valszeg az lesz, hogy a high-end audio ipar kicsi és asic-be neked nem fog egy gyártó sem egy ilyet kifejleszteni ha évi 1000-2000db megy el belőle, mert ha 100$ a chip, az nem 1000$-os eszközbe kerül, hanem 10000$-osba, arra meg ennyi vevő van. A legtöbb embernek bőven jó a legdrágább (pár 10 dolláros) ic is, mert nem az lesz a szűk keresztmetszet vagy simán nem is érdekli.

    Pl. nálam egy teljesen digitális ta-e9000es az egyik pre (van mellette egy analóg ta-p9000es is, teljesen más a hangjuk egyébként előerősítőként is, de ez most nem oszt nem szoroz ide) és abban egy Analog Devices programozható SHARC DSP. Ez egy 2000$-os (1989-ben!) proci, ami minden egyes firmware frissítéssel sokat javult, főleg sima stereo-ban. Ugyanakkor hatalmas bukta volt a Sony-nak anyagilag és többé nem csinált szeparált rendszert, illetve a procit is csak még egy integrált erősítőjébe rakta bele, mert nem mért bele többé az árba, pedig egy egy sima 20-30$-os DSP, ami már a sony szerint arányában többé nem befolyásolta érdembe a hangját a következő 2000$-os erősítőinek, így hát ott használt már kész dsp-ket amik ehhez képest olcsóbbak voltak. A ta-e9000es/ta-n9000es párost talán valami öt évig forgalmazta a sony mint felső kategóriás erősítőjét, a végén már az eredeti árának ötödéért. Ma meg az EISA díjjas, 3000$-os csúcs sony-ban is csak kész dsp-ket találsz filléres taiwan-i kondikkal, mert ez fér bele már csak tömegtermelés szintjén is.

    jocomen: Ahogy erdoke is mondja, itt nem a tömörítés/reprezentálás számít (legyen az dd vagy akár lpcm), a jel bitre ugyanaz mindkét átviteli csatornán (spdif/hdmi) ettől függetlenül. Értsd: lejátszok egy számot, miközben spdif-en felveszem (egyszer spdif kimeneten megy a jel, egyszer pedig hdmi-n, amiből egy sima deembedder leveszi spdif-re újra a jelet) és bitre ugyanazt kapom. Ellenben hangban más a hdmi és az spdif. Tehát bitre megegyeznek, ami alapján az ember azt gondolná logikusan, hogy ugyanúgy kéne szólniuk, de nem ez történik.

    Logikád követve a hw-ben sem lehet hiba a fogadó oldalon, hiszen sima lpcm jel megy át digit formában. Kétlem, hogy beleraktak volna egy "legyen bithiba spdif-en" áramkört a prociba.:) De tényeg goto hifi topic és kérj demo-t, egészen biztos vagyok benne hogy egy drágább rendszernél hallani fogod te is a difit, ugyanis az elég nagy is tud lenni két kábel között. ;)

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz tecsu #102 üzenetére

    Ne szenvedjetek már itt, kérjetek demót és hallani fogjátok, nem tudom mit nehéz ezen megérteni. :O

    Btw, a jitter függ a kábeltől is, mivel a jel torzul. TI lvds doksijaiban rendszeresen voltak kábeles tesztek jitter kapcsán. HDMI esetén pl. a spdif-fel ellentétben a megengedett maximális eltérés az eye-ben rögzített, ez az egyik dolog amit pl. a hdmi kábelnek tudnia kell hogy egyáltalán hdmi kábelnek hívhassák. Spdif-hez képest ez pl. kifejezett előrelépés technikailag.

    Balos89: Angolt találsz a honlapjukon.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz GP-Sz #114 üzenetére

    Ha lenne magyarázat, már valaki szénné kereste volna magát rajta.:) Vagy ott az erősítők hangja. Van két szinte tökéletes erősítőd, azonos thd-val és 0.1dB-en belüli átviteli különbséggel 20-20khz-en és mégis teljesen más hangjuk van.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Piftuka #121 üzenetére

    Észreveszi simán, mivel nem nüanszokról van szó. 3-4dB-el kiemelést/csillapítást hallasz kábeltől függően, ha már ilyen szintű a rendszered. Nem szívesen csinálok magamból hülyét (azért csak sikerül néha :) ) és én sem hittem, hogy van érdemi difi (miért is lenne, hiszen ugyanaz megy át digitálisan. lásd fentebb a méréseimet), ellenben ez lett a vége.

    Amit meg írsz az mindennel így van. Az elején nagy a javulás, aztán idővel egyre kisebb. De hogy az általad említett árak mennyire nem extrémek: pl. a 9000ES párosom DTS core anyagoknál nagyjából úgy szól, mint a mostani 600.000eFt-os 5700ES (kalibráció nélkül picit jobban, azzal ez utóbbi a nyerő). A két erősítő között difi mindenesetre a 20 éves DIY hangfalaimon is simán kijön, semmi extrémre nem kell gondolni. Ha én most szeretnék csak kiépítési minőségében(réz bevonat, csak Nichicon és Elna audio grade kondik, túlméretes trafók (15kg), stb.) a 9000ES-hoz hasonló AVR-t akkor ennek kb. megfelel, a Marantz AV8801-MM8077 páros csekély 1.500.000Ft-ért. Hopsz, mégsem, mert nem csak minőségi kondik vannak és hát a proci kivitele is bizony jóval szerényebb anyagminőségben. És ezek tömegtermelt, költségre optimalizált és nem 10x-es haszonnal eladott dolgok. És így el is jutottunk oda, hogy marad a manufakturális gyártás, ha szeretnél valami "igényeset", ahol mondjuk már a ház maga olyan szintű és merevségű amilyennek lennie kell(ene).* Az meg drága. Amit 15 éve a Sony tudott sorozatban gyártani 4-5000$-os áron, az mára ennek 10x-ese lenne és 15 éve sem kapkodták ezeket. Nem véletlenül pusztult ki szinten minden japán tömeggyártónál az igazi (árban) high-end rész. Egy Sony 1-es sorozat ma elképzelhetetlen lenne, mert már a házhoz használt alutömb annyiba kerül szinte ma, mint anno az összes cucc bele...

    * Takashi Kanai-jal (Sony erősítőtervező főmérnöke, szóval nem ezotéria miatt találta ki/használja a drága rézbevonatot, meg az FB vázat) találsz a neten egy interjút, hogy milyen hatása van a háznak az előállított hangra és hogy milyen szenvedés már vagy 10 éve, hogy a régi jól bevált technikákat költségvonzat miatt nem lehet használni és hogy pl. a trafó rezgésmentes elhelyezésével milyen gondjai vannak szerinte annak mechanikus rezgése(!) befolyásolja a kiadott hangot. Pl. az új hi-rez szériánál el is dobták az egészet, és újra vastag alu házat használnak, mert két csatornánál még belefér 2000$-ba. És még mondják, hogy a tömegtermelés nem olcsósít. :D

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák