Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lvb

    aktív tag

    válasz nikilauda #25 üzenetére

    Remélem sikerül. Ha a töltést nem tudja valaki otthon megoldani, akkor nem éri meg neki a villanyautó. Amúgy a 60kWh is kevés ahhoz, hogy rendes sebességgel eljuss valahová még egy ilyen kis országban is, mint Mo. Nekem nem kellene nagy távolságra, ha kimozdulunk hétvégén itthonról, az odaút 140-200km között változik (plusz helyben olyan 70-100km), de nem indulnék el ekkora útra sem, még 60kWh-val se. Mert azért ahhoz hosszú, hogy ne autópálya tempót menjek, és ha megérkezem, akkor meg nem mondhatom, sziasztok, megjöttem, tegyük fel tölteni az autómat.

    @Noukoum. Nincs gondom a matekkal. Nem aggódom a hatótáv miatt. Nem Teslám van. Fenntartom, hogy nem éri meg elmenni elektromossal az aglóból (Még Teslával sem). Lehetséges, de nem érdemes. Ha elolvastad, azt amit írtam, akkor tudod, hogy szerintem aglóba tökéletes a villanyautó, ha tudod otthon tölteni. Ha nem, akkor nem éri meg. Akkor se, ha a parkolódban van 2 töltő. A matekba számold bele az idődet is. Ha nem tudod otthon tölteni, amikor beállsz a garázsba, akkor simán számolj rá napi 5000 Ft.-t az elpazarolt szabadidődre, amit a töltögetéssel töltesz el, mert nekem a töltés nem hobbi. (ugyanígy számolj rá 2500-at 1 tankolásra is)

  • Noukoum

    veterán

    válasz nikilauda #23 üzenetére

    Nyilván hiszen az az autó egyáltalán nem nagy távokra való, ma már kifejezetten városi felhasználásra gyártott autók nagyobb hatótávval érkeznek. Viszont "második autónak" kiváló választás. Jól mutatja a fejlődést hogy picit több mint fél évtized alatt az ~ugyanekkora id4 már majdnem 4-szer ennyi hatótávval rendelkezik.
    Előrelátás az tényleg így van, bár a hétköznapokban nem igazán. Inkább azoknak akik nem tudnak fix helyen tölteni. Hosszabb utakon a töltést és a megállókat meg kell tervezni, de ezt belsőégésűvel is adott.

    Erwinke: Na ez az amire senki ne alapozzon, a nulla az nulla. Az hogy az autók egy része tovább is elmegy valameddig azt mindenki használja, próbálja saját felelősségre. Akinek megér egy esetleges szívást az ezzel való szórakozás annak bátran ajánlom. A töltési veszteséget nem ismerjük, de nem lepődnék meg ha 5% körül lenne. Én pl. azt sem tudom hogy bruttó vagy nettó a 4kWh. A fogyasztás pedig nyilván a nagy suvmánia miatt elég sok autó fogyaszt akár +20Kwh átlagot. Azért szerencsére vannak még autók kellemesebb fogyasztással, de feltézelezem ha vésztöltő kell akkor nem berlinig akarsz vele elmenni hanem egy legközelebbi töltőig konnektorig. :)

    lvb: értem hogy neked ez a véleményed de azért néha nem ártana azt valamivel alátámasztani. És nem, ha jól csinálod nem kell időt pazarolnod a mindennapi töltésre. Akkor tölt az autó amikor parkol, bevásárlóközpont előtt, plázaparkolóban, szülöknél, barátnál, munkahelyen, bárhol. Város közepén egy nyilvánostöltő szintén remek, hiszen miközben intézed a teendőket tölt az autó. Ez nyilván szervezést igényel, de ez csak akkor ha nem tudod otthon a kertben garázsban tölteni. Akiknek jelenleg még mindig az van hogy ne nagyon vegyenek tisztán elektromos autót vagy legalábbis nagyon gondolják át. Szóval hagyjuk az ilyen 5000 meg 2500 forintokat mert nincs sok értelme

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák