Új hozzászólás Aktív témák
-
<Lacy85>
addikt
Átlagembernek átlag felhasználásra szerintem teljesen mindegy lesz, hogy benzines, vagy elektromos autó, de azért a Giulia Quadrifoglio, vagy Nissan GT-R kaliberű autók kár lenne, ha eltűnnének.
Ezt az élményt soha nem fogja visszaadni egy e-autó.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
Ez az egész Tesla sztori nekem valahogy így fest:
Elkezdték tolni ezerrel, elég életképesnek is tűnik. Aztán beszálltak a nagy autó gyártók és "Jól van Musk, ügyike voltál, de most már bízd a nagyokra."
Legalábbis valami ilyesmi fogalmazódott meg bennem pl. néhány Taycan teszt megnézése után.
Ahogy mondták is az egyikben: A Tesla Model S ehhez képest egy szekér.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
Pontosan. Ezek csak fantázianevek. Az autopilot viszont egy nagyon is félrevezető funkció.
Viszonylag kevés balesetet okoz ha kiderül, hogy nem a marsról hozták a festéket.
A mosópor sem követelt még halálos áldozatot csak azért, mert nem volt intelligens.
Nem is értem ezeket a hasonlatokat. -
<Lacy85>
addikt
“Amúgy is unalmas ez a magas vételár hiszti 450forintos üzemanyagár mellett, jó hogy nem már pénzt termeljen a villanyautó a tulajnak..”
Azért kíváncsi lennék, mikor hozza vissza azt a 7-10 milliót “tankolásban”, amennyivel drágább.
A Model 3-nak van olyan igényes belseje, mint anno egy 3 milliós Suzuki-nak. Bár lehet, hogy ez sértő volt a Suzuki-ra nézve.
Csak a Model 3 karcolja a 20 millát és olyan, mintha egy szekérben ülnél.
Egy elég jól felszerelt Mazda 6 meg kb. 11-12 milla. A Mazda 3 még ennél is olcsóbb. Mindegyik igényesebb és ~fele annyiba kerülnek.
Szóval jöhet a számológép, hogy mikortól vagy pluszban a villannyal. Szerintem kétszer kirohad alólad az autó. -
<Lacy85>
addikt
válasz Tigerclaw #268 üzenetére
Ami elérhetőbb áron van (Nissan Leaf, stb.), az valóban max. városban mászkálós bevásárlókocsi. A WLTP hatótáv sem éri el a 300km-t sem. Nagymama tempóban talán a 200 megvan. Nyáron, ideális körülmények között. Közel 8 millióért.
Egyik videóban mondta a Model 3 tulaj, hogy ez az első e-autó, amivel pályán 100km/óra felett mer menni, mert nem merül le pillanatok alatt, ha mondjuk tartod a 120-130-at.
De ez meg már nagyon nem a Leaf árkategóriája.
Biztos megvan a zöld feeling varázsa, de ha még egy közel 20 millás autónál is azt kell lesni, hogy nehogy 120-130km/óra fölé menj egy kicsit hosszabb úton, mert félő, hogy nem érsz oda... -
<Lacy85>
addikt
Egyrészt az MX-30 alapára több, mint 10 milla (Szerk.: Ok, itt is az van, csak a kedvezményes ár 7 milla. Átsiklottam felette.) . De ha ettől még el is tekintünk, gyári adatok szerint 35kWh akksi, 19kWh fogyasztás. Gondolom ez is nagymama tempóban mérve.
Egyszerűen nincs értelmezhető hatótáv ebben az árkategóriában.
Ez is a tipikus “elmegyek vele a boltba” autó.
Szüleim 100km-re laknak. Töltés nélkül nem fordulnék meg. Nyaralást már hagyjuk is.
Amit használni is lehet, mind 15-nél kezdődik.
Egy új benzinest már 7 körül megkapsz.
Szóval továbbra is fele annyiból megkapsz egy sokkal jobban használható autót.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
Szuper. Közel 10 milláért elmegy 200km-t.
Gondolom mindezt klímával / légkondival, meg 130-as autópálya tempóval is tudja.
Ha igen, akkor a fele már épp megvan annak, ahonnan komolyan lehetne venni az e-autókat.Igen, ott az E-Niro Long Range, csak az a gond, hogy ennél már megint a 15 millát karcoljuk....
[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
Amint elérünk arra a szintre, hogy egy alap e-autóval is meg tudsz tenni egy töltéssel 4-500km-t bármilyen körülmények között, onnantól beszélhetünk róla, mint életképes alternatíva.
Én is gondolkodtam rajta, de jelen állapotukban túl nagy a kompromisszum.
De legalább még drágábbak is. -
<Lacy85>
addikt
Akinek megfelel a 200km hatótáv, az használja egészséggel.
Csak meg ne lepődjön, ha mondjuk télen valami miatt hosszabb útra kell menni és autópálya tempó mellett óránként állhat meg tölteni.”végre levenni és a nagyívű kijelentések (feleannyiba kerül a benzines) helyett talán észre lehetne venni,”
Pedig ha egy normális hatótávval rendelkező elektromost akarsz venni, amivel nem csak boltba lehet járni a nagyival, akkor 14-15 millát ott kell hagynod alsó hangon is.
Ennek pont a feléből vehetsz egy tök jó benzinest.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
Senki nem mondta, hogy egy bizonyos rétegnek nem felel meg a mostani hatótáv. Sokan tényleg arra használják, hogy hétvégén elmennek bevásárolni, aztán ennyi. Nekik a 20km hatótáv is bőven sok lenne.
De azért szerintem 10 millió környékén az sem science fiction kategóriába tartozó igény, hogy mondjuk egy Pest, vagy Siófok utat meg tudjak tenni töltögetés nélkül. Mindkettő kb. 170km tőlünk.
Ha nem nyugdíjas tempóban mész, a legtöbb “olcsó” e-autónak már az odaút is kihívás lenne. -
<Lacy85>
addikt
Mondjuk felesleges ezen vitázni, mert ahogy fejlődnek, egyre jobbak a hatótávok. És folyamatosan javulni fog.
Szóval még néhány év és a magamfajták ingerküszöbét is átlépik.
Maga a technológia rohadt jó, csak még kicsit gyerekcipőben jár.
De a jó hír, hogy van már számomra is megfelelő e-autó.
A Model S Plaid+-nak 860km a WLTP távja.
Csak nem igazán van rá ~50 millám.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
“Biztos van olyan akinek "nem kell" (?) az 500km ez hihető is mondjuk, de ha nem 1 kifejezett (jelenleg még szűk) réteget nézünk (azaz akik tudják tölteni otthon nyugiban és van pénzük is) hanem az átlagot, akkor felmerül 1-2 gond még jelenleg...”
Mondjuk itt én sem értettem a “szemellenzős” jelzőt.
Miért gond az, ha valaki nem akar olyan autót venni, aminél agyalni kell merre menjek, mert lehet, hogy lemerül útközben?
Csak azért, mert egy fillért nem adnék 200km hatótávért, még nem vagyok szemellenzős. Csak nincs kedvem visszafelé fejlődni.
Élettartamnak is jót tesz, ha ritkábban kell tölteni, meg kényelmesebb is.
Akinek ez megfelel, meg e-autót akar, az eddig is meg tudta venni, meg ezután is meg fogja tudni.
Elnézve, hogy EU szinten 5% az e-autók aránya, nem hiszem, hogy egyedül vagyok ezzel a véleménnyel.
Az oké, hogy (most még) olcsóbb az utazás, mint benzinessel, de azért az sem ártana, ha hatótávban sem lenne ekkora visszalépés. -
<Lacy85>
addikt
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
A telefonos hasonlat telitalálat. Átlagban én sem merítek 50%-nál többet 24 óra alatt a telón, de vannak olyan napok is, amikor tök jó, hogy ennyi tartalék van még benne. Autónál valami hasonló a helyzet.
Lehet, hogy az esetek nagy részében ~50km-t megyek naponta, de van olyan is, hogy “menjünk már el XY helyre, ami X száz km”.
Kicsit sem cseszné fel az agyam, ha ~2 óránként túrhatnám a netet, hogy hol van a közelben töltőállomás. -
<Lacy85>
addikt
válasz 7Heads Drago #366 üzenetére
Nem lesz ez rossz, csak még kell neki pár év. A hatótáv folyamatosan nő, ahogy a töltési sebesség is. Mondjuk ezzel párhuzamosan drágul is a töltés, szóval...
Új hozzászólás Aktív témák
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Elektromosan állítható ülő/álló asztal
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Új Dobozos HP Laptop 14s "Kis Gamer" Laptop -40% 14" i5-1135G7 8GB 1TB SSD FHD IPS Intel Iris Xe
- XBOX Series X + Starfield controller + Jótállás + 4 db játék
- Acqua di Giò Profondo Parfum Acqua di Giò Pour Homme EDT
- Dell Precision 3561 15.6 FHD IPS/i7-11850H/32GB/512GB/Nvidia Quadro T600 workstation
- HP ProDesk 600 G3 SFF
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest