Új hozzászólás Aktív témák
-
Juhaszatti
addikt
válasz El Diabl0 #115 üzenetére
"Vagy majd megy a szeméttelepre azt szétrohasztják a bolygót?"
Most sem a szeméttelepre mennek az elhasznált akkuk, gyanítom hogy 10 év múlva sem ez lesz a gyakorlat.
Egyébként meg egy mondjuk felére csökkent kapacitású akku, autózásra már lehet hogy kényelmetlen, de attól még másra tökéletesen használható. 10 év múlva ha kikerül az autóból, jó szolgálatot tehet még a napelemmel felszerelt házak rossz időben való, vagy esti áramellátásában.
Ha pedig újabb évek múlva már erre sem használható, jöhet az újrahasznosítás. Ami már most is egyre nagyobb mértékben megoldható, 10-15 év múlva mire a mostani akkuk esetleg kimúlnak, pedig valószínűleg még nagyobb mértékű lesz.Szerk.: Közben GreenGoblin is leírta ezt
[ Szerkesztve ]
-
Juhaszatti
addikt
válasz alkatraz3000 #161 üzenetére
Az emberek többsége nem ilyen. A legtöbb embernek a vezetés teher, egy szükséges rossz, főleg a városi dugókkal, araszolással (ahova egyébként a cikk témáját adó autók szánva vannak).
-
Juhaszatti
addikt
válasz #06658560 #226 üzenetére
"Tapasztalatom az, hogy az emberek a benzineseknél is reklamálnak, ha nincs meg z 500km hatótáv, hogy hetente egyszer kelljen a tankolással foglalkozni."
A nagy átlag napi 25km-nél nem nagyon megy többet, még akkor sem ha a külvárosból jár be dolgozni, vagy beiktatja a bevásárlást, óvodát, stb. Egy ténylegesen 300km hatótávú elektromos autót is bőven elég lenne heti 1x tölteni.
Persze ha kell hosszabb útra is, akkor ez már nem áll.
-
Juhaszatti
addikt
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
Ha maradunk a telefonos példánál, akkor az úgy néz ki hogy az SE normál használat mellett elmegy 5-6 napot, a Pro Max pedig a dupláját.
Akkor veszel "Pro Maxot", ha az az 5-6 napos töltési ciklus nem elég.Az átlag nem megy napi 25-30km-nél többet, akkor sem ha nem csak dolgozni jár, hanem beiktatja a bevásárlást, óvodát, stb is. Az általad példának hozott 208-as pl városban, klímával is hoz legalább 200km-t (a gyári adat 340km de nyilván nem ennyi valós körülmények között). Vagyis 5 napnál előbb nem nagyon kell tölteni.
Persze biztosan előfordulnak olyan helyzetek, hogy ennél többet akar menni az ember, akkor ez az 5 napos ciklus lecsökken.
De évi néhány alkalomért nem fog az ember "Pro Maxot" venni, ha annak magasabb a fogyasztása, drágább a fenntartása, és a napi használatban semmi szükség rá.
Persze aki többet megy mint az átlag, annak a nagyobb való.[ Szerkesztve ]
-
Juhaszatti
addikt
válasz GreenGoblin #326 üzenetére
Az 5-6 napot én írtam. Az SE - kis elektromos autó párhuzamot meg te írtad, márpedig az általad felhozott kis elektromos autók töltési ciklusa átlagos felhasználás mellett ennyi (nem az SE megy el ennyit, de ugye ez a te hasonlatod).
Ezért fals már a telefonos példa is..[ Szerkesztve ]
-
Juhaszatti
addikt
Persze, mérlegelni kell hogy tudod-e otthon tölteni, ez mindenképp szempont.
A fentebb példának hozott Peugeot fél óra alatt 80%-on van (80% felett lassul a töltés), és nyilván nem 0-ról indítja az ember a töltést, szóval a heti bevásárlás alatt bőven megvan. Persze ez átalakítja a szokásokat is annak aki nem tudja otthon tölteni. Nem külön program lesz a tankolás, hanem összeköti az ember mással. Bolt, munka, mozi, akármi..
Ha több e-autó lesz, akkor több oszlop is lesz. Benzinkút sem volt eleinte minden 2. sarkon. Ráadásul oszlopból jóval több is telepíthető, a kisebb helyigénye miatt.Jelenleg egyébként nem hiszem hogy vennék e-autót, akkor sem ha megtehetném. Se kicsit, se nagyot, kell idő míg számomra kényelmesre kiforrja magát az infrastruktúra.
Csak azt kérdőjeleztem meg, hogy a kicsi e-autóknak nincs létjogosultsága a nagyobbakkal szemben.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Parfüm topik
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Nők, nőügyek (18+)
- iPhone-t használók OFF topikja
- Fotók, videók mobillal
- GoPro Topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen