Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz tboldi #198 üzenetére

    "...nagyobb hasmagasság meg könnyebb ki-beszállás..."

    Nyugdíjas autót nem veszek!

    Az SUV városban évente 1-2 havazós napon előnyös. Ezért nem veszek. A városon kívül nem helyettesíti a valódi offroad járműveket.

    De legalább parkolni is körülményesebb velük. Nincs az a parkolás támogató rendszer, amelyik beparkolna olyan helyre, amibe fizikailag nem fér be a jármű.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bul07 #239 üzenetére

    Kicsit kiemelem, mert van egy tévhit a következő logikában.

    "SUV ellenérvénél a súly kérdése kapufa mert akkor minden elektromos autó is mehet SUV kategóriába súly tekintettébe"

    Korántsem.

    A SUV esetében fékezéskor a mozgási energia hatalmas részét a fékekkel kell elemésztetni.
    Kisebb részben a motorfék dolgozik. De a lassításkor feleslegessé váló mozgási energia teljes egészében elveszik .
    Az elektromos autók lassításkor elektromos árammá alakítják vissza a mozgási energiát. A lassítás során egy rekuperációs folyamatban visszatöltődik az akkumulátorba a mozgási energia jelentős része. Ez újra felhasználható lesz a következő gyorsításhoz.

    Nagyvárosi forgalomban/dugóban egekbe szökik a belsőégésű motorok fogyasztása. Az automatikus stop-start rendszer is hamar lekapcsolja önmagát az akku kímélése okán. Magyarul álló helyzetben is fogyaszt a motor.

    Az elektromos járművek fogyasztása is emelkedni fog, nem 100%-s hatásfokú a visszatáplálás. De korántsem akkora mértékben, mint a hagyományos társaiké.

    Ha az SUV hibrid meghajtású némileg javul a helyzet. De sokkal kevesebb energiát lehet visszatáplálni.
    Vannak a kamu (kedvezmény orientált) hibridek. Gyakorlatilag kondenzátor módjára működnek.
    Ford Fiestákkal próbáltuk ki. Fogyasztáscsökkenés nem volt a nem hibrid fiestákhoz képest. Kinyomott kuplung mellett nincs visszatöltés. Eléggé odafigyelős a vezetés, hogy a következő gyorsításhoz igénybe lehessen venni az elektromos rásegítést.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #269 üzenetére

    "...a kamion fülke mellett NEM SZABAD haladni, mert holttérben vagy...."

    Ebben az a tragédia, hogy a sávfoglaltság figyelő rendszerek már használatban vannak, de nem kötelező az utólagos beépítés. A városi forgalomban, útkereszteződésben, tehergépjárművel kanyarodás közben úgy lehet halálra vasalni a kerékpárost, hogy a jármű vezetőjének esélye sincs látni a kerékpárost.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz philoxenia #321 üzenetére

    "Ha hátulról mész egy kamionnak, a kicsi összetörik, a nagy meg bemegy a pót alá."

    A kicsi is bemegy a pót alá. Korábban dolgoztam a volánnál. A telepen volt roncs megőrző részleg.
    Oda hordták össze a balesetes autókat. A Daciát vezető német nő vélhetően elaludt vezetés közben.
    Aláfutott egy teherautónak. A kormány közel szív alakúra deformálódott. A bal első kerék L betűre görbült.
    Borzalmas látvány volt az ami az autóból megmaradt.

    Minél régebbi egy autó, annál kevésbé mentőkörülmény a tömeg. Nincsenek rendes ütközőzónák. A farmotoros autók esetében maga az utastér az ütközőzóna, a motor védelmében.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák