Új hozzászólás Aktív témák
-
"...nagyobb hasmagasság meg könnyebb ki-beszállás..."
Nyugdíjas autót nem veszek!
Az SUV városban évente 1-2 havazós napon előnyös. Ezért nem veszek. A városon kívül nem helyettesíti a valódi offroad járműveket.
De legalább parkolni is körülményesebb velük. Nincs az a parkolás támogató rendszer, amelyik beparkolna olyan helyre, amibe fizikailag nem fér be a jármű.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Kicsit kiemelem, mert van egy tévhit a következő logikában.
"SUV ellenérvénél a súly kérdése kapufa mert akkor minden elektromos autó is mehet SUV kategóriába súly tekintettébe"
Korántsem.
A SUV esetében fékezéskor a mozgási energia hatalmas részét a fékekkel kell elemésztetni.
Kisebb részben a motorfék dolgozik. De a lassításkor feleslegessé váló mozgási energia teljes egészében elveszik .
Az elektromos autók lassításkor elektromos árammá alakítják vissza a mozgási energiát. A lassítás során egy rekuperációs folyamatban visszatöltődik az akkumulátorba a mozgási energia jelentős része. Ez újra felhasználható lesz a következő gyorsításhoz.Nagyvárosi forgalomban/dugóban egekbe szökik a belsőégésű motorok fogyasztása. Az automatikus stop-start rendszer is hamar lekapcsolja önmagát az akku kímélése okán. Magyarul álló helyzetben is fogyaszt a motor.
Az elektromos járművek fogyasztása is emelkedni fog, nem 100%-s hatásfokú a visszatáplálás. De korántsem akkora mértékben, mint a hagyományos társaiké.
Ha az SUV hibrid meghajtású némileg javul a helyzet. De sokkal kevesebb energiát lehet visszatáplálni.
Vannak a kamu (kedvezmény orientált) hibridek. Gyakorlatilag kondenzátor módjára működnek.
Ford Fiestákkal próbáltuk ki. Fogyasztáscsökkenés nem volt a nem hibrid fiestákhoz képest. Kinyomott kuplung mellett nincs visszatöltés. Eléggé odafigyelős a vezetés, hogy a következő gyorsításhoz igénybe lehessen venni az elektromos rásegítést.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"...a kamion fülke mellett NEM SZABAD haladni, mert holttérben vagy...."
Ebben az a tragédia, hogy a sávfoglaltság figyelő rendszerek már használatban vannak, de nem kötelező az utólagos beépítés. A városi forgalomban, útkereszteződésben, tehergépjárművel kanyarodás közben úgy lehet halálra vasalni a kerékpárost, hogy a jármű vezetőjének esélye sincs látni a kerékpárost.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz philoxenia #321 üzenetére
"Ha hátulról mész egy kamionnak, a kicsi összetörik, a nagy meg bemegy a pót alá."
A kicsi is bemegy a pót alá. Korábban dolgoztam a volánnál. A telepen volt roncs megőrző részleg.
Oda hordták össze a balesetes autókat. A Daciát vezető német nő vélhetően elaludt vezetés közben.
Aláfutott egy teherautónak. A kormány közel szív alakúra deformálódott. A bal első kerék L betűre görbült.
Borzalmas látvány volt az ami az autóból megmaradt.Minél régebbi egy autó, annál kevésbé mentőkörülmény a tömeg. Nincsenek rendes ütközőzónák. A farmotoros autók esetében maga az utastér az ütközőzóna, a motor védelmében.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!