Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Damos

    tag

    válasz janeszgol #31 üzenetére

    Múlt héten vettem WiFi only 64 GB-os iPad 9-et 135 ezer Ft-ért. Gondoltam, hogy ha nagyot gurít az iPad 10, azonnal lecserélem. De ennyiért köszönöm, nem kérem.

    janeszgol Bocs, nem válasz akart lenni.

    [ Szerkesztve ]

  • Essentials

    aktív tag

    válasz janeszgol #31 üzenetére

    Az ilyen cégek elsősorban a globális bevételeket célozva tervezik a portfóliójukat adott időszakra, ás próbálják belőni az ASP szintet adott termékkategóriánál. ( Average selling price ) Sajnos a magyar piac eddig is nagyon pici volt az Apple számára, nem itt dől el a balkánon a cég pénzügyi teljesítése, de nyilván számít ez is. Azonban az új termékstratégia az az iPhone-nál, hogy számoltak a globális forgalom csökkenéssel, mert őket is utól fogja érni, és azt dobta ki a matek hogy ha kevesebbet adnak el ( ami kényszerű, és nem választható opció a gyártó számára ebben a helyzetben ), akkor azon magasabb ASP-t realizálhassank. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a 14-es sorozatot eltescósították annyira, amennyire lehetséges, a Pro modelleket viszont próbálták feltölteni fancy fícsörökkel, és ez mellé a közvéleményt is úgy hangolni, hogy a lehető legtöbb ember azt érezze aki hajlandó telefont venni, hogy a Pro-t kell választania idén. Ehhez megint remek alapanyag az önjáró influencer hadsereg, akik minden felületen azt hangoztatják hogy jajj de nem éri meg a 14, bezzeg a Pro-k a magasabb áron, illetve a tech média főként androidos oldala, akik jókat nevetnek például a változatlan dizájnon, vagy a 60Hz-en hagyott, egyébként abszolút élvonalbeli minőségű kijelzőpanelen. Ha már kevesebbet fognak tudni eladni, akkor az a kevés a Pro modellek megnövekedett részarányával termeljen több hasznot a konyhára, hogy feltolja az ASP-t, és ha darabszámban nem is lesz meg a tavalyi teljesítés, pénzben ez kevésbé legyen látható. Kb ez a stratégia, és ebbe a stratégiába bele van számolva minden, a kelet-európai piacon vélhetően elszenvedendő massziv forgalom csökkenés is.

    Azt gondolom figyelted, hogy amíg például a Google 1:1-ben váltja dollárról euróra a készüléke árát, és ahogy az USA-ban, úgy például a németeknél is 899€ az új Pixel, addig az Apple a 14-es szériánál egy átlag 30%-os GAP-ot hagyott magának, ami részben a dollár erősödésének is köszönhető, de kisebb részben annak is, hogy megemelkedett a készülék előállítási költsége is egy kutatás szerint, és míg ezt az amerikai fogyasztókon nem akarják leverni, például az európaiakon duplán átverik.

    Persze itt is felesleges szemét Apple-t kiáltani, mert míg a Google megteheti hogy így játszik a Pixel árakkal, hiszen ez elsősorban egy technológiai referencia számukra, hogy hol tartanak szoftveresen, egy prezentáció, a bevételeik reklámtevékenységből jönnek, addig az Apple fő bevételi forrása hardver eladás... és ebből az iPhone-okon befolyó összeg konkrétan több mint 50%-át adja a cég bevételeinek, tehát erős függés van az iPhone pénzügyi teljesítésétől. A világ legértékesebb tech vállala, és az egyik legértékesebb tőzsdén jegyzet cége ettől az 1 terméktől függ, ez az egy cucc emelheti őket magasabbra, vagy taszíthatja őket mélyre. Ez őrület! Szóval az iPhone stratégia minden évben nagyon átgondolt kell legyen, ahogy idén is megvan az oka annak, miért ilyenek lettek a 14-ek.

    Bocs a fentebbi elütésekért, túl sokat írok, és túl gyorsan. :DD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák