Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gliskard

    senior tag

    Marketing 5/5

    DE, ami számomra kérdés: miben más a user szempontjából mint bármelyik másik Android telefon gyártó?
    • saját Launcher és UI vagy pont a másik véglet és a prue google? – van mindegyik...
    • egyedi készülék ház? – user-ek nagy része tokban tartja a telefonját...
    • hosszú használhatóság, időtállóság? – 2-3 főverzió + biztonsági frissítést mások is adnak...

    Az utolsó érdekes lehet – ha már Carl Pei az iPhone-hoz hasonlította – de ez erősen szembe megy a profittal. Android gyártóknál a telefon eladási árából kellene fedezni a support erőforrásokat is. Ehhez olyan készülék(ek) kellenek amiknél egy új főverzió vagy csak egy biztonsági frissítés minimális fejlesztői és tesztelői erőforrással korrekt minőségben megoldható – erre én nem nagyon tudok példát.

    Apple esetében az eladott HW mellet a szolgáltatások is termelnek bevételt, ezért is megérni nekik a készülékek hosszú támogatása. Android platformon még a Samsung-nak sem sikerült ezt elérni...


    [szerk] persze az is lehet, hogy szimplán a hype-re építették az egész üzleti tervet és közepesnél kicsit jobb, de árban vesenyképes telefonokra.
    Alacsony költségek mellett, relatív kis darabszámmal is tudnak profitot realizálni a célcsoport pedig az a réteg akik már kiábrándultak a oneplus és más hasonló brand-ekből, de még nem váltanak iphone-ra. Ez akár életképes is lehet, de user szempontból nem egy nagy durranás...

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz Fritz Teufel #44 üzenetére

    🙄 Boritékolható, hogy világmegváltó dolgot nem tudnak kihozni az SW fronton.

    Android telefonok között egyre nehezebb a brand-eknek és azon belül a készülékeknek megkülönböztetni magukat.
    Ha nagyon belenyúlnak a stock android-ba, akkor később nagyobb meló (tehát extra költség) kihozni a biztonsági frissítéseket és az új főverziókat . Saját kamera SW-t fejleszteni szintén extra erőforrás. Launcher-ekből pedig rengeteg van a store-ban.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Timer #54 üzenetére

    Marketing szempontból ez egy viszonylag költséghatékony piacra lépés. Az utca átlag emberét csak brutál költségekkel tudnák elérni, szinte minimális konverzióval. Ráadásul itt a fórumon is látszik, hogy mennyire megosztó ez a brand és a készülék (egyébként pont ez a megosztás amire lehet építeni új brand-ek esetében).
    A meghívásos rendszer – a pletykához hasonló terjedésre épít – és így nagy valószínűséggel megtalálják és el is érik a célcsoportot. Kickstarter bizonyítja, hogy ez effort/impact szempontból egy hatékony megoldás.

    Az egy másik kérdés, hogy a vásárlástól számítva 2-3 hónappal mennyire lesznek elégedettek a vásárlók, illetve 1-1,5 év múlva vennének új készüléket vagy inkább másik brand-et választanak.
    Továbbá ez az értékesítési módszer limitálja az eladható készülékszámot, ezért kérdéses, hogy milyen üzleti terveik vannak a jövőre nézve. Mert ha évente kihoznak egy új telefont és 3 fő verzió támogatást adnak és utána legalább 1 évig biztonsági frissítéseket, akkor gyorsan eljutnak 4-5 telefonhoz amikkel a SW csapatnak kell foglalkozni. Az SW csapatot pedig az aktuális készülékek profitjából tartják el... Láthatóan sem a OnePlus, sem a Xiaomi sem mások nem tudtak erre a problémára jó megoldást találni.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Graphics #63 üzenetére

    "sok éves support, és a piac most pont erre vágyakozna, hogy ne kelljen évente készüléket cserélni, azaz nem kell, de tendencia."

    Sajnos ezt max akkor tudnák hosszabb távon is korrekten megugrani, ha alacsonyan tartanák a model variációkat. Ez viszont ellent mond a profitnak.
    3 főverzió + 1 év biztonsági patch minimum kb 4 év. Ez idő alatt fizetni kell a SW fejlesztő és tesztelő csapatot. A fejlesztő és PM csapat alsóhangon 12-16 fő, ez elég komoly kiadás 4 éven keresztül (+ tesztelők) és ezt valószínűleg nem fogják tudni fedezni az első model eladásából származó profitból. Tehát lesz új model, hogy legyen még bevétel. Minél több model van piacon annál nagyobb SW+tesztelő csapat kellene a korrekt support-hoz, vagy csúszik minden mint a OnePlus-nál.

  • gliskard

    senior tag

    válasz WillButch #73 üzenetére

    Annyira nem... Illetve megfogalmazás és tájékoztatás kérdése.

    Alapvetően csak jogosultságot vásárolsz a készlethez hozzáféréshez. Kickstarter sem sokkal jobb, ott is promo anyag és video alapján lehet dönteni a támogatásról, aztán ha nem tetszik amit kapsz akkor igy jártál.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák