Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz <Adamsky> #39 üzenetére
Munroenak elég nagy szakmai rálátása van, ő már temeti azokat a gyártókat, akik nem térnek át elektromos autók gyártására:
[link]
Régen sokat beszéltek a belsőégésű-elektromos árparitásról, ezt 100 dollár/kWh akkumulátor árhoz kötötték, elvileg a cellaárak már most olcsóbbak, és a komplett pakkok ára sem sokkal haladja meg sokkal - és a legnagyobb gyártók, mint a CATL, LG, Panasonic, BYD további 20-30%-ot fog lefaragni az árból az elkövetkező pár évben. Amennyiben ez igaz, (és miért ne lenne, a Tesla egymaga ennél nagyobb árcsökkentést okozó fejlesztéseket jelentett be), akkor mindenfajta támogatás, törvényi szabályozás nélkül is meg van pecsételve a belsőégésűek sorsa, a kérdés immár csak az, hogy a jelenlegi nagy gyártók megmaradnak-e, vagy feltörekvő újak (mondjuk kínai cégek) töltik-e be a helyüket.
(az, hogy most jóval drágábbak az elektromos autók, az annak köszönhető, hogy most futtatják fel a termelést, ami költséges, és nincs elegendő akkumulátor, amit autókba lehetne pakolni - az akkumulátorgyártás is most fut fel. Tehát a kereslet messze meghaladja a kínálatot, azaz a gyártók magas profittal adhatják az autóikat. Ha kínálat kezdi beérni a keresletet, és a piacon lesz legalább öt nagy cég, akkor kezdenek esni az árak)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen