Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • scarabaeus

    őstag

    válasz bambano #80 üzenetére

    Nekem a "Mi és a számítógép" zenéje ugrik be róluk. :) Korábban "Mi és a computer". Utóbbi abból az évből, amikor először találkoztam számítógéppel, és kb. akkor dőlt el, hogy a programozásnál végleg kikötöttem.
    Ha pedig már retró számítógépes műsorok zenéje, nálunk "Műsoron a számítógép" címmel ment a BBC "The Computer Programme" sorozata a '80-as években (a sorozat alapján kiadott könyv is megvan még), az a Kraftwerk "Computer World"-jével aláfestett baglyos animációval indult. :)

    [ Szerkesztve ]

    Quoth the Raven "Nevermore."

  • scarabaeus

    őstag

    1983. Commodore VC(VIC)-20 a helyi rádióklubban. Azon túl, hogy engem egyből a programozás fogott meg, azért játszottunk is eleget a többiekkel. Ami játékprogramot 3,5 KB-ból kihoztak akkoriban... A VC-20-ra írt 1982-es Skramble egy példa volt erre. A szűkös memóriába egész terjedelmes pályát sikerül belepréselniük, ha menet közben "baleset" történt, az 1 életnek annyi, kezdhettük elölről, de kezdtük is, volt verseny. Valamikor a múlt század végén emulátorban snapshotos visszatöltésekkel megnéztem, egy kb. teljesíthetetlen rész után mi következik, hát, arra a programozók sem gondoltak, hogy azon valaki átmanőverezi magát, szépen belerepült a gép a digitális szemétbe, gondolom, már a gépikódot értelmezve pályaadatként.

    1985. Plus/4. Még inkább belemélyedve a programozásba, de azért volt jó pár játék, ami megérintett. A legnagyobb hatással kétségkívül a Mercenary volt rám. A szabad 3D ábrázolás, még ha drótvázas is volt, teljesen új volt számomra. Egy nagy füzetbe írtam le, rajzoltam le, térképeztem az új látásmódú játék dolgait. A Saboteurrel is, A07-tel is elvoltam, kétjátékososak közül a Pottit és a Tank Attack volt mókás.

    Párhuzamosan a C64. Elvarázsolt egy program, magyar fejlesztők munkája, a Scarabaeus. Persze sok tucat egyéb programmal is játszottunk annak idején.

    1988-ban egy számítógépes kiállításon láttam, egy érdekes gépbe kis, kemény floppykat dugdosnak népek, és elindul a Defender of the Crown, a 64-es verzióhoz képest elképesztő grafikával. Akkor láttam először Amigát. 1990-ben vettem egy A500-ast, onnantól azt programoztam. De azok a játékok... Another World, Damocles (a Mercenary egyik utódja), Exile, Hunter, Cannon Fodder, Battle Command, Lemmings. Prince of Persia, kétjátékososak közül Tanx, Worms és North & South... Persze itt is sokáig lehetne sorolni az évek alatt játszottakat.

    1989-től foglalkozom PC-kkel. Máig jó kéztorna a '89-es Blockout (vagy annak remake-je), 4 kurzor, 6 forgató, 1 ejtő gomb, eggyel több, mint ahány ujjam van. :) Akkoriban szóltak népek, hogy látják, hogy 9-es szinten is használom az ejtő gombot... :) Az első Sim City, The Incredible Machine, Descent, Future Shock, F22, Wormsök, Tomb Raiderek, GTA-k.
    1997: Egy 3Dfx Voodoo kártya a hardveres 3D gyorsítás első lépéseként, majd 2001-ben az elsők közt egy Asus V8200 Geforce3 kártya, 2005-ben ATI Radeon X850XT PE. NFS-ek, Thiefek, Outcast, Red Faction, Commandos, sok-sok 3D program, szimulátorok, kalandjátékok, egyebek, majd nagy szünet. Aztán mostanában tértem vissza ismét PC-s játékokhoz, pl. Firewatch, The Vanishing of Ethan Carter a stílus, ami érdekel még.

    Múltkor kezembe akadt egy 1997-es mentésem az akkori gépemről, az első írott CD-m. Minden olvasható volt, egy virtuális gépben kb. azokkal a kártyákkal visszaállítottam, és egészen jól elvoltam a nosztalgiával, a DOS Navigatoros alakítással, F22, Megarace 2, Virtual Pool 2, akkoriban még a Windowsom is egy kiadott Win-re indult, a két szintű DOS Startup Menu egyik, megfelelően konfigurált pontjának indítása után. :)

    [ Szerkesztve ]

    Quoth the Raven "Nevermore."

  • scarabaeus

    őstag

    válasz atike #124 üzenetére

    Én erre figyeltem, az ezredforduló környékén a Plus/4-es kazettákat digitalizáltam be, hogy az azokra kiírt elkészült programjaim mind meglegyenek, az emulátoron belüli sikeres beolvasások után elmentettem őket .prg fájlokba, azóta is mennek emulátorokban. Írtam csicsás, szintaxis kiemelős, eredeti Commodore karakterkészletes HTML listázót a programok BASIC részeinek, az assembly részekre csak a visszafejtős-kommentelős módszer maradt. Ma már nem tudnám megtenni, a 3 évtizedes kazettákat valószínűleg akkor is nehézkesen tudnám hibamentesen áthozni, ha még működne a deckem. :)

    Az Amigával könnyű helyzetben voltam, Sekában kétfelé vágtam a 880 blokkot két 440 blokkos, 440 KB-os részre, és két 720 KB-os IBM formázású lemezre kiírtam, PC-n pedig csak összemásoltam, hogy .ADF-et kapjak, vagy vállaltam a nem túl gyors tömörítést, akkor egy 720 KB-osra kifért a 880 KB. Így a programjaim assembler listái, lefordított változatai, nomeg az AMOS-os alakításaim, raytrace és egyéb képeim, a néhány .mod-om is, mind megvan, minden aktuális PC-mben látom működés közben a régi dolgaimat.

    A nosztalgia kicsúcsosodása lett volna a rádióklubban egy "közös" kazettára a '80-as évek első felében még BRG MK-3000-essel kiírt VC-20 programjaim beillesztése a sorba, de sajna annak a kazettának '99-ben már nem akadtam a nyomára.

    [ Szerkesztve ]

    Quoth the Raven "Nevermore."

  • scarabaeus

    őstag

    válasz kenwood #144 üzenetére

    C64 szint. OK, nincs több kérdésem.

    Quoth the Raven "Nevermore."

Új hozzászólás Aktív témák