Új hozzászólás Aktív témák
-
doooo
veterán
Nem, nem reális.
Egyrészt miért is lennének ezek a technológia csúcsai még mindig, amikor 2012-re (de akár korábban is) már minden gyártónak megindultak a saját fejlesztései (azért ezt a dátumot mondom, mert ekkor került tömeggyártásba a Model S). Ott van például Európa hosszú ideje legnagyobb darabszámban elkelő elektromos autója, a Renault Zoe. Az is értelemszerűen kisebb akkuval kezdte 2012-ben (már 2010-ben kész volt a koncepció autó), de mára már 52kWh van benne. Úgy fejlődött ez a szám, ahogyan az akkutechnológia is fejlődött (egy Teslákhoz képest sokkal kisebb autóról van ugye szó, még fontosabb az akku súlya, mérete).
A Tesla népszerűsítette az elektromos autózást, löketet adott, inspirációt, versenyt, de alapokat nem.
Az alapok pedig a Tesla nélkül is fejlődésbe kezdtek volna, már rég, hisz az elektromos autózásra való áttérés közös, sürgős ügy, nem pedig olyasmi, ami 20 évvel később, spontán következne be. Már 2009-ben elkezdődtek az állami támogatások áramlani a szektorba.
Arról nem is beszélve, hogy úgyis lenne más, hasonló vállalkozó, álmodozó, üzletember, aki hasonló pozícióra tenne szert. Nem pont olyan lenne, mint Musk (nyilvánvalóan), nem lenne neki feltétlenül saját űripari cégje, meg hasonlók, de attól még lenne.A Tesla villámtöltő hálózata meg csak és kizárólag Tesla autókat támogat jelenleg. Egyik másik gyártónak sincs haszna ebből. Egyiknek sem segítenek ezzel (Teslákat pedig nyilván nem tud (és nem is akar) venni bárki ennyi pénzért, csak azért mert relatíve kiterjedt a villámtöltőhálózata; azaz az elektromos autók térnyerésében sem sokat segít ez önmagában). Azt meg tényleg ne gondold, hogy az (Tesla nélkül is) egyre növekvő akkukat senki ne akarná egyre nagyobb teljesítményű töltőkkel, egyre gyorsabban tölteni. Ezt a nyilvánvaló, logikus, ok-okozati kapcsolatot sem Musk ötlötte ki, csak neki sikerült először nagy léptekkel beleállnia a témába, és ahogy mondtam, ezzel együtt serkentenie a versenyt.
Egy dolog gyorsítani a folyamatokon, és egy dolog elindítani azokat. Egy dolog serkenteni valamit, meg egy másik dolog "megváltoztatni a világot".
Azt még mindenképp hozzátenném, hogy mindezek ellenére, még valóban szűk az elektromos autók piaca. Jelenleg a hibridek terjednek a legnagyobb arányban (amik ugye messze állnak a Teslától). A legtöbben még nem hajlandók rábízni magukat teljes mértékben az elektromos autókra, főleg a hosszabb távú utazások esetén (meg az évszázados berögződések miatt). Kell egyfajta átmenet. Ebben az átmeneti időszakban vagyunk épp. Ez pedig még el fog tartani jó pár évig.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest