Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • doooo

    veterán

    válasz azbest #35 üzenetére

    "Nem. Nem fejlődött az akku technológia 100%-ot, nem azért van dupla akkor akku az újabbakban. A konkurencia léte miatt van."

    Azon túl, hogy folyamatosan hangsúlyoztam a versenyt, mint tolóerőt a témában (ami ugye konkurenciát jelent más szóval), igenis fejlődött az akku technológia (úgy en bloc minden iparágban; nem feltétlenül "100%-ot", de ilyet szerencsére nem is állítottam). A Zoe-ba például az LG Chem segített kifejleszteni sokkal kisebb méretű, nagyobb kapacitású, és ugyanakkor könnyebb akkupakkot, a megjelenés óta kétszer is. A Model S akkuja is ugyanígy fejlődött idővel (amiben pedig a Panasonic volt a kezdetektől a partner).

    Egyébként, ha már mindig a konkurenciáról van szó... a Teslát nem inspirálta, hajtotta kicsit sem a konkurencia? Tényleg nem számított semennyit sem, hogy 2008-2009 tájékán bizony számos régi és új cégnél elkezdődött/fellendült a fejlesztés ezen a téren (miután a világ kormányai jelentősen elkezdték támogatni a szektort, ahogy ezt már mondtam korábban is)? Az, hogy például a Leaf 2 évvel hamarabb került piacra, és akármilyen elavult is mai szemmel (legalábbis az első verziója; tekintve, hogy ez is folyamatosan fejlődik), azonnal népszerű lett? Hogy 2020-ig a Leaf volt a legnagyobb darabszámban eladott EV? Hogy egész csak 2020-ban sikerült a korábbi piacvezető cégcsoportot (Renault-Nissan-Mitsubishi) lehagyni összes legyártott/eladott darabszámban (még az akkorra sok éve tartó "forradalmiság" ellenére is)? Nem inspirálta őket semmi sem, hogy a lehető legnagyobb kapacitású és hatótávú autóval álljanak elő annyi évvel ezelőtt?

Új hozzászólás Aktív témák