Új hozzászólás Aktív témák
-
genlog
junior tag
válasz Synthwave #15 üzenetére
Nyugaton tényleg nem probléma, ha valaki bátran vág neki a zebrán áthaladásnak, a Balkánon viszont igen, itt az erősebb győz.
#16 A zebrát nem úgy kell megközelíteni, hogy a gyalogos aki afelé megy eléri azt, majd valószínűleg lelép a járdáról? Vagyis az autósnak eleve lassítania kell a zebra miatt, majd ha bárki lelép, köteles megállnia - kifogás csak a sziréna lehet.
[ Szerkesztve ]
-
genlog
junior tag
Ha jártál esetleg Észak- vagy Nyugat-Európában esetleg Japánban, tudnád, hogy a hirtelen járdáról lelépés nem a magyarokra jellemző, hanem a felsorolt területeken élőkre inkább, mégis kevesebb az ilyen jellegű baleset, mert ott egyrészt szigorúbbak a szabályok az autósra vonatkozóan, másrészt szabálykövetőbbek az emberek, az adott területen legalábbis.
Svájcban járva azt tapasztaltam, ha zebra mellett haladok el (felé sem fordulva), az autók megállnak, vagy nagyon lelassítanak egy pillanatra még az ellenkező sávban is... Ez hazánkban nincs így természetesen.
Ezt a nekifutást meg a semmiből kiugrálást nem tudom honnan vetted, nem erről volt szó. Emiatt komolytalan az egész érvelésed, már ha enélkül is annak lehetett volna hozzászólásodat nevezni.[ Szerkesztve ]
-
genlog
junior tag
Nem tudom feltűnt-e, hogy Nyugat-Európával példálóztam, és nem a magyar törvényekről írtam, de mindezt nagyvonalúan engedjük el, akkor sincs igazad, mert az autós a vétkes, ha satuznia kell egy zebránálm kivéve azokat az extrém eseteket, amit te általánosnak vélsz, pedig én még soha nem találkoztam velük, valaki a semmiből kiugrik a zebra közepére.
Miattam gyalogosan már sokszor volt satufék a zebra előtt, mert kilépek az autó elé (és el előle, ha kell), de nem a semmiből jöttem, hanem egyenesen haladtam az átkelő felé, majd azon keresztül. A veszélytelenség meggyőződéséről annyit, hogy féktávolságon kivül voltam mindig.
Egyszer volt koccanás is... Na találd, ki kit büntettek meg? (Nem engem.)
Amikor vezetek, a zebra felé haladva fokozatosan lassulok, volt, hogy megelőztek így, zebrán... kb. lelőném az illetőt. -
genlog
junior tag
Két "iskola" áll egymással szemben. Az egyik a nyugat-európai: A gyalogosnak feltétlen elsőbbsége van, csukott szemmel is átmehet, az autós felel.
A másik a közép- és kelet-európai: A gyalogos gyenge, sérülékeny, ezért vigyázzon ő, ha nem jön semmi, átmehet. Ez utóbbi attitűd odáig fajul, hogy a Suzukis is vigyázzon, mert jön a Q7-es meg a kamion.Szerintem és a statisztikák szerint az első a jobb.
-
genlog
junior tag
Svédország, Norvégia, Svájc, Japán... kissé lemaradva Dánia, Hollandia, Nagy-Britannia... Ha betartod a minimális szabályokat, nem is kell szétnézned, mert TUTI, biztonságban vagy.
Talán ez a hátulütője, hogy az embert leszoktatja az éberségről, a saját biztonsági döntésekről.Franciaországban és Olaszországban viszont őrület van. Autós, gyalogos megy össze-vissza fittyet hányva a lámpákra, egyéb jelzésekre, mégis toleránsan, viszonylag kevés balesettel.
Keletebbre, meg inkább az erő, a tekintély dominál. ha nagy "verdával" vagy, ha valami hivatali ember vagy, ha ki vagy gyúrva több lehetőséged van a közlekedésben is, mintha nem.
Tomcat78 figyelmezetése is erre utal, a gyenge gyalogos ne ugráljon, amíg az autós meg nem engedi neki.[ Szerkesztve ]
-
genlog
junior tag
válasz Synthwave #96 üzenetére
Szerintem amiatt van az egymás melletti elbeszélés, hogy azt hiszed valaki azt írta, Nyugat-Európában sokkal jobban vezetnek.
Én például nem ezt írtam, hanem hogy türelmesebben. Rengeteg hibát vétenek, bonyolultabb kereszteződésben elakadnak stb. de nem erőből, mindenen átgázolva hidalják át a bénaságukat, hanem inkább lassítanak, elengednek alárendelt utakról jövő forgalmat is stb.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest