- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Tényleg kiszokták azt felejteni hogy amikor már sokkal több töltő lesz, sokkal nagyobb lesz a hatótáv, sokkal gyorsabb lesz a töltés és ugyanannyi vételára lesz a villany és belsőégésű autóknak (már ha utóbbi kapható lesz, addigra valószínűleg már nem nagyon) akkor ugyanannyiba fog kerülni a két autótípus fenntartása. Ezek a csúnya villanyfanok kihagyják a tényeket ugyebár. 🤡
Még jó hogy nem számolnak MOST jövedéki adóval a villanyfanok amikor MOST nincs rajta jövedéki adó...
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Akkor miért írsz olyat hogy a villanyautósok kihagynak egy olyan dolgot a matekból ami lehet hogy 30 év múlva történik meg?
Attól még hogy csak villanyautó lesz kapható, még rajtuk marad pár millió belsőégésű autó.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Hogy számolnék a teljes járműpark lecserélésére 30 évet?
Még mindig ott tartunk hogy a gonosz állambácsi. Mert meg kell indokolni hogy sz@r a villanyautó, mint egy ovis.
13000db. Igen 13000db elektromos autó van Magyarországon. És te jövedéki adóról beszélsz. Nem lehetne ezt a témát mondjuk elrakni 10-20évre?
Az a kérdés hogy 2030-ra meglesz-e egyáltalán a 100000 darab. Nem 4 millió, csak 100ezer. Mert jelenleg az évi 3000db / évvel nem túl valószínű még ha egy egészséges növekedéssel számolunk is. Akkor mégis milyen hiányzó bevételről beszélsz?
Ki volt az a barom aki kitalálta ezt a jövedéki adót az áramra? És miért kell terjeszteni?
Hiányozni fog bevétel? Majd vetnek ki adót a benzines és dízel autókra.
Ja hogy csak az a cél hogy szapuljuk a villanyautókat. Meg ugye a villanyfanok és a rossz matek tényleg...Na ezek után egy picit ellehetne gondolkodni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz Tigerclaw #24 üzenetére
Én nem tapasztaltam ekkora áremelést 1 év alatt, de mutathatsz egy pár konkrét példát linkkel.
Nyilván az áremeléshez csak a kvótának van köze, a covidnak, a forintnak, a gyártási költségek emelkedéséhez nincs.
Ez a 20% egy az egyben a covid miatt van, megnyugodhatsz.
Nyilván pont a villanyautók miatt fog bebukni az európai autóipar...„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz Tigerclaw #27 üzenetére
Meg kevesebbet fogyaszt a hibrid.. Csak úgy zárójelben. Illetve azt nem látjuk hogy kapott-e valami különleges extrát. (Nem hiszem hogy kapott volna) Ez még nem magyarázza hogy a kvóta miatt ekkora az árnövekedés, ráadásul minimum 2 (de lehet 3) év alatt mennyit romlott a forint, “gazdasági válság” van + covid, és még a gyártási költségek is magasabbak lettek.
30% az árnövekedés. Na igen ám de több mint 10%-ot romlott a forint, és emiatt minden drágább lett 15 de inkább 20%-kal.
Szóval marad 10% ami jelen esetben 300e forint. Gazdasági válság, covid, gyártási költség kvóta,. Mennyit számoljunk kvótára, 2-3%-ot? 50-100e forint? Ez sok a környezetvédelemért? Arányaiban.
Amúgy is nagy szokás volt már 2019-előtt is hogy szépeket emelgetnek a gyártók évről évre, modellről modellre.Szóval megint ott tartunk hogy a villanyautó a hibás mindenért, csak ha megnézzük a dolgokat részletesen kiderül hogy mégsem.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz Tigerclaw #37 üzenetére
Mondom nem gyártanának villanyautót, mert nem éri meg. Hogy váltanának az emberek villanyautóra euban ha nem lehetne kapni villanyautót?
De te felhozod az átlagembert, meg hogy ilyen módon próbálják váltásra bírni őket. Főleg úgy hogy az előbb vezettem le hogy még sok helyen nem is érződik a kvóta. Ha meg nincs valakinek pénze egy autóra akkor nyilván nem fogja megvenni. A magyar fizetésekről meg nem az autógyártók tehetnek, arról meg főleg nem hogy az árak meg az egekben vannak alapból a fizetéshez képest. És sajnos arról sem ők tehetnek hogy a viszonylag bőkezű állami támogatás itthon még mindig nem indult újra ami teljesen nevetséges. De mivel az autókat így is eladják, és a magyar infrastruktúra amúgy sem áll annyira jól így ez lehet nem is baj hogy ilyen kevés villanyautót vesznek Magyaroszágon.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Windows 10
- Autós topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Politika
- iPhone topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
- XBOX SERIES KONTROLLER
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen