Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    Srófoljuk az árakat a végtelenségig egy árérzékeny piacon, az eredményt látva meg:

  • #54625216

    törölt tag

    válasz csakos1997 #66 üzenetére

    A szerverparkokba mióta vesznek gamer hardvert?

    Az összes chipgyártó (eddig) kínosan ügyelt rá, hogy a vállalati piacot leválassza az árérzékeny home piacról. Ez első sorban az ő érdekük (volt), mert kb. ugyanazt a hardvert többszörös áron tudták értékesíteni.
    Lásd pl. minimális különbség a quadro és a gamer kártyák között, miközben néhány speciális feature miatt egy nagyságrendet ugrik az ár.
    Tehát nem, a szerverparkokba (és a pro workstation-ökbe) nem a "gémerpityuk" elől ment a hardver, hanem külön arra a célra gyártották (és árazták).

    A bányászat ott cseszett be a gaming piacnak, hogy kvázi ipari célra, ipari léptékben vásároltak nem ipari szereplők a home piacról nem ipari felhasználásra szánt hardvert. Erre eleinte a gpu gyártók nem voltak felkészülve, később meg nem ismerték fel, hogy az átmeneti árfelhajtás tönkreteszi a (nem átmeneti) gamer piacaikat.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz mater799 #90 üzenetére

    Ugye azért adható ugyanaz a mag drágábban egy quadro / axxxx kártyán, mert azokkal a vevő pénzt keres, tehát kitermeli a hardver magasabb árát, ezért a gyártók komoly energiákat fektettek abba, hogy a gamer kártyákat ne érje meg ipari célokra vásárolni.
    A chiphiányt megelőzően pontosan belőtték, hogy mennyit akarnak eladni Quadro-kon és mennyit gamer kártyákon és ahhoz igazították a gyártást, tehát nem volt zéró összegű játék a gamer és az ipari felhasználás között.
    A bányászat viszont átminősítette a gamer kártyákat pénznyomdákká és erre a gpu gyártóknak nem volt sem műszaki, sem üzleti válaszuk.
    Egyszerűen hagyták, hogy a bányászat az üzleti árkategóriába lökje a gamer kártyák árát, majd erre jött rá a chiphiány, ami hosszú távon is ott tartotta.
    Az eredmény: jelentős és állandósult piacvesztés.

    Természetesen a mostani hiánygazdaságban (amikor az egyik piac csak a másik kárára tud növekedni, mert magából a termékből nem gyártanak eleget), egyelőre nem érződik a veszteség, de a hiánygazdálkodás átmeneti jelenség, mert - már közép távon is - a kereslet és a kínálat mindig kiegyenlíti egymást.
    Ha viszont közben a kereslet átterelődik egy másik piacra, az nagyjából visszafordíthatatlan.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz podtibi #86 üzenetére

    Csak hogy értsem: azt állítod, hogy nincs olyan, hogy "gamer" piac, azaz nem vesznek az emberek számítógép hardvert szórakozási célra?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz podtibi #100 üzenetére

    "De ha jobban beleakarok menni, a "gamer" piac nem arról szól hogy szórakozás céljából veszed a hardvereket."

    Hát miről?
    Senki sem tart fegyvert a fejedhez, hogy vegyél új hardvert. A hardvert akkor érdemes fejleszteni, ha kiváncsi vagy az új tartalomra, ami már igényli az új hadvert.
    Van, aki leragadt a retronál és C64-el játssza a 80-as vagy P100-al a 90-es évek klasszikusait. Mások megálltak a vanilla WoWnál, ami bármilyen 15 évnél nem öregebb hardveren vígan elfut, de ha nem kell raytracing és elég az 1080p 60fps, akkor sem kell cserélni az 5-8 éves hardvert.
    Tehát nincs semmiféle kényszer, hogy haladj a fejlődéssel, ha egyébként nem szórakoztat.

    A milliós tételekben PC tuningolók mindig is külön kategóriának számítottak, mert ahogy az autó tuning sem kötelező a városi kocsikázáshoz, úgy a vízhűtéssel duplájára húzott 3090 ti sem a játszáshoz.

    Talán egyedül a VR hoz olyan új játékélményt, ami tényleg igényli a minél jobb hardvert és érdemileg ki is használja azt, de ott meg az AAA tartalom hiányzik, mivel a VR megjelenése pont belefutott a feljebb említett hardver áremelkedésbe, így nem alakult ki piacképes kereslet, és mivel nincs piacképes kereslet, nincs tartalom fejlesztés se, ördögi kör.

Új hozzászólás Aktív témák