Új hozzászólás Aktív témák
-
troviko
senior tag
Nem értem, hogy miért van az árban egy 3-szoros szorzó. Az akksi drága, de nem ennyire. Mennyibe kerül előállítani egy ekkora akksi pakkot, 2 millió?
Magát az autót olcsóbb legyártani. A villanymotor olcsóbb a belső égésűnél, nincs bonyolult hajtáslánc, váltó, kipufogó rendszer.
Oké van töltőelektronika, az is biztos fél misi.Összességében van egy autó, amit előállítani olcsóbb, mondjuk 20-30%-kal. Erre jön még egy drága akkupakk. Ne legyen 4,5 millió, legyen 6. De ne 11 misi...
https://www.oldtech.hu/
-
troviko
senior tag
Hát ez egy jó béna komment (bocsi, nem sértés akar lenni).
Hasonlítsuk össze a legolcsóbb benzinest (4,3) a legolcsóbb elektromossal. Hasonlítsuk össze a legdrágább benzinest a legdrágább elektromossal. Az már 13,5 milla.Az automata váltós érvelésed is ostobaság, mert a benzinesnél az automata váltó egy extra, egy nagyon bonyolult szerkezet, ami növeli az előállítási költsége. Az EV-knél, nem beszélhetünk automata váltókról, hanem egyszerűen arról van szó, hogy NINCS váltó, ami egy nagyon jelentős költségcsökkentő tényező. Vezetési élményben hasonló lesz a kettő, csak míg a benzinesnél ez költség növelő, addig az elektromos autóknál ez költség csökkentő tényező. Ha innen nézzük, és azt feltételezzük, hogy az automata váltó élményét árazza be a gyártó drágábban... akkor valójában az történik, hogy több pénzt kérnek valamiért, ami nekik kevesebbe került.
(#4) NumberGuy: jelenleg ez a helyzet, de koránt sem biztos, hogy ez akkor is így lesz, mikor ezek az akksik 70-60-50%-osak lesznek, tehát kb. 10 év múlva. Könnyen lehet, hogy lesz egy akkumulátor forradalom, aminek hála, 10 év múlva fél millióért veszel egy 5 kilós, laptop méretű akkut, ami egy töltéssel elvisz 1000 km-re. Persze ez egy erős HA, de biztosan látható realitás is, az, hogy 5 éven belül itt vannak a szilárdtest, akkuk, kb. 3-5-szörös energiasűrűséggel, és elvileg még a Merci+IBM duónak is van valami csodaakku a tarsolyában.
[ Szerkesztve ]
https://www.oldtech.hu/
-
troviko
senior tag
Akkor viszont azt nem értem, hogy miért nem gyártanak több ilyen autót. Kereslet láthatóan van rájuk, főleg, ha nem drágábbak, mint a belsőégésűek. A gyártók láthatóan csak annyit gyártanak, amennyi a C02 flottaátlaghoz kell, azokat pedig általában fél évre előre eladják.
Jelenleg én azt látom, hogy a gyártók "erőltetik" a belsőégésű motorokat, sokkal kevesebb elektromos autót gyártanak, mint amire igény lenne, illetve a túlárazással lassítják ezek terjedését.
https://www.oldtech.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest