Új hozzászólás Aktív témák
-
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #90 üzenetére
Az oké, hogy bármennyi lehet a garancia beszerzéstől függően, viszont ha 3 évet írt ki az Edigital a honlapjára, akkor remélhetőleg azért ehhez tartani is fogja magát. Ha viszont nem 3 év lett volna kiírva egy alaplap esetében, akkor eleve meg se vettem volna. (Pont emiatt nem vásárolok már jó ideje az Ipontól, mert kezdenek nagyon ráállni az 1 év garanciákra sok termék esetében.)
A RAM-oknál mondjuk fogalmam sincs már, hogy 3 év, 5 év, vagy 10 év szerepelt-e az Edigital oldalán, de kevesebb biztosan nem, mert akkor szintén egy fillért sem adtam volna érte. (10 évnél több garanciával meg eddig csak az Emagnál találkoztam. Az Edigital pont az ellentétük, mint látható, még garanciapapírt sem hajlandóak adni sem nyomtatott, sem digitális formában.)Emag garanciáztatással amúgy nekem még nem volt gondom, ingyen elvitték, és ingyen vissza is hozták a javított vagy cserélt terméket. Alza úgyszintén. Szívem szerint csak magyar cégektől vásárolnék, de ha sem árban, sem kiszolgálásban (pl. garancia ügyintézése) nem tudják hozni a román/cseh/stb. székhelyű cégek szintjét, akkor sajnos az esélyét sem adják meg ennek.
-
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #97 üzenetére
Román garancia számomra az, amikor Romániában kell intéznem valaminek a garanciális ügyét, a román jogszabályoknak megfelelően. Itt erről szó sincs, Magyarországon vettem, magyar Ft-ban fizettem, Magyarországon tudom intézni a garanciáztatást is, és a magyar jogszabályok vonatkoznak rájuk is. A számlán is a világrekord 27%-os magyar áfa szerepel, az ügyfélszolgálat is magyarul kommunikál. Hogy aztán mindezek mellett magának a cégnek hol van a székhelye, az meg számomra teljesen lényegtelen.
Védeni nem akarom őket, de nekem eddig pozitív tapasztalataim vannak velük kapcsolatban. Mint mindenhol, náluk is adódtak már problémák, de végig törekedtek a megoldásra, így részemről eddig minden problémás eset pozitív mérleggel zárult.
-
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #100 üzenetére
Emag ÁSZF:
"18.2. A fogyasztókra vonatkozó jogszabályok tekintetében (különösen, de nem kizárólagosan jótállás, szavatosság, elállás) a magyar jog az irányadó."Az általad említett Homáron is ugyanezt írják:
"Az emag.hu weboldalt egy romániai gazdasági társaság üzemelteti, de az áruház általános szerződési feltételeinek 18.2. pontja alapján a fogyasztókkal megkötött szerződésekre a magyar jog az irányadó."Én egyébként garanciáztattam már náluk alaplapot, RAM-ot, videokártyát, tápegységet, és laptopot, de eddig le a kalappal előttük. Ingyen elviszik, ingyen vissza is hozzák a javított terméket, ha esetleg nem javítják, akkor pedig utalják a termék eredeti vételárát. Alza ugyanez, hogy ne csak mindig az Emagról legyen szó. Sőt, az Alzánál még olyan is volt egyszer, hogy el se vitték a hibás terméket, mondták, hogy nem kérik vissza, küldenek helyette anélkül is csereterméket. Alzánál bevett szokás az is, hogy elállás esetén, amint a futár elvitte tőlem a terméket, bekérik tőlem a csomagazonosítót, és amint ezt elküldtem nekik e-mailben, máris indítják a termék árának visszautalását. (Tehát nem kell kivárni, míg hozzájuk visszaérkezik a termék, hanem amint átvette tőlem a futár a terméket, már küldhetem is nekik e-mailben a csomagazonosítót, és el is indul a pénz visszautalásának a folyamata.) Érdekes módon mindkét cégnél gyorsan és gördülékenyen zajlanak a dolgok, folyamatosan tájékoztatnak az ügy menetéről (kiküldték hozzám a futárt, beérkezett hozzájuk a termék, szerviz bevizsgálta, küldik a csereterméket/indítják az utalást, stb.).
-
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #124 üzenetére
Ugyanilyen sztorik vannak a többi céggel kapcsolatban is ugyanúgy. Egyetlenegy kivételt sem tudnék mondani itt Magyarországon. Legalja kategória mondjuk számomra az Edigital egyértelműen, de a többi se sokkal jobb.
Elhiszem, hogy szívni lehet az Emag-gal is, de számomra párszáz vásárlás után még pozitív a mérleg minden téren. Ha probléma adódott, mindig megoldották. Egyetlenegy magyar céget nem tudnék mondani, akikkel hasonlóan jó tapasztalataim lennének, pedig rendszeresen vásárolok számítástechnikai alkatrészeket. -
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #130 üzenetére
Engem pontosan ezért tartott vissza a magos vásárlás, hogy ha valami van, akkor jön a szopóroller, így csak azt rendeltem onnan javarészt, ami "elromolhatatlan". Itthoni cégekkel is lehet hadakozni, de kinek hiányzik egy ilyen eset?! Nem sok jót látok ebből a duettből, de engem nagy veszteség nem ér, a PCX marad az etalon.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
spect80
senior tag
válasz Tikakukac #130 üzenetére
Látom te nagyon benne vagy ebben a kisker-nagyker témakörben, hadd kérdezzek valamit. Gondolom a bontott termékek nagy része pont abból az elsőre jónak tűnő fogyasztóvédelmi szabályozásból adódik, hogy a websphopban vásárolt terméket vissza lehet küldeni 14 (?) napon belül. Viszont ha jól gondolom a törvény csak eddig szól, de pl. az ilyen visszahordott cuccokat a nagyker nem köteles visszavenni? ezt a buktát a kiskernek kellene benyelni? Nem lepődnék ha így lenne, tudom hol élek, csak kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #155 üzenetére
Már írtam, ilyen történeteket bármelyik haza kiskerről lehetne mesélni, hisz hibátlan cég nincs. Az viszont biztos, hogy nekem eddig több száz termék vásárlása (8 számjegyű összeg) után is teljesen pozitív tapasztalataim vannak az Emaggal (és Alzával) kapcsolatban, amit viszont egyetlen hazai kiskerről sem tudnék elmondani a számtech piacon. Problémák már voltak, de azt mindig maradéktalanul rendezték, soha nem volt keserű szájízem utána. És számomra ez a lényeg, mert így az összkép egyértelműen pozitív.
Ha meg valakinek mások a tapasztalatai, akkor vásároljon máshol, ilyen egyszerű. Nem kevés pénzt toltam már el hardverra a 90-es évek óta, úgyhogy el tudom dönteni, hogy hova akarom a pénzem vinni.
-
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #159 üzenetére
Tehát magyarán azt állítod, hogy az Emag nyíltan hazudik az Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF), amikor azt állítják, hogy rájuk is a magyar jogszabályok vonatkoznak? Hazudik az ügyfélszolgálatuk is, akiknél én írásban erre külön már rákérdeztem korábban, és ott is azt a választ kaptam (írásban), hogy a magyar jogszabályok vonatkoznak rájuk is? Illetve hazudik a Tékozló Homár oldalon a válaszlevélben a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda is, mivel ők is azt válaszolták, hogy a magyar jogszabályok vonatkoznak az Emagra?
-
#73495296
törölt tag
válasz Tikakukac #172 üzenetére
Tudom, hogy beregisztrálják a SN-t, de eltérő információkat hallottam, egy ismerősöm szerint eladáskor rögzíti a kereskedő, hogy eladta, ugyanakkor konkrétan a Laptopszalonnál azt mondta az eladó, hogy az eladást már nem rögzítik külön, így lehetséges 1-2 hónap a garancia végén, amikor blokkal/számlával kell igazolni.
-
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #175 üzenetére
Nem tudom ezt miért nekem címezted, illetve hogy mihez kívántál sok sikert, de köszönöm.
Maga az eset egyébként sajnálatos, de ezt eddig is tudta mindenki, hogy ilyen és ehhez hasonló dolgok bármikor előfordulhatnak (és elő is fordulnak) bármelyik céggel. Az Emaggal is, meg a többivel is. Én személy szerint eddig csak a hazai cégekkel (számtech webshopok/boltok) szívtam, sajnos egyetlenegyet sem tudnék közülük mondani, amelyikkel hosszabb távon is pozitív tapasztalataim lettek volna.
Kávéfőzőhöz nem értek, soha nem vettem még, és nem is ittam kávét sem. Emagnál eddig amit garanciáztattam, azok számtech alkatrészek voltak, tápegységek, alaplapok, memóriák, videokártyák, durván 1 millió Ft értékben. Eddig panaszra okom nem lehet, ment minden, mint a karikacsapás. Ingyen elvitték, és ingyen hozták is a cserét. Konkrét javításra eddig csak 1 alkalommal került sor egy videokártya esetében, a többi esetben vagy kaptam egy vadonatúj terméket, vagy visszautalták a termék árát, szóval részemről le a kalappal előttük.
(Alzában szintén nem csalódtam még garanciáztatás ügyében, ugyanúgy ingyen viszik és hozzák is a csereterméket, vagy pedig utalják a termék árát.) -
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #177 üzenetére
Én jöttem Békéltetővel meg Fogyasztóvédelemmel? Hol? Mikor? Visszaolvastam a hsz-eim, egyikben sem szerepel egyik sem.
Az ÁSZF meg volt említve azzal kapcsolatosan, hogy abban is az szerepel, hogy rájuk is a magyar jogszabályok vonatkoznak. Ott valóban olvashattál békéltetőről is, meg fogyasztóvédelemről is, de nekem ahhoz semmi közöm, nem én írtam az emag.hu, azaz Dante International Kft. honlapjára az információkat ki.Említetted a korsót. Te vajon melyik kútra járnál? Ahol már összetörött, vagy ahol még nem?
-
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #179 üzenetére
Semmi gond, dobd csak le nyugodtan ha így könnyebb, az önkifejezés egy módja akár ez is lehet. Sokszor téptem én magam is a hajam, amíg csak a hazai kiskereknél tudtam vásárolni/garanciáztatni, de szerencsére ez már a múlté.
Kutak tekintetében nekem sajnos nincs más választásom, vagy oda megyek, ahol már összetörött a korsóm, vagy pedig oda, ahol még nem. Ilyen helyzetben szerintem minden ember azt a kutat választaná, ahol még nem volt gondja. Ennyire egyszerű ez az egész.
És félreértés ne essék, nem az a szint magas amit az Emag nyújt, hanem az a szint alacsony, amit a hazai kiskerek. Pont ezért tudta megvetni itthon a lábát az Emag is, meg az Alza is, de remélem jönnek még majd további szereplők is, akik még náluk is jobbak lesznek, a legalja helyek pedig szép sorban bezárnak majd. -
#24845312
törölt tag
válasz Tikakukac #181 üzenetére
Sok problémás hely bezárt már az évek, évtizedek alatt, hullanak azok szép számmal. Az árazás csak egy dolog, mert hiába adnak olcsón valamit, ha egyszer folyamatosan problémák vannak más egyéb téren, kiszolgálás, garanciáztatás, stb., akkor önmagában az olcsó ár kevés lesz a hosszútávú talpon maradáshoz.
Mondjuk a legalja helyek közé én odasorolom a túlárazott termékekkel nyomuló kiskereket is, mert ha nem tud versenyképes áron adni valamit mint a többség, akkor semmi szükség nincs a jelenlétére. Nem 1-2%-os eltérésekről van csak szó, hanem nagyságrendileg sokkal többről.Hogy az Emag és az Edigital sorsa mi lesz a jövőben, majd meglátjuk, én személy szerint nem örülök az összefonódásuknak, jelentsen is ez bármit. Nekem az Edigitallal csak negatív tapasztalataim vannak, az Emaggal összességében pozitív a kép.
Nem tudok róla hogy kollégák lennénk, de több helyen is megfordultam már, álltam a "pult" mindkét oldalán kisker és nagyker részen is.
-
nagyúr
válasz Tikakukac #181 üzenetére
Most nem azért de én anno azért rendeltem emag-ról mert 1000 Ft-nál jóval nagyobb difi volt. Konkrétan egy LG G2 minit vettem ami náluk valamilyen akcióba volt és a hazai legolcsóbb bolt is 90 ezerért adta, emag meg kihozta nekem 60-ért. Aztán 1-2 év múlva lett hibája(asszem 3 év garit írtak rá) és akkor jöttem rá, hogy hoppá, ezt itthon nem szervizelik. Szerencsére így is gond nélkül megcsinálták, de azóta én is sok rosszat olvastam róluk. Nem vennék drága műszaki cikket tőlük.
Szerintem sokan nem is tudják, hogy az emag garancia az román garancia. Nem tudom elképzelni, hogy valaki akár 5 ezer Ft difiért is vállalja a szopórollert.
Thanos was right.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 Evo 13,3 makulátlan állapotban
- ÚJ, 30 HÓNAP GARANCIA - 2023 LG OLED 77" C3 4K HDR OLED77C31LA
- Eladó garanciális, kifogástalan állapotú PS 5
- HP ENVY x360 15-ew0005nl Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - i7-1260P, 32GB, 1TB SSD, Win11
- HP ENVY x360 15-ew0005nl Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - i7-1260P, 16GB, 1TB SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest