Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Az L1 a legszebb gép amit a Pana valaha kiadott a kezei közül, a GX7 pedig a legjobb.
-
FEDman
addikt
"A harmadik sorban ahol a gyerek könyököl a haján/szemöldökén már ISO1600-on is jól látszik a részletvesztés (vagy nem tudom miért olyan lágy/mosott az egész)."
Ne vedd sértésnek, de meglehet hogy egy picit több energiát kellene fektetned a gyakorlati tudásra a sok száraz szenzorelemzés helyett/mellett.
Mindig fogom a fejem mikor valaki annyit beszél az elméletről, majd mikor elé kerül egy igazi kép akkor azt se tudja értelmezni amit azon lát.
Az említett képen a fókusz síkja valahol elől a fiú kezén lehet. Gyönyörűen látszik, hogy a haja már teljes mértékben a fókusz síkján kívül esik. Ezek után ott részleteket keresni..
Másik végről meg egy erősen ellenfényes kép. A fiú arcának nagy része ennek megfelelően árnyékban van. Árnyékban pedig mindig több a zaj, ami miatt a legtöbb gép Jpeg-ben több zajszűrést is alkalmaz az árnyékokban.
Emiatt van az is, hogy gyakran a tesztábrákon jobban teljesítenek a gépek, azok jellemzően ennél jobban világítottak.
Ez a kép a körülményeket, a fényviszonyokat és a nagyon enyhe front fókuszt figyelembe véve szerintem teljesen rendben van, csak tudni kell értelmezni a látottakat. -
FEDman
addikt
És kicsit visszatérve a G5 - GX7 összevetésre. A G5 zajban eddig se volt rossz az E-M5-höz képest is alig maradt el ilyen téren, az igaz különbségek dinamikában mutatkoztak meg.
Ugyanezt érzem most a GX7-nél is. Még nem volt meg a DXOmark mérés, de az eddig látottak alapján szerintem a G5-höz képest zajban minimális lesz az előrelépés és igazából dinamikában lesz érezhetően jobb.
És ezt már Jpeg-ben is érezni vélem a GX7-nél. Azaz ha ezt az ellenfényes kisfiús képet ugyanakkor ugyanott azonos expoval szintén Jpeg-ben meglőtte volna Laca G5-tel is akkor szerintem nagyon is jól látszott volna a különbség a kettő között. Csak nem zajban pixelkukkolva, hanem ott hogy a fiú arcéle a G5-tel lőtt képen tuti sokkal durvábban különösebb átmenet nélkül égett volna ki.
Ettől függetlenül természetesen nem emiatt nincs egy árban a GX7 és a G5.
Egyszerűen ezek a vázak nincsenek egy kategóriában. Mint ahogy az azonos szenzorú EOS 550D és 7D sincs. -
FEDman
addikt
Hát ha valahol, akkor dinamikában volt érdemi előrelépés az utóbbi időben. Egy E-P3 és egy E-P5 között RAW-ban dinamikában bő 2 FÉ eltérés van és ez igaz iso1600-on is! Ez már gyakorlati szempontból egy igenis érzékelhető különbség.
És jelen esetben ráadásul egy Jpeg képről volt szó. Jpeg-ben pláne bőven van még tartalék még a legújabb vázakban is.
Egy Pana Jpeg összevetés.
-
FEDman
addikt
Ezen felül a GX7 maga is simán benézhette. A mirrorless gépek se teljesen mentesek a front illetve a back focus-tól. Ha a háttér, vagy az előtér sokkal kontrasztosabb az itt is adott esetben tévútra viheti a fókuszt. Jelen esetben a kezén az élfény sokkal kontrasztosabb volt, mint a szemei.
-
FEDman
addikt
Mint említettem Raw-ban is bő 2 EV-t lépett előre a m43 az utóbbi időben.
Ezen felül nem én kezdtem a képminőséget egy darab kiragadott iso1600-as JPEG kép alapján megítélni.Na mindegy úgy látom most jön a vitának az a része amikor megpróbálod megmagyarázni, hogy neked csak azért is igazad van. Ha nem haragszol meg akkor én ebből már kimaradnék.