Új hozzászólás Aktív témák
-
bot1978
senior tag
Otthoni felhasználható keret lesz, forgalmi korlát abban a pillanatban, hogy csak megközelítettük a problémás fogyasztási szintet. Meg mellé esetleg távoli töltőállomás valahol kiépítve. Hogy az otthoni keretet hogyan variálod, napi keret, havi keret, nappali, éjszakai stb. már mind részletkérdés. Csomóponti törvény van. Nem lesz vicc, eléred a korlátot lekapcsol egy automata megszakító a hálózatról. Persze ennek a megszakítónak is te fizeted majd ki a beépítését.
-
axioma
veterán
Ez nagyon nem igaz. Az atlagparaszt is fogta magat es az elektromos bojlerhez vezereltet kert, mert olcsobb... mondom, mindossze a tarifat kene kiboviteni es par plusz RKV-t felrakni, ez tkp. egy nemzeti kincs hogy letezik... arrol nem is beszelve hogy a user sajat lakasanak is jobb, nem kell csoda-fali-tolto hogy ne hasznalja tul (ertsd: a szabad kapacitasnal jobban).
[Azt meg egeszen pontosan tudom, hogy mennyire egyszeru a plusz tarifat meg az eltolasokat kivitelezni, mert az egyik RKV rendszer parameterezojet, amiben ezeket a csoportokat definialtak, evekig en csinaltam fejlesztoi oldalrol. Ha ezen mulik, tarsadalmi munkaban bevallalom es a masik gyarto keszulekehez is tudunk exportalni ][ Szerkesztve ]
-
bot1978
senior tag
Én úgy oldanám meg, hogy átkapcsolnám a büntire egy olyan körre, amin egy pl. 5A-es megszakító van a szekrényben. Tehát 5x230=1150W a max, ha büntiben van. Szóval a hűtő éppen nem folyik szét és olvad le, de autót azt ne most töltsön, füvet ne most nyírjon etc. mert leveri a biztit. Megpróbálja, leveri, rájön.
-
Ijk
nagyúr
Mint írtam is egy vezérelt óra kellene amelyek völgyidőszakban kapcsolgatják az áramot, de a mostani vezérelttel szemben ha sok az autó akkor több zónát kialakítani, legalább hármat hogy ne egyszerre terhelje le a kocsitöltés a rendszert. Minden autótöltő fixen bekötve egy ilyen órára. De ez megint költséges, főleg fogyasztói oldalon és inkább bekötik valahogy nappalira, hiába drágább 16 forinttal. Illetve nem biztos hogy mindenkinek elég lesz egy 2-3 órás éjszakai turnus kellő töltést biztosítani, főleg ha csak 2kW/h-val számolunk.
bot1978 : Egyre több helyen hőszivattyús fűtést használnak, elég gyorsan ki lehet futni a keretből. Vagy esetleg H tarifás órát mellőzni a mérésből.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
bot1978
senior tag
felhasználás feltételei... ha áramot akar vételezni aláírja. Részletkérdés, hogy miért kerülhet büntibe. Figyeljen oda, hogy ne kerüljön, mert ha átkerül a korlátos körre, akkor pont senkit nem érdekel éppen mi nem megy. Nézd ha korlát van, akkor az fáj. Akárhogy csavarod a korlátos szolgáltatás nem lesz korlátlan. Valahol meg kell húzni a vonalat.
-
axioma
veterán
Megsugom, a nagyobb szolgaltatoknal a vezerelt is 16 db bojler es 16db kalyha csoport... azok el vannak egymashoz kepest tolva, mint csoport, plusz a vezerlo keszulek pluszban ad ra egy veletlen kesleltetest, mert a legnagyobb gond a nagy meredeksegu emelkedes (a kikapcsolas nincs veletlenesitve, arra nem erzekeny a rendszer, plusz a legtobb eszkoz kikapcsolas elott mar hosszabb ideig nem vetelezett, tele lett).
Ja es a 16 csoport veletlenszeruen van az egy utcaban levo fogyasztokhoz rendelve, es a tavirattal vezerles az tud csoportra es/vagy foldrajzi cimzeshez kotodo tartomanyra kapcsolni. Igaz, a tavirat ritka, az alap feladatokat tokeletesen megoldja a vezerlo rendszer kialakitasa es a keszulek szoftvere. Ha akarna'k akkor tudnanak feszultsegfuggo kapcsolast is csinalni (tulterheles a kornyeken -> esik a fesz (derivaltat nez, nem alapfeszt!) -> lekapcsolja a vezereltet, ha rendbejon, akkor vissza, persze kesleltetos bekapccsal).
Szoval szinte barmi megoldhato, es a keszulekek is atallithatoak mas programra (reszben a vezerlesi csoportok kapcsolasi meg egyeb adatai protokoll szerint, reszben a sw patch-elheto ha olyat vesznek/ugy kerik). -
Ijk
nagyúr
Csak mit állapítasz meg havi vagy napi felhasználásra? Lehet hogy lesz aki gázzal fűt, gáztűzhelye van és röhögve belefér, más meg a nagyobb ingatlannal vagy légkondis fűtéssel, elektromos tűzhellyel, villanybojlerrel sehogy sem.
Ráadásul nem oldaná meg az időszakok kisimítását, egyszerűen a napi mennyiséget korlátozza le. Az a gond hogy a villanyáram nem pufferelhető, hiába termelsz meg több áramot egy hónapban mint ami szükséges, ha adott napszakban másfélszer annyit akar felvenni a rendszer mint amekkora a termelés kapacitása.axioma : Akkor annyi hogy vezérelt óráról lehet csak elektromos autót tölteni.
Ami viszont még mindig gond hogy jelenleg az "olcsósága" ami motiválja a fogyasztót a vezérelt órára. Az viszont elképzelhetetlen hosszútávon hogy majd 22Ft-ért töltögetik kW/h-jával az autókat.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
titán
Ha minden autó a Yaris Hybrid 3,5l-es fogyasztásával működne, akkor az üzemanyag jövedéki adója 2x-esére emelkedne literenként. Ez ugyanaz az alapprobléma, mint hogy a villanyon nincs jövedéki adó. Szóval ezért érdemes az adótól teljesen lecsupaszított értékeket nézni, és a villanyos 15kW/100 (amit valós körülmények között is simán hoz egy átlagos villany) akkor még mindig olcsóbb 50-60%-kal, mint a Yaris csodafogyasztása (amit a gyárkapun kívül még senki sem látott).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
bot1978
senior tag
A korlát létezik. Valahol teljesen mindegy, hogy termelési korlátnak hívod, vagy fogyasztói korlátnak.
Az érvelésed a piac miatt fals. Ha több áramot vásárolnának a jelenlegi áron, mint amennyi van, akkor emelkedik majd az ára is. Nem kicsit. Nagyon.
Ahogy emelkedik az ár szépen átfesti a képet, ami most a fejedben van. Ilyen olyan fűtést is csak addig akarnak használni, amíg nem sokkal olcsóbb mással fűteni. -
lenox
veterán
Termeszetesen adoval terhelt ertekeket kell nezni, es ha az egyiken emelnek az adot, akkor a masikon is, szoval kb. egyforma lesz az. Atmenetileg meg nem, ertem, pont most esetleg megerne a fogyasztas miatt, ha nem lenne a vetelara annyival tobb, de tobb.
Autopalyan nyilvan nem ugy fogyaszt egy hibrid (amugy a villanyos se, a hatotavrol ne is beszeljunk), de varosban amugy nincs tul messze. Es tovabbra sem adtad hozza a toltes hatasfokat. -
axioma
veterán
1. egyelore tiltjak a vezerelt erre hasznalatat, ezzel ertek el hogy inkabb napelemezek (az oda-vissza ora csak a nappali arammal van "szaldosan" szembeallitva, a vezerelt olcsobb arammal nem... ez is hulyeseg, meg hogy csak a "szocialis" vezerelt van, volgyidoszaki direktben nincs)
2. a vezerelt tarifa ma tudtommal 2/3 koruli aron megy, de igy is megeri a szolgaltatonak is...
3. de, a 22 Ft-tal pont hogy jo lenne, HA ezt cserebe mas idoszakra tudnak atterhelni es nagyjabol kiszamithato a fogyasztas (az atlagos lefutas ismert, ha az egyes autoke nem is).
+1. siman lehet ezt (mert ugyis fix bekotes kellene) kombinalni azzal, hogy kevesebbet kap a csatlakozasi pontbol, mondjuk csak 3A-t ha az is eleg a reggelig feltolteshez (sot, az is megoldott mar, csak nem itthon, hogy a program es/vagy radios parancs azt adja meg, hogy milyen teljesitmeny legyen az adott idopontban)
Szoval szabalyzoi alkalmazkodas es akarat kerdese, nem muszaki. -
axioma
veterán
Ez igy netto nem igaz (az ara'nyos emelkedes).
A zsinoraram NEM draga. Az a draga, amikor az elore leadott gorbetol ELTERO az igeny (aramkereskedoi oldalrol). Azok mennek a rossz hatasfoku eromuvekkel.
Ha van eleg igeny akkor a lassan valtoztathato de abban a formaban olcsobban termelo eromuvek szama emelkedni fog.
15-20%? Inkabb max. 10%. Es mondom, en ami energiaigenyeket irtam, az mind toltesi oldalon mert.[ Szerkesztve ]
-
titán
Generális elvi hibás a gondolatmeneted. A lényeg az összes autó együttesen megfizesse az összes szükséges adót. Elsősorban használt kilométerarányosan. Én épp ezért kilométerarányosítottam az adót a benzines és villany között. Ha a benzinesek kevesebbet kezdenek fogyasztani, akkor a benzines adót emelni kell a fogyasztás csökkenésének arányában. A villanyos átlagfogyasztás nem csökken, tehát az marad változatlan kilométerenként, az mi a túrónak emelkedjen? Ha csak villamos volna, akkor meg volna fizetve, az én általam számított elméleti adómértéken.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Megneznek azert egy statisztikat a maganautok es a szallitas celjara hasznalt jarmuvek altal kifizetett jovedeki adorol. Utobbit fizeted az osszes aru araban es raadasul jelenleg esely sincs arra, hogy azt kivaltani akarna valaki elektromossal (jo, tudom, trolibuszos kiserlet van, de ott meg toltesi para nincs). Szerintem ha a maganautok nem fizetnenek jovedekit akkor se emelkedne duplajara a dizelen levo jovedeki, azonos allami bevetelek mellett. Persze tevedhetek...
-
lenox
veterán
Generális elvi hibás a gondolatmeneted.
Szerintem a tied.
Ha a benzinesek kevesebbet kezdenek fogyasztani, akkor a benzines adót emelni kell a fogyasztás csökkenésének arányában. A villanyos átlagfogyasztás nem csökken, tehát az marad változatlan kilométerenként, az mi a túrónak emelkedjen?
Pl. itt, eloszor azt mondod, kilometeraranyosan, de itt mar szetvalasztanad, hogy ugy tunjon, neked van igazad. Vagy akar azt is mondhatnam, hogy a 120 forintos jovedeki ado afajat nem vontad le. Meg a toltesi hatasfokot nem szamoltad.
Amugy az se egyertelmu, hogy kilometeraranyosan kell fizetni, az csak hasrautes.
Szoval az eredeti allitasoddal szemben, miszerint kevesebb, mint harmada a koltseg valojaban arrol van mar szo, hogy esetleg 20-30%-kal olcsobb-e vagy nem.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Vezérelt áramot tudtommal azért tiltják, kivéve bojler, elektromos fűtés mert így kiszámítható és biztos fogyasztás völgyidőszakban. Ugye eletkromos autó is felfogható egyfajta hőtárolónak, szóval elméletben ezzel nem lenne probléma.
A gond a fogyasztás mértéke, nálunk a 80L-es bojler fél év alatt 500kWh-t vett fel, autónként viszont napi 50km-re lenne mondjuk 1500kWh, összesen 2000kWh, évente 4000, ha két autó van akkor már 7000kWh, ami 6000-el több mint bojlernél, de egy autó esetében is 3x annyi.
Jelenleg azért legtöbb helyen még gázzal csinálnak melegvizet, de ha itt háztartásonként évente 3000-6000kWh vesz fel akkor szerintem képtelenség az olcsó vezérelt áram.Logikus hogy a stabilan működő erőművek termelnek olcsó áramot, de jelenleg milyen fejlesztések mutatják hogy itt 10-20 éven belül megduplázzuk ezeknek a kapacitását? Pont a zöldek ágálnak legjobban Paks2 ellen, azt meg nem tudom napenergiával hogy akarják éjszaka termelni e-autók töltéséhez való áramot.
Erre megoldás lenne cégeknek adókedvezményekkel támogatni napelemes parkolók létesítését hogy napközben töltsék az autókat.De a lényeg hogy önmagában semennyire nem zöld az e-autó, ahhoz kell megfelelő áramtermelés és infrastruktúra.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
titán
Oké igazad van, pontosítom. Egy átlagos villanyautó töltési vesztesége 15% körüli (a villanymotorig számolva, ahol egy Model 3 14,5kWh/100km fogyasztási értéket is mérjük). Valóban nem számoltam a jövedéki adó áfájával.
Egy Yaris Hybrid a csoda- (értsd, nem létező) fogyasztásával számolva kilométerenként 3,5 * 1,2 * 1,27 = 5,33 Ft adót fizet, és a teljes üzemanyagköltsége 3,5 * 4 = 14 Ft / km
Konnektortól számítva a Model 3 fogyasztása 17kWh/100km (14,5/0,85)
Egy M3, akkor fizetne kilométerenként 5,33 Ft adót, ha kW-ként 31,5 forint lenne az adó (5,33 / 0,17), tehát a villanyáram díja 66 Ft / kW (35+31) lenne. Ekkor kilométerenként 11,3 Ft-ba (66*0,17) kerül az M3 üzemeltetése. Az M3 előnye 24%. A nagy méretkategóriás (kompakt vs felsőközép) és nagy teljesítmény- (100 LE vs 280 LE) különbség ellenére. Ha az egész számítást azonos kategóriában vezettem volna le, akkor lett volna tényleg durva a különbség.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
M@cika
őstag
Elvileg x év alatt visszahozza a különbözetet. Nincs tankolás meg súlyadó meg mindenféle marhaság. Ha megérem valahogy összekaparok egy önvezető e-autóra zsét. :-)
Nasit a kis fehér medvének!
-
axioma
veterán
Nem, nem azert nem engedik. Hanem mert nincs benne a vezereltre kotheto eszkozok listajaban... (es csak javitasi-szerelesi munka nelkul oldhatatlan kotessel lehet, ennek ugyan megfelelne a fali tolto, ami mar kulon megvasarlando de amugy is vettunk, de azt mondjak hogy nem az a keszulek "hasznalja" az energiat az csak transzformalja, es a felhasznalo keszuleket meg le tudom kotni - valojaban az a bajuk, hogy ha nincs vezerelt akkor bedughatom a rofibe is).
Amugy H tarifat tudtak csinalni, miert ne lehetne E mint e-autos tarifa? Es nem kene hogy a "szocialis" szempontok szerint menjen. A legnagyobb baja a vezerelt rendszernek hogy felig van kihasznalva, ejjel 1 korul mar tulajdonkeppen semmi nem kapcsol be, es hiaba akarnak eloszlatni, 6 ora egybefuggot kell adniuk este 6-8 kozott kezdve ha jol emlekszem a szamokra. Torvenyileg. Erre nyilvan nem akarjak rarakni az autokat... de ha lenne egy ejfeltol tarifa, azt most a kutyanak nem tudjak eladni, az lehetne jo az autoknak.
Az ingazo auto ingazasra csak 200 napot megy egy evben, a tobbi szabi/szunnap stb.
Nem csak az atomeromu van ebben a kategoriaban, de nyilvan nem mindegy a piaci igeny, hogy mivel erdemes belepni. Amugy azt se kene fixnek venni, hogy most milyen az arszerkezet es milyen a termeloi profil fele az elvaras - ha modosul a valosag, hozza fog idomulni a tobbi tenyezo is.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Azért van benne a listában mert hőtárolósak.
Nálunk szerintem éjfélig biztos nincs vezérelt áram, utána pótolja a bojler az esti fürdéshez elhasznált melegvizet.
A vezérelt áram és a H tarifa értelme hogy olcsóbb a nappalinál. E-autó tarifát nem fognak nappali díj alatt adni mert relatív magas a fogyasztás, akkor meg hülye lenne nem nappaliról tölteni. Ha mégis olcsóbban akarják adni akkor meg a nappali tarifát kell emelni.
És mint mondtam itt 1 millió személyautóra kalkuláltunk. 3-4 millió személygépkocsi, 200 ezer autóbusz, félmillió tehergépkocsi fogyasztását mi termelné ki?/人◕ ‿‿ ◕人\
-
axioma
veterán
A lista feltetele a kozvetlen bekotes es az, hogy nem zavarja a keszuleket, hogy hol van aram, hol nincs (bar a gyakorlatban - korlatozas kivetelevel, de az ritka mint a feher hollo - 15 percnel kisebb szakaszt nem kapcsolnak).
Kizart, hogy nincs aram a vezereltben ejfelig, ott mas gond lesz a felfutessel szerintem.
Persze hogy az a lenyeg hogy olcsobb, hiszen a csucsrol at akar terelni a volgyidoszakba. De azt az ervelest nem ertem, hogy azert nem fognak ilyet adni MERT magas a fogyasztas. Minel nagyobb tomeg amit iranyitani tudnak (akar az ugynevezett volgyidoszakon belul is), annal konnyebb tartani az elore megvasarolt gorbet (ne felejtsd, szet tudjak darabolni pici csomagokra!). Foleg ha tudja hogy egy kapcsolassal mennyit valtozik (a kulon taviratnak is van par euros ara, meg a gorbetol elteresnek is van ara, ebbol jon ki hogy mikor erdemes mikor nem). -
lenox
veterán
Ez beszelgetesi alapnak realis szerintem, tehat agyreszt a 66 Ft-os aram adotartalma is hasonlo akkor, tehat jogos hasonlitani, es a 24% se tunik elrugaszkodottnak.
A vege szerintem nem pont ugy van, a Tesla draga kocsikat gyart, es ezert tudnak megfelelo tomegsporolast elerni, de olcsobb kategoriaban nem lehet ilyet. M3 1611kg, P E-208 1455 ugyanaz a nagysagrend, egy 208 meretu mezei auto amugy 1000-1100 kg. Vagyis az E208 szerintem kb. annyit fogyaszt mint az M3.
-
opr
veterán
Azert ezt a fogyasztast nagyon nem lehet ilyen egyszeruen szamolni. Ezer meg egy dologtol fugg az elektromos auto fogyasztasa, a tomeg csak az egyik valtozo, meg csak nem is a legfontosabb (kiveve, ha 45-50km/h folott soha nem hajtod, de 0-50 kozott binarisan vezetsz, azaz padlogaz-padlofek minden helyzetben).
Amugy nem akarok megbantani senkit, de eleg nevetseges halal komoly ervnek olvasni azt, hogy azert nem jo az elektromos auto, mert egy talan 30 ev mulva talan elofordulo forgatokonyv talan megfektetne a mai elektromos halozatot...
Napi igazasra siman vallalnek egy villanyautot, csak sanszos, hogy meglatnam az arat es az lenne a vege, hogy megtartom a mostani zabagepet, es veszek melle egy takarekos mx5-ost meloba jarni.
Mondom mindezt amugy igazi benzinveru emberkent, ugy, hogy nalam az auto altalaban azt jelenti, hogy szivobenzin, 6 henger (mindegy, hogy sorban vagy v-ben), manualis valto. Azert tegyuk hozza azt is, hogy az autot ugy hasznalom, hogy
a) Elmenyvezetes, kanyargos, elhagyatott hegyi utakon, de nem eszeveszettem, mint az allat, az igazan elvezetes utakat 50km/h korul is lehet teli pofas vigyorral abszolvalni
b) Csaladdal havi 1-2 bevasarlas, illetve tavasz-nyar-osz idoszakban havi 1-2 kirandulas ide-oda, altalaban ilyen 2-4 oranyi ut[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
titán
Csak a tömeg alapján 10%-kal kevesebbet kéne fogyasztania. Amúgy a Tesla is elmegy 13kWh-ból valójában, átlagban. Városban kevesebb, közúton hozza a 13-at, autópályán 130-nál fogyaszt kb 15-öt. A Yaris Hybridből pedig tényleg sose hozol ki 4,5 alatti fogyasztást. Díszes katalógusadat.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
"Felhivtam a figyelmet, hogy bar kulsore sokkal kisebb kocsinak tunik valojaban nem az."
"Es amugy varosban, ahova hatotav es toltesi sebesseg alapjan valo pont ugy mennel. Marmint nem binarisan, de lassan."
Szerintem ez mar boven nem csak a varosban rohangalos auto kategoriaja. ~300km-es valos hatotavval tokeletes videkre is, sot, talan ott van csak igazan ertelme, aki nagyvaros kozeli kisebb telepulesrol jar be a nagyvarosba dolgozni, mondjuk 50km-rol, mert ott gyulnek igazan a kilometerek, tehat ott van ra esely, hogy az arbeli differencia 5-8 eves tavlatban megteruljon."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
lenox
veterán
ev-database.org-on kisebb adat van TM3 fogyasztasra megadva, mint PE208-ra, szoval szerintem nem fogyaszt kevesebbet. Nekem az volt a benyomasom, hogy a gyari hatotavot az elektromos autok sem hozzak, mint a benzinesek, en ennel nem kivanok tovabb menni, maradnek a gyari adatok osszehasonlitasanal. Arrol ugyanis nehezen gyozol meg, hogy az elektromosok tulteljesitik, a benzinesek meg alul.
-
titán
Persze, mert a Teslának 10 év előnye van a villanyautókban. Az M3 a mágneses ellenállásmotorja miatt olyan gazdaságos. Már a Model S is megkapta a reluktanciamotort pár hónapja. 10-15%-kal csökkent a MS fogyasztása az új motorral ("Raven" változat). Néhány év, és más gyártó is eljut odáig, és nem csak primitív, kefe nélkülivel gyártanak villanyautót. Szóval mire a probléma előjön, hogy kellően sok lesz belőle, a villanyautók is sokkal kevesebbet fognak fogyasztani, mint most.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Cypresss
senior tag
válasz forgonati #13 üzenetére
Te hány éves vagy és melyik bolygón élsz, hogy ilyen nagy a sírás-rívás az autótesztek miatt?
Bog mindent leírt érthetően. Ha neked nem tetszik, majd ignorálod a cikket, nekem bejön, mert így nem kell átlátogatnom a TC-re vagy a vezess.hu-ra...A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
veterán
asszonyék családjában van egy 2012-es peugeot 308, egy 2016-7 körüli 308, egy renault master (tudom, az nem psa), és mindegyik teljesen megbízható, egyiknek sincsenek elektromos bajaik se. a pár napja eladott 307-ben a hdi kezdett gyengélkedni, de ez ~360e km után nem annyira meglepő. szóval csináljanak csak bátran villanyautót.
inkább ui-t tanuljanak meg készíteni nagyon hamar, mert ami az újabbik 308-ban van, az gyalázatos. azon kívül, hogy logikátlan, kicsit sem intuitív, és rosszul használja ki a rendelkezésre álló képernyőfelületet (ha pillanatnyi fogyasztást akarok látni, akkor az csak a kép jobb felén van, a bal felét elfoglalja a keréknyomásszenzorok inicializálására szolgáló gomb), pont annyira érzéketlen és pont annyi lag van benne, hogy szinte minden gombnyomás után vissza kell nézni, hogy sikerült-e.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
DraXoN
addikt
Ez MO-t is erősen érinti, eléggé sok cégnek szállít be az ország az autóiparon belül.
De a fejlődés "szükségszerű".. manapság már talán a gyárakat se égetjük fel, hogy ellenezzük utóbbit... remélem most se.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
aszamóca
aktív tag
trendi = szexi. És így eljutottunk oda, hogy miért is szexi egy e-autó.
Trendi ≠szexi
trendi=divatos
szexi=nemileg vonzó
Divatos egy autótól nem izgalomba jönni?Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
DraXoN
addikt
válasz aszamóca #148 üzenetére
Íííí b*zdmeg
Japánul az autó 車
Kanákkal くるま
Latin betűkkel KU RU MA
utóbbi hasonlít a "kúrunk ma?" kifejezésre.ez már valamit csak jelenthet...
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Tudományos Pandémia Klub
- matrix2012 károsultjainak megbeszélő topikja
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Politika
- Spórolós topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Elektromos autók - motorok
- Társasjáték topic
- További aktív témák...
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT - 21,5 iMac 2013 Late 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
- iPad 9th. 64GB Wifi/Mint Az Új/2025.03.02.Apple Gar./Akku 100%/p3389/
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Thinkcentre M720S i5 16GB 1TB SSD számítógép garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest