Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk ha nem a fapados legolcsóbb benzinest nézed, hanem felszereltségben azonosat, akkor tovább szűkül azért az árkülönbözet, mondjuk 8-9m vs. 5-6m. De a töltőknél is ha mondjuk a legdrágább lehúzós villanytöltőket nézed, akkor nézhetnéd benzinből is a legdrágább autópálya melletti kutakat, ahol 500+ egy liter gondolom mostanában. Ugyanez a fogyasztásnál is, nem nagyon láttam még olyan autót, ami a megadott fogyasztásokat tudta, főleg nem városban vagy pályán, simán rá lehet számolni 20-30%-ot legalább, de ha sportosan vezetsz akkor 50-et is akár (elektromosnál ez kisebb különbség valamivel, mert a visszatöltés miatt nem vész el minden energia, amit gyorsításra használtál).
-
#16820480
törölt tag
Remélhetőleg lesz valami egységesítés ezen a téren. Azért több országban is olcsóbb a töltés mint a benzin, még az USA-ban is jóval olcsóbban jön ki, bár ott tényleg elég magas a kertes házakban élők száma, így tudják otthon tölteni.
Nem tudom, nekem az 1,4-es Jazz simán 6 liter felett eszik, érzésre inkább 7 felett, szóval nem igazán tudom elképzelni azt a 3 litert hogyan Biztos vontatták, vagy valami
Amúgy az első hsz-ed a topikban az volt, hogy minek vennél Model 3-at, ha annyiért egy BMW M3-at kaphatsz. Nos akkor egyrészt azt is minek vennél, mire annyi LE, másrészt meg még jó, hogy annyiért M3-at adnak már, mivel az van kb egy ligában a "fapados" Model 3-mal
-
#16820480
törölt tag
Ez a különbség amúgy, hogy elektromosnál nem kell jóval komplexebb, nagyobb és üresjáratban is többet fogyasztó motor ahhoz, hogy erős legyen, ezért "egyszerű" vele villogni a gyártóknak.
A felszereltséget meg ahogy vesszük. Zajszigetelés mondjuk egy dolog, ebben tényleg van még mit javulnia a Tesláknak (amúgy javulnak is, a 2021-es Model 3 kapott ilyen upgrade-eket), de mondjuk anyaghasználat nekem rendben van, újrahasznosított és matt. Semmi csicsás, fa meg króm hatású hülyeség, semmi bőr, hanem egyszerű és praktikus. Szoftveresen is lényegesen jobb még a hibái ellenére is szerintem a BMW-féle tekerősen navigálós borzalomnál
A legnagyobb bajom a Model 3-mal amúgy (az árán kívül, de ez egy BMW-nél sem lenne másképp), hogy csak kizárólag szedán kivitel van. Az Y, ami meg már 5 ajtós, az megint jóval drágább. Nagyon király lenne az a becélzott 25e $-os hatchback majd valamikor -
#16820480
törölt tag
Ez részben igaz, de azért ne tegyünk úgy, mintha Budapest (és a nagyvárosok) teljes lakossága kizárólag lakótelep 8. emeleten élne Nem találok igazán jó statisztikát rá, csak újonnan épülő lakásokra, de abban Budapesten az új lakások kb harmada kertes ház, ahol ugye eleve ott a lehetőség az otthoni töltésre. A fennmaradó lakások jelentős része pedig vagy társasház, vagy lakópark, de tudtommal már egy ideje kötelező minden ilyen épülethez arányosan garázst is építeni, szóval ott is lenne lehetőség azért töltőt felrakni a beállódhoz.
#90 GreenGoblin: Telefonoknál mennyire zavarja az embereket, hogy a 60W-osnak írt töltő csak 0-50%-ig tölt ennyivel, utána meg ugyanúgy belassul?
Amúgy általánosságban az autópályán 110-zel közlekedéshez: Mondjuk ha veszek egy Nyíregyháza-Nagykanizsa távolságot, az ~470km. Ha tegyük fel végig 130-cal tolná az ember, akkor 3 óra 37 lenne, 110-zel meg 4 óra 15 perc körül. Szóval ha végig lehetne döngetni 130-cal, akkor nyerne az ember egy fél órát, de ugye nem lehet úgyse annyival, mert például a nulláson 110 a max, meg van forgalom is. A gmaps 4 óra 12 percet ír most erre a távra.
Amúgy meg nem csak az elektromos fogyaszt jóval többet pályatempónál. Még régebben nézegettem az autóm pillanatnyi fogyasztását, 110-120-ig olyan 7 litert írt, ha felmentem 130-135 körülre, akkor már 10-et. Elég jelentős különbség.
Az meg nem feltétlen az autó hibája, hogy valaki pályatempónál klíma helyett lehúzott ablakkal megy (btw, itt sokan gondolatolvasók, hogy fogyasztás miatt csinálják?), lehet simán nem bírja a klímát. Főleg amúgy hogy a lehúzott ablak miatt megnőtt légellenállás miatt el is veszti kb azt, amit nyerne a klíma mellőzésével. -
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #150 üzenetére
Én ilyet találtam, 2011-es adat, itt a "lakások megoszlása lakóövezeti jelleg szerint" táblázat, nagyjából 30% körül voltak a kertes házak Budapesten akkor. Viszont azóta (meg már szerintem annál korábban is igazából) az újonnan épülők vagy kertes házak lehetnek, vagy lakóparkok/lakóházak, ahol kötelező garázst építeni. Tehát minden egyes városi ház, amit lebontanak és új épül a helyére (8, 9, 13. kerületekben például gombamód szaporodnak), ott lesz garázsbeálló.
-
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #184 üzenetére
A jelenlegi terv nagyjából úgy néz ki, hogy 2030 után nem lehet tisztán belső égésűt forgalomba hozni és 2035 után már hibridet sem (UK-ben, egyelőre EU-s törvényről nem tudok, csak tervezetet). Szóval bő 9 évig még ott is lehet kapni benzinest, és 14 évig hibridet, de a használt autók kikopása ennél jóval lassabb, olyan 20-30 év legalább. Ez azért rengeteg idő ahhoz képest, hogy tömeggyártott személyautó alig több mint 100 éve létezik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!