Új hozzászólás Aktív témák
-
<Lacy85>
addikt
válasz GreenGoblin #1 üzenetére
De ez legalább kívülről még néz ki valahogy.
Épp azt nézegettem, hogy elektromos autóknál nagyon siralmas a kínálat.
Vehetsz kis hatótávos távirányítós autókat (mármint ami a kinézetet illeti), vagy SUV / Crossover-t.
Nincs egy értelmes sedan.
Ja de. Fapados Model 3, aminek az árából full extrás Alpha Giulia Veloce TI, vagy 3-as BMW kapható teljes M-es feszereltséggel.
Vagy a gyártók azt hiszik, hogy a belsőégésűvel együtt a stílust is el akarják hagyni az emberek?[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
"Egyébként ilyen üzemanyagárak mellett nagyon sokat"
Ja. Rengeteget. 100Ft/perc áron meg főleg. 40kW töltési sebesség, nettó 45kWh akksi. Legyen durván 1 óra a töltés, ami ~6000Ft. Ezzel ilyen időben elmész ~250km-t.
Üzemanyagban ez ~13-14 liter.
Egy ehhez hasonló kisebb autó fogyasztása simán megáll 5 liter körül nyugisabb tempó mellett. Ami így ~260km-re jön ki.
Marha sokat spóroltál, nem?
Az meg már csak hab a tortán, hogy a nem elektromos Peugeot 208 alapára 4,3 milla.
Ez mennyi is?[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
Cikkben is 100Ft/perc van és valóban perc alapú nagyon sok helyen.
Tudom, hogy nem egyenletes a töltés erőssége. Most direkt a legoptimálisabb esetet számoltam, ami kb. kizárt a valóságban. kWh-t a villámtöltőknél számolnak, ha jól tudom.
Csak hát ott meg már van olyan szolgáltató, ahol 280Ft/kWh a díj.
Ott kb. 12-13 ezerből töltenéd fel ezt az autót...
Az ingyen töltés, olcsó töltés jó volt a beetető időszakban. Aztán ahogy terjednek ezek az autók, úgy drágul a töltésük is.Akkor éri meg nagyon, ha otthon tudod tölteni. Ha van napelemed is, akkor meg egyenesen királyság az e-autó.
Csak hát ezzel nem megy sokra a rengeteg városban lakó ember...[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
válasz GreenGoblin #17 üzenetére
Tudom, láttam kb. az összes videóját, mert engem is erősen érdekel a téma.
[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
válasz cousin333 #18 üzenetére
"Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan."
Ezt mondjuk nem értem. Oké, mondjuk 4 év múlva annyit fog érni, mint most egy sima 208.
Eladod 4-ért, 6-8 milláért veszel másikat.
Az 5-6 éves 208-ak ~2 milla körül mennek. Új ára 4,3.
Szerintem kb. ugyanott vagy.Pl. a Nissan Leaf újan mindenféle kedvezménnyel is 7,5 milla.
Az 5-6-7 éves modellek kerülnek 3,5-4 millába.
Pár év alatt ugyanúgy a ~felét éri ez is, mint a benzines / dízel.
Csak ezekben ráadásul már a hatótáv is jelentősen lecsökkent, mert épp nemrég volt róla videó, hogy most kezdenek kipotyogni a régebbi Leaf-ek akksijai ilyen ~70% körüli kapacitás mellett.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
válasz #16820480 #31 üzenetére
Nem tudom pontosan a töltők árait, mert már rengeteg van, de a legolcsóbb amit láttam, 80Ft/kWh körül volt. De itt még pluszban felszámoltak percdíjat is.
Az 5 liter körüli fogyasztás ilyen autóknál meg egyáltalán nem lehetetlen. Ezek nem fognak megenni 8-10 litert.
Sok ismerős / munkatárs jár ilyesmi autókkal. 6 liter a max.
Van extrém példa is. Országúton 3,1 liter, de azt nem tudom, hogy csinálta. -
<Lacy85>
addikt
válasz #16820480 #45 üzenetére
Nem M3-at, hanem M-es felszereltségű 3-as BMW-t.
A simákhoz is van M-es csomag. Futómű, stb.
500 lovas benzintemetőt venne a halál. Meg az már ~30 milla körül van. Az nem igazán Model 3 kategória.
De még mindig az Alfa a kiszemelt.
Amúgy hogy lenne már azonos liga? Csak mert gyors?
Anyaghasználat, komfort, zajszigetelés,stb. nem számítanak ~20 milla körül?[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
válasz cousin333 #68 üzenetére
Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy fognak alakulni a lakossági áram árak, ha tankolás helyett mindenki otthon kezdi el töltögetni az autóját.
Szerintem elég naív gondolat lenne azt hinni, hogy marad minden így, az állam meg majd úgy áll hozzá, hogy “örülünk a nagy zöldülésnek, mindenki töltögesse otthon olcsón az autóját, mi meg majd valahonnan előszedjük azt a néhány százmilliárdot, ami kiesett a kasszából”[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
Én is néztem HAndras videóját. “21 e-autó, ami idén jelenik meg”.
A végén kb. annyi volt a reakcióm, hogy 1 darab nincs, ami néz is ki valahogy?
Év vége felé / jövő év elején lesz csere és ha a csillagok is úgy állnak, akkor bele fog férni egy ~Model 3 árkategóriás autó.
A Long Range nettó ára 360-as euróval számolva ~18 milla. Áfa nélkül.
Ez alá nem adnám 3 okból sem. Illetve 4.1. Minden gyártó hivatalos álláspontja, hogy az akku élettartam érdekében nem igazán ajánlott 80% fölé tölteni. Itt már ugye -20% hatótáv, mert szeretek vigyázni a dolgaimra. Hatótáv meg azért legyen, mert nem akarom állandóan azt lesni, mennyit mehetek még.
2. Télen ebből lejön még ~+20% a hideg miatt.
3. A Model 3-at már gyártják kínában is és nemrég jelent meg egy cikk a Teslasok.hu-n, hogy az ott gyártott modellekben kicsit más akksi van. Az a gond ezzel, hogy baromira nem bírja a hideget. Ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy a nyári ~430km-es hatótáv leesett ~240-re télen. Ami rohadt nagy eltérés.
Nem tudom, hogy ezeket EU-ban is forgalmazzák-e, de nem szívesen fognék ki egy ilyen modellt.4. Ez az egyetlen modell az “értelmes” árkategóriában, ami tetszik is.
Töltés amúgy nem lenne gond. Családi házunk van, tervben van napelem is, szóval “E-autó kánaán”.
Aztán kicsit szétnéztem, hogy ilyesmi áron mit lehet kapni belsőégésűből.
Jaguar XE, Alfa Giulia, 3-as BMW, stb.
És egyik sem alapmodell, hanem már nagyjából full extra.
Gyönyörű felnikkel / fényezéssel, full bőr belsővel, karbon betétekkel / külső karbon elemekkel, sportfutóművel, baromi jó hifivel, stb.
Mindezt a Model 3 ~nettó árából.
A Model 3-ban meg mi van? Legjobb esetben valami gagyi műbőr, meg a “jó kis” műanyagok. Zajszigetelés meg kb. nulla.
Még a kormány mögé sem futotta egy kijelzőre.
Hajlandó lennék némi kompromisszumra, de ennyire kizárt.Amire meg azt mondanám, hogy instant get (e-Tron GT a kinézet miatt, Model S Plaid+ a kinézet + hatótáv miatt), azok meg valóban olyan áron vannak, hogy leestem a székről, amikor megláttam.
[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
Nálunk "sajnos" csak a sedan jöhet szóba. Párommal ezeket szeretjük.
Ha lenne ~10 milla környékén valami normális e-sedan, nem is gondolkodnánk.
Még a téli ~250km-t is bevállalnám. De nincs egy sem.
Ez a kategória megszűnt létezni elektromosban.
Mármint épeszű árkategóriában. -
<Lacy85>
addikt
Mi értelme a napelemnek? Azon kívül, hogy pár év alatt visszahozza az árát és addig sincs villanyszámlád, meg ingyen töltöd az autódat? Megtérülés után meg ténylegesen ingyen van az áram.
Ha esetleg a fűtésedet is megcsinálod elektromosra, akkor még fűtésszaámlád sem lesz.
Igazából semmi értelme.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
válasz GreenGoblin #140 üzenetére
"Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?! Ennyit arról milyen zöldek a cégek."
Ezen én is pislogtam. Nyilvén nem maguktól kezdtek el e-irányba menni, hanem mert muszáj volt nekik. Ha nem lenne a kvótázás, magasról tennének az e-autókra.
A zöldülés épp annyira szempont a cégeknek, mint az Apple-nek volt a töltő elhagyásával. -
<Lacy85>
addikt
válasz cousin333 #145 üzenetére
“A CO2 kvóta eladása egy fontos bevételi forrás a Teslának. A VW-nek is megéri így, mert így nem kell brutális büntetést fizetnie.”
De a kvóta értelme épp az lenne, hogy minden gyártó szorítsa le a károsanyag kibocsátást.
Nyilván valószínűleg túl szigorú a szabályozás és nem nagyon lehet még megfelelni neki, de így viszont az ég világon semmi értelme.
A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana, a többiek meg pöföghetnek tovább nyugodtan, mert papíron zöldek lettek. -
<Lacy85>
addikt
válasz #16820480 #147 üzenetére
Hogy pontosan milyen az arány, azt nem tudom, de szerintem nem kevés.
Most hirtelen ezt aláltam. Ebben van egy 2011-es statisztika. Ha csak az első 10-et nézed, már az 350 ezer lakos. Ennél meg azért jóval több van.
Garázsokkal nem tudom mi a helyzet, de ami biztos, hogy a városi lakótelepek körül hegyekben állnak az autók a parkolókban. Szóval olyan nagyon sok garázs mégsem lehet.
Pest, Győr, Tatabánya legalábbis ilyen. A többi városban nem járok gyakran.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.
Veszek pár kvótát így nem kell kifizetnem a többszörösét büntetésre, vagy fejlesztésre. A benzines meg pöföghet tovább.
A Fiat a legjobb példa. Tessék-lássék alapon van 1db elektromos Fiat 500, aztán ennyi.
Ezen kívül az összes benzin-dízel. Fiatnál is, Alfánál is (Fiat-é az Alfa).
Az 500-nál sem kellett sokat erőlködni, mert egy létező autót megcsináltak elektromosra. Kimondottan elektromos platformjuk a kanyarban sincs. -
<Lacy85>
addikt
Dehogy akarom tönkretenni. De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.
Mert ez így többletkiadás vagy a kvóták vétele miatt, vagy mert hirtelen kell embertelen pénzeket ölni a fejlesztésekbe muszájból. Vagy a kettő együtt.
És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.
Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.
Ha erre nem hajlandó a gyártó, akkor lehet büntetni.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
“Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.”
Szerintem meg annyiért adják, amennyiért akarják. Ha azt mondják, hogy holnaptól +20%, csak mert, akkor annyit kell fizetni érte.
Nincs megszabva az eladási ár. -
<Lacy85>
addikt
válasz nemlehet #167 üzenetére
Teljesen igazad van. Épp ezt láttuk a mobilpiacon is.
Ott sem lett a 6-700 dolláros csúcskategória pár év alatt majdnem a duplája. Valahogy mégis fogynak és minden gyártónál ez volt a trend.Aztán ha már autók:
1-2 generációval ezelőtt ~7 milla volt egy Mazda 6 alapára. Most 10,5.
H Astra alapára ~3,6 milla volt. Jelenleg egy full alapmodell ~7.
Szóval azért csak összejön mindenhol az a drágulás...
Mégis viszik őket.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
Pedig ha megtehetik, simán beépítik az árba. Max. lesz akció, ha ennyiért nem megy.
Tesla menetrend is az, az 1-2-3 éven belül több, mint 50%-ot spórolnak az akksik gyártási költségén.
Aztán mégis mindenhol azt írják, hogy ettől ne várjunk érdemi árcsökkentést (ha csak a piac rá nem kényszeríti őket), mert ott is vannak részvényesek, befektetők, stb., akiknek nagyon is számít a profit. -
<Lacy85>
addikt
De, értem. Csak nem igazán látom ezt a tendenciát.
Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.
Pedig idén már 1 millió a cél eladásban.
Meg ahogy fentebb is írtam, hiába lesz 50%-kal olcsóbb az akksi gyártás (ami elég jelentős része a költségnek), nem igazán fog látszani az árban, mert részvényesek / befektetők / fejlesztési költségek, stb.
Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.
A többiek meg miért nyomnák le az árat? Nekik sem ártana, ha megtérülne a rengeteg beleölt lóvé.De egyszerűbb példa. Az elmúlt 20-30 évben mikor tapasztaltad azt, hogy csökkent az autók ára?
Itt szerinted mitől lenne más a helyzet?[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
“Ismét megdöbbenek azon, hogy milyen alacsony színvonalú a magyar közgazdasági gondolkodás.
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.”
Logika nélkül úgy fest nem sokat ér a közgázos gondolkodás.
A Tesla eladja az összes autóját ezen az áron. Tehát ha holnaptól fele ennyibe kerülne az akksi nekik, miért is adnák olcsóbban?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...