Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
Az autós szórakoztató elektronikák egy része használ ARM procikat, amik érintettek lehetnek, de a többi rendszernek legfeljebb nevében van bármi köze is a hétköznapokban megszokott számítógép szóhasználathoz. Ezek speciális feladatot ellátó chipek, nem a legmodernebb nagy számítási teljesítményű csúcstechnika, amibe ész nélkül bele kellett volna szórni minden plusz utasítást. Szerintem nem is igazán értelmezhető a Spectre/Meltdown probléma ebben a környezetben.
Az önvezető autó meg megint egy másik diszciplína, de szerintem ott sem nagyon használ senki x86 vagy ARM alapú rendszereket (ha de, akkor majd jön valaki és kijavít). De még ha használna is, hirtelen nem jut eszembe olyan személyes vagy éppen közúti közlekedésre veszélyt jelentő adat, ami kiolvasható lenne egy önvezető autó memóriájából. -
Feketelaszlo
senior tag
Értem az aggodalmad, de ehhez nem csak az kéne, hogy legyen a CAN buszon legalább egy sérülékeny chip - hanem az is, hogy ennek a memóriájában jelenjen meg a nyitáshoz/indításhoz tartozó kiaknázható információ. Ha van egy ARM alapú Wi-Fi-s rádiós fejegység az is csak annyit jelet lát a központi zár felől, hogy milyen utasítást adtak a kocsinak, de azt, hogy milyen kód alapján, már nem. A kulcs és a hozzá dedikált vezérlő közötti kommunikáció zárt.*
*Kivéve ha az éterben kapja el egy tolvaj az üzenetet és az valami elavult titkosítási módszerrel van védve - erre épülnek autólopási módszerek.
-
Blazs120gl
aktív tag
Abból (ECU-ból = vezérlőegységből) van legalább egy tucat egy autóban, egy jól extrázottban két tucat. Van a motornak, ABS-nek, az óracsoportnak (az immo is abban szokott lenni), kényelmi berendezéseknek, légzsákoknak, minden egyes ajtónak stb. De egy gyári fejegység ugyanúgy a gyári hálózatra csatlakozik és ugyanúgy tud hibakódokat tárolni, mint minden ECU. Külön kell kapcsolódni minden egyes ECU-hoz, hogy a saját hibakódjait ki tudd olvasni. Egyébként az ECU-kban ritkán használnak számítástechnikai jellegű ARM-okat, inkább mikrokontrollereket használnak (pl Cortex M-eket), de ahogy távolodunk a kényelmi/infotainment funkcióktól, annál kevéssé jellemző az ARM, inkább pl. Infineon Tricore-ok jellemzőek. Mivel a spectre hibával írni nem lehet, csak olvasni, így biztonságkritikus funkciókba sem lehet beavatkozni.
OBD-vel csak az OBD szabvány szerinti adatokat lehet lekérdezni. Csatlakozni rendszerint csak a fizikai hálózathoz (K-Line/CAN/Flexray stb.) lehet, az egyes ECU-kat csak címzéssel tudod elérni.
10+ év autóipari fejlesztés után én azt mondom Neked, nyugodtan fellélegezhetsz.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
- Játszós PC , R5 5500 , RX 5700 XT , 16GB 3200MHz , 512GB NVME
- Új 2K Gamer PC Ryzen 9 5900X/RTX 3070 8Gb/Asus Tuf lap/M2 500Gb NVME/2x16Gb DDR4/750W 2Év gari
- ASUS VivoBook Pro 14 OLED Ryzen laptop RTX VGA-val
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen