Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    válasz -FreaK- #1 üzenetére

    Nincs csoda ez is VA, viszont egész jól megcsinálták a pixel meghajtást, mert csak a sötétebb felületen lévő finomabb textúrákon látszik a smearing, de világosabb felületeken lévő részek egész jól kivehetőek maradnak mozgás közben is. Eddig amit láttam VA-t, azon szabályosan szétesett a kép az eltérő színű pixelek, nagy válaszidő szórása miatt.
    Engem ennél eggyel jobban izgat, hogy az input lag tetemes mértékű, 240 Hz-nél zavaró lesz a ~3 képkockányi késés.

    Szerintem 110-ért teljesen rendben van, egy felbontásra nem túl finnyás játékost ettől még kiszolgálhat tisztességgel.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz -FreaK- #86 üzenetére

    Olcsó <-> Jó.
    Ha tényleg jót veszel, akkor elsőre meglepődsz, hogy milyen gyorsan reagál, de idővel az is át jön, hogy mennyire egyenletlenül fut a játék, nem teljesen éles a kép, forduláskor darabos, esetleg még durva után húzást/smearinget is tapasztalhatsz a képernyőn.

    De ezek nem a monitor hibái, ez van az inputon.

    Az időzítés kérdése. Ezeknek a megjelenítőknek van valódi "Ultra alacsony input lag" módjuk, és nem csak tényleg alacsony, hanem az ingadozása is csekély. Észre fogod venni, hogy az egérrel bevitt pozicionálás és kattintás időben köszönőviszonyban sincs azzal, ami a képernyőn történik, és ennek a delay-nek a mértéke folyamatosan ingadozik, megszokhatatlan. A HPET timer ezt a problémát teljesen megszünteti, de sajnos intel konfigon ez még mindig nem működik jól, óriási FPS droppokat, akadásokat okoz a használata.

    Sarkalatos pont az egér: Elvileg egy modern gamer egérnek nagyon alacsony az inputlag-ja, 5-7ms, a monitoré meg ultra módban 3ms körül van, kb.: a fele erősen dominál az egér a teljes lag-ban. Másik probléma, ha az egér által szolgáltatott polling rate nem tökéletesen egyenletes, akkor akadozni fog miatta a játék. Ha erősen jitteres, akár az egérrel vezérelt mozgó kép élessége leromlik.

    Ha csak a fun-faktorért játszol, és nem akarsz konfrontálódni ezekkel a dolgokkal, akkor érdemes egy lassabb monitornál megállni. Viszont ha hajlandó vagy kibogozni ezeket a csomókat akkor egy neutrális, már már érzelemmentes mély 3D-s képet és egyértelmű irányítást kapsz az út végén, ami előtt soha nem fogsz tudni elfáradni.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz -FreaK- #98 üzenetére

    Utánhúzás/smearing abban az esetben van TN-en, ha valami nincs rendben a PC felől jövő jellel, inputtal. Jelen állapotban legmagasabb OD-val (legkisebb lag) nincs különbség a látható részletek mennyiségének/minőségének tekintetében, függetlenül attól, hogy áll vagy lassan mozog a részlet a képernyőn.

    Nem az Ultra alacsony lagot a magas OD-val oldják meg. Az ULMB villogása probléma, próbáltam a képernyőn egy apró részletre koncentrálni, mintha egy tollat nyomtak volna a látóközpontomba a szememen keresztül, messzebbről nézve könnyezik a szemem tőle. (nem a fényerő a gond, az 80cd/m2)

    Az szépen működik, annyira kell oda figyelni hogy a timer áramkör a chipsetben van, csak a CPU-ra direktben kapcsolódó perifériákat érdemes használni, hogy a cpu és a chipset közötti adatkapcsolat megmaradjon tisztán ennek.

    Az egéren+padal kezdődik az input, ha bármi furcsa, természet ellenes történik ki kell próbálni mást, a régieket is érdemes, nekem pl.: egy G5 rev.1-el a kezem alatt nyugszik meg a játék.

    Nagyon hatékonyan lehet tesztelni az egyes beállítások hatását, csak egy rövid 2 perces akció dús részt kell újra és újra végig járni, és csak figyelni, hogy megy könnyebben, gyorsabban a lövés. Így egy délután alatt be lehet lőni 90%-osra pl.: a bios-t. Video driver és a játék egy másik délután, az OS egy picit időigényesebb, ott gondolkodni is kell.

Új hozzászólás Aktív témák