Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fücsök007

    őstag

    válasz dokanin #43 üzenetére

    Nincs igazad, mert maximum 10 magos proci lehetne az Alder Lake, a Raptor Lake meg 12 magos, helyette kapsz sok magot 3,5-4GHz körüli órajellel és kb. Skylake IPC-vel. Egyébként a win11-nél debütáló DirectStore PC-n 4 magot elvesz ha direktre portolják konzolról, mert nincs dedikált gyorstó az asztali gépeken, plusz ugyanúgy fog kelleni hozzá gyors NVME SSD. Ezen játékok 2022 előtt nem fognak megjelenni, de azokhoz már 10 mag kevés lesz, még 12 maggal is necces, mindez háttérfolyamatok nélkül értendő. :))

  • sb

    veterán

    válasz dokanin #43 üzenetére

    Diverzifikálni lehet de a probléma általános és elvi.
    - Ha lesz hetegorén felépítés akkor arra kell/érdemes optimalizálni sw oldalról mert bizonyos felhasználási sávokban (én úgy gondolom, hogy az átlaghasználat 99%-ában) és hasznos lesz és ez alapján választhat simán a user gépet.
    - Ha viszont ez megtörténik attól még lehet szegmens (szerintem szűk) ahova ezt nem érdemes elvinni, ebben igazad van. De ha már van akkor miért ne?

    Ez ott érdekes ahol nem ér semmit a fogyasztás optimalizálása az pedig szerintem csak az a réteg ahol konstans nagy terhelést adsz vagy nincs is igazán szükséged gépre (mert soha nincs terhelve). Tehát még önmagában a csúcskategória sem határozza meg.

    Utóbbira csak kis mag is elég lenne.
    Előbbinél meg mi marad? Renderfarm? Ahol nincs full terhelés, akár szerver oldalon ott is számít a fogyasztás, nagyon is. Sok gép, sok cpu, az üzemeltetési költség a nagyobb nem a beszerzési. Változó load mellett simán lehet optimálisabb jóval egy ilyen felépítés.

    Persze szerver oldalon általában feladatra terveznek, így nincs annyira eltérő feladat/terhelés. Ha van akkor eleve rohadt bonyolult a menedzsment, sw oldal. Tehát ott meg drága lehet. Drágább mint amit nyernek vele. De haszna ott is lenne elvben.

Új hozzászólás Aktív témák